YAŞASIN DELİLİK
Delilik, aynı şeyi tekrar tekrar yapıp farklı sonuçlar beklemektir.
Albert Einstein
*********************************
Deli olmak mı daha iyi yoksa akıllı olmak mı?
Yoksa en iyisi akıllı olup da deli taklidi yapmak mı?
Deli olmanın sözlük anlamını bilen var mı aranızda?
Deli: Düşünce, inanış ve davranışları açısından topluluktan farklı olma durumu.
Peki, tersi olunca ne oluyor? Akıllı mı? Bence hayır, eğer tanımı tersine çevirirsek günümüz insanın resmi gelip dikiliveriyor karşımıza… Birbirine benzeyen milyonlarca insan… Birbirinin taklidi… Birbirinin kopyası…
Hani sürü psikolojisi diye bir tanım vardır, çoğunuz bilirsiniz. Bir koyun kendisini uçurumdan atmış da diğer koyunlar peşlerinden atlamışlar... O misal bizimki de… Fark ettiniz mi, ne kadar ortak yanlarımız var artık koyunlarla…
Biliyor musunuz ben artık akıllı olmaktan istifa ettim… Delirdiğimi buradan herkese ilan ediyorum bugün… Neden mi?
Çünkü;
Delilik kendine gülebilmektir…
Delilik hayatı anlayabilmenin tek yoludur…
Delilik tek kişilik azınlık olmaktır…
Delilik bir erdemdir…
Delilik bir imtiyazdır…
Delilik kulakları küpeli olmaktır…
Delilik hayatı dalgaya almaktır…
Yani anlayacağınız delilik mutlu olmaktır…
Bugünü kendime bayram ilan ettim ben… Tıpkı diğer günler gibi… Aslında bana her gün bayram…
Gelin yol yakınken bayramı beraber kutlayalım, yoksa başka türlü çekilmez bu dünyanın kahrı…
Ben kuyuya taşı attım, hadi kırk kişi toplanıp da çıkarın bakalım…
Belli mi olur çok çalışırsam belki bir gün Napolyon bile olabilirim…
************************************
—Sence bu dünyanın en mutluları kimlerdir?
—Ölüler ve deliler.
—Ama ölüler bu dünyada değillerdir ki!
—Sen delileri bu dünyada mı sanıyorsun?
(İlk ve son kısım alıntıdır.)
Pelin…
29 Nisan 2008
01:17
YORUMLAR
Delilik kendine gülebilmektir…
Delilik hayatı anlayabilmenin tek yoludur…
Delilik tek kişilik azınlık olmaktır…
Delilik bir erdemdir…
Delilik bir imtiyazdır…
Delilik kulakları küpeli olmaktır…
Delilik hayatı dalgaya almaktır…
Yani anlayacağınız delilik mutlu olmaktır…
OKUDUM VE ÇOK SEVDİM.
Katılıyor ve kutluyorum yazarı bu anlamlı yazısı için.
Sevgiyle.
Bir fıkra geldi aklıma ; İKİ DELİ YAN YANA OTURUYORLARMIŞ. BİR DELİ DİĞERİNE BEN SENİ ARAMAYA GİDİYORUM DEMİŞ. DİĞERİ DE TAMAM BEN DE SENİ BURADA BEKLİYORUM DEMİŞ .
Sen ordaysan ben de burdayım Pelin yani yalnız değilsin :))) mutlu olmak güzel bir şey bunun adı delilikse eğer ben de zırdeliyim demektir :)))))) bayram hangi gün onu söyle ? :)))))
Şaka bir tarafa Napolyon olma ....
Senin de yazıda belirttiğin gibi günümüz dünyasında ne yazıktırki akıllılar hep deli oluyorlar nedense , diyor ya Nazım '' eğer bu vartan hainliği ise , evet ben vatan hainiyim '' , o zaman demek ki bizlerde deliyiz .........
Güzel bir yazıydı , sevgilerimle Pelin ...........