- 1574 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Başınız Sağ olsun Ahmet Ümit
Çok sevdiğim ve saydığım üstadım değerli yazar Ahmet Ümit’in annesini kaybettiğini tweeterdaki şu paylaşımıyla öğrendim. Şöyle diyordu sevgili Ümit : "Bugün annemi kaybettim, on dört yıl ônce de babamı kaybetmiştim. Onlarda başlayan hayat torunlarında sürüyor. Ölüme kalmayacak dünya..,"
Bazı insanları sevdikleriyle birlikte sahiplenir, seversiniz. Mesela, Fatma Ümit gibi. Kendisi ile hiç bir ortamda karşılaşmadım. Fakat, o kadar çok bilgim var ki. Çok güzel ve çeşitli masal dağarcığı olduğunu, anlattığı bu masallarla Ahmet Ümit’in ruhunun olumlu yönde beslendiğini, o güçlü kalemindeki tılsımı; hayal dünyasını güçlendiren annesine borçlu olduğunu, oğluyla gurur duyduğunu, her yeni romanını diğer okurlar gibi sabırsızlıkla beklediğini, güzel yürekli olduğunu ve daha nice güzel şeyler.
On üç yaşında annemi kaybettiğim için acısını derinden hissedebiliyorum. Çok zor ama sevgili Ahmet Ümit’in de ifade ettiği gibi; "Onlarda başlayan hayat torunlarında sürüyor. Ölüme kalmayacak dünya..,"
Sevgili Ahmet Ümit’e sabırlar diliyor, kendisine, eşine, oğluna ve bütün sevdiklerine uzun ömürler diliyorum. Masalcı Fatma Teyze de bütün masallar gibi "bir varmış bir yokmuş" başlangıcına döndü. Her ölüm, yeniden doğuşu anlatır. Anılarıyla hep aramızda yaşayacak. Nur içinde yatsın. Mekanı cennet olsun.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Ahmet Ümid'e ben de başsağlığı dilerim.
O, bence de iyi bir yazar.
PATASANA ve BEYOĞLU RAPSODİSİ adlı romanlarını okudum.
Kurguları çok güzel ve akıcı.
Hoş geldin bu arada sevgili Aysel.
sevgiyle
Aysel AKSÜMER
seni burada görmek ne güzel can mutlu oldum inan ki!!.. sevdiklerimi kaybetmek hele ki bize karsılıksız emegi olanlar canlarımızın kaybı özlemi yürekte derin iz bırakır. çok içten bir paylaşımdı canım kutluyorum sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Sevgiliyi kaybedersin bir roman yazarsın,
Babanı kaybedersin bir roman daha yazarsın,
Olgunlaşırsın artık, eğer edebiyat ile olan bağ güçlü ise bırakmazsın. Çocukça bir heves olarak görmez, bir tane daha yazarsın. Bir açıdan en iyi eser, en son yazılan, bir açıdan en iyi eser ilk yazılandır.
Kayıplar, edebiyatçıyı etkiler, sarsar, yeni bakış açıları kazandırır.
Bir anlamda edebiyatçı acıyı, kayıpları, herkesi bir araç olarak kullanır.
Bu arada Ahmet Ümit'in tek bir eseri dahi okumadım. Sanırım Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı'nın sonrasında çıkan yazarlarla aram iyi olmadı. Belki 21.yy yazarlarıyla tanışım yakında.
Aysel AKSÜMER
Tekrar teşekkürler. Selamlar.
ccelayir
Peki bir şey soracağım, yazdığınız eserleri okurla buluşturmak her zaman, her durumda iyi bir şey mi? Bunu merak ediyorum.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
ccelayir
Evden getirdiği dolmaları porselen tabakta yerken karşıladı beni orta yaşlı bir bayan. Samimi şekilde konuştuk. Orhan Pamuk'un Masumiyet Müzesi eserinin yayına hazırlandığı salonu gezdirdi.
Bir süre oyaladı beni, editörler yemeğe gitmiş dedi. Daha fazla dayanamadım. Kendimi aşağılanmış hissettim. Çıktım. Hayallerim suya düştü.
Artık yayınevlerini dolaşmıyorum.
Ve pek istekli değilim şimdilik eser yayımlama konusunda. Elimde üç tane var, taslak olarak.
Kitap yayımlama işlerinden pek anlamıyorum. Uğraşmak da istemiyorum. Benim işim kapı kapı dolaşmak, boş adamları ikna etmek değil.
Para ile yayımlama işi de kötü. İlgilenmez kimse, okunmaz. Zarar ederim. Para işi mantıksız zaten.
Romanlarımın Elazığ Batı Kitap'ın düzenlediği ucuz kitap kampanyası kapsamında ortalığa düşmesi (2 tl) bir kabus olur.