- 447 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BU DÜNYADA SADECE SENİN Mİ DEDEN VAR
Yaşlı seyyar satıcı evinin geçimini sepetine doldurduğu şapkaları satarak sağlar. Bir öğlen vakti yorgun argın ormanda yürürken dinlenmek ihtiyacı duyar. Şapka dolu sepetini yanına bırakarak gölgesi koyu ulu bir ağaca yaslanır aşırı sıcak olduğu için halsizdir, yola koyulmayı göze alamaz. Bir müddet sonra başındaki şapkayı yüzüne doğru eğerek uykuya dalar. Uyandığında bir de ne görsün sepetin içi boş. Sağına soluna bakar kimseyi göremez. Aklı karışır, yüzünü gökyüzüne çevirdiğinde gördüğü manzara karşısında şaşırır kalır.
Sepetteki şapkaları maymunlar başlarına geçirmiş öylece durmaktalar. Yaşlı adam kara kara ne yapacağını düşünmeye başlar. Başındaki şapkayı kaldırarak başını kaşır. Maymunlar bu hareketi taklit ederler. Adam şapkayı tekrar başına koyar, aynı hareketi maymunlar da yapar. Adam kendi etrafında döner, maymunlar da aynı hareketi yapar. Adam yere tükürür, maymunlarda başlar yere tükürmeye. Adam sorunun nasıl çözüleceğini anlar; başındaki şapkayı hızla yere çarpar. Maymunlar aynı hareketi yaparak başlarlar şapkaları yere atmaya. Adam tek tek şapkaları yerden alır, sepetine doldurarak yola koyulur.
Evine döndüğünde başından geçenleri torununa anlattıktan sonra bir de öğüt verir.
- Bak torun benim başıma gelen senin de başına gelirse, şaşırma, çaresiz değilsin. Maymunları çözmek kolay. En sonunda şapkanı yere hızlıca çarp, ağaçtan meyve dökülür gibi şapkalar az sonra önünde olacak inan bana der.
Dede mesleğini sürdüren torunun yıllar sonra aynı ormana yolu düşer dedesi gibi aynı ağacın gölgesinde uykuya daldıktan sonra uyandığında aynı manzara ile karşılaşır. Yalnız genç bir maymunun başında şapka yoktur. Torun başındaki şapkayı kaldırarak başını kaşır. Maymunlar bu hareketi taklit ederler. Torun şapkayı tekrar başına koyar, aynı hareketi maymunlar da yapar. Torun kendi etrafında döner, maymunlar da aynı hareketi yapar. Torun yere tükürür, maymunlarda başlar yere tükürmeye. Torun sorunun dedesinin anlattığı yöntemle çözüleceğine inanmaya başlar; başındaki şapkayı hızla yere çarpar, ağacın dibine oturarak şapkaların yere düşeceği anı beklemeye başlar.
Minik ve çevik gövdesiyle başında şapka olmayan maymun yere atlar, yerdeki şapkayı kaptığı gibi ağacın ilk dalına tırmanır. Yerde oturan toruna:
-Ulan şerefsiz bu dünyada sadece senin mi deden var der.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.