YEŞİLÇAM'IN 'EN' FİLMLERİ
Dünya sinemasında iki sinema var ki fazlasıyla eleştirilmiş, fazlasıyla ‘övülmüş’tür. Birincisi Yeşilçam sineması, ikincisi Bollywood sinemasıdır. Hollywood sinemasını da dâhil edebiliriz ‘’en’’ filmlere. Amerikancılık oynamak istemediğimiz için en iyisi adını bile anmamak. En azından şimdilik bu sınıflandırmanın dışında tutalım.
Hepimiz biliyoruz ki en iyi olan çoğu zaman en kötüler arasında çıkar. Bu felsefeden hareketle Yeşilçam filmlerinin top 10 listesini oluşturmaya başlayalım. Bu sıralamayı kendimiz yapacağız. Çeşitli kurum ve kuruluşların oluşturduğu liste olmayacak.
Yeşilçam’ın en İyi on filmi:
10- Uçurtmayı Vurmasınlar (Tunç Başaran, 1989)
9- Yol (Yılmaz Güney, 1981)
8- Sevmek Zamanı (Metin Erksan, 1965)
7- Hababam Sınıfı (Ertem Eğilmez, 1975)
6- Çiçek Abbas (Sinan Çetin, 1982)
5- Duvar (Yılmaz Güney, 1985)
4- Susuz Yaz (Metin Erksan, 1963)
3- Selvi Boylum Al Yazmalım ( Atıf Yılmaz, 1978)
2- Tatar Ramazan (Melih Gülgen, 1992)
1-. Muhsin Bey (Yavuz Turgul, 1987)
Yeşilçam sinemasını ağır şekilde eleştiriyoruz da zaman zaman, şunu bilmekte fayda var: İyi diyeceğimiz ondan fazla film var. Listeye hangisi koyacağımızı şaşırdık ama sonuç olarak burada popüler bir hava ile bir sıralama yapıyoruz. Çok doğru bir sonuca ulaşmak imkânsız. Bu sebeplerden yönetmenlerimize haksızlık yaptıysak kusura bakmasınlar. Suçu matematikte arasınlar.
Yeşilçam’ın en kötü on filmi:
10- Homoti (Müjdat Gezen, 1987, filmi Aziz Nesin’e göstermişler. Cevabı: ‘’Bok gibi olmuş!’’)
9- Biri Beni Gözetliyor (Ömer Uğur,1988, Stanley Kubrick’in ‘’The Shining’’ filminin yandan yemiş formatı. -Yorum yapamadan duramadım.)
8- Manyak (Mehmet Ezici, 1986, Adam kadınlara tecavüz etmeden önce arabalarını filan yalıyor!)
7- Üç Süpermen Olimpiyatlarda ( Italo Martinenghi, 1984. Bir İtalyan çekiyor. Süpermen bulaşık eldiveni takıyor.)
6- Süpermen Dönüyor (Kunt Tulgar, 1979)
5- Vahşi Kan (Çetin İnanç, 1983, Yüzlerine ketçap sürmüş tuhaf olmayan zombiler!)
4- Vahşet Kasırgası (Kadir Akgün, 1985)
3- Hayat Sevince Güzel (Temel Gürsu, 1971, Bir film bu kadar yapay, bu kadar gerçekten uzak olur. Tüm mahallelinin dans ettiği film.)
2- İrfan’ın İntikamı (yönetmen belli değil, yılı filan da)
1-. Dünyayı Kurtaran Adam (Çetin İnanç, 1982)
YORUMLAR
Geçenlerde,
kanalın birinde,
Şener Şen'in Eşkıya filmi gösteriliyordu.
Bilgisayar oyunlarından başını asla kaldırmayan oğlum,
nasıl oldu ise yanıma geliverdi.
''Bak oğlum!'' dedim. ''Güzel bir filmdir bu, seyretmeni tavsiye ederim.''
Oturdu, seyretti benimle beraber.
Bitince de;
''Hayatımda seyrettiğim en güzel Türk filmi.'' dedi.
Bence haklıydı.
Siz,
listenize dahi almamışsınız.
Haksızlık olmuş bence o güzel filme.