- 462 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-16
*”Affettim!” demek yetmez, sana yapılan kötülüğü de unutmalısın.
*Zalime boyun eğerek onun zulmünden kurtulamazsın.
*Başkalarını küçülterek sen büyüyemezsin, ama başkalarını büyütürken sen de büyüyebilirsin.
*Sarhoşla tartışma, hırsızla dolaşma, deliyle eğleşme, dostunla dalaşma, randevusuna sadık olmayanla görüşme, kirpiyle öpüşme, kardeşinle didişme, mağdur rolü yapanla ağlaşma.
*Ego yükseldikçe sevgi azalır. O nedenle yüksek egolu insanlardan çok kötü âşıklar çıkar.
*Nefret tarlasına sevgi, yalan tarlasına gerçek ekemezsin.
*Gönül denizimde yüzmek istemeyen; ya bu denizi görmüyordur ya da böyle bir denizde nasıl yüzüleceğini bilmediğinden boğulmaktan korkuyordur.
*Karamsar kişi, açılma ihtimali bulunan bütün kapıları farkında olmadan kapatandır.
*Üzülen, acı çeken insanları seyrederek onların dertlerine çare olamazsın. Aç olana ekmek, susayana su ver ki sıkıntılarını gidermelerine yardımcı olasın.
*Emperyalizmi yenecek olanlar içlerinde vatan, millet, insanlık sevgisini taşıyan bağımsızlık ve özgürlük aşığı adil insanlardır. Diğerlerininki ise bir slogan olmaktan öteye gidemeyecek olan sözlerdir.
*Yılgınlığa düştüğün an, kaybetmeye başladın demektir. Korkma, usanma, moralini bozma, şöyle bir silkelen ve üzerindeki bu yükü atıver gitsin.
*Ailene, tanıdıklarına, toplumuna ve insanlığa vereceğin hizmet sadece ödemen gereken bir borçtur. Bunun için övgü ya da ödül bekleyemezsin.
*Mücadele gücün yetersizse sorun ne kadar küçük olursa olsun başarısızlık kaçınılmazdır.
*Karanlığı aydınlatanın sadece ışık olduğunu sanırız. Değildir. Çünkü bir de gülüş vardır…
*Toplumsal sınıf çatışmalarının tek bir nedeni vardır: Çıkar. Bunu kaldırırsanız çatışma da biter. Ancak söylemesi kolay, yapması çok zordur.
*Hem Tanrının yarattıklarına zulmedeceksin, dünyayı cehenneme çevireceksin; hem de Tanrı’dan seni cennetine almasını isteyeceksin! Bunun adı olsa olsa yüzsüzlüktür…
*Yoksullar birbirleriyle kendi istekleri ile savaşmazlar, zenginler tarafından savaştırılırlar.
*Cevaplarınla değil, sorularınla fark edilirsin.
*İyimser sorunları görmeyen, anlamayan ya da umursamayan demek değildir. İyimser, sorunların farkındadır ve mutlaka bir çözüm yolu olduğunu da bilir.
*Gerçek bazen garip ve şaşırtıcıdır, ama her zaman doğrudur yani yalan olmayandır.
*Adaletsizliği önlemek için bile adaletsizlik yapılamaz.
*Kapitalist hammaddeyi senden alır, seni düşük bir ücretle işçi olarak bu hammaddeyi işleyen bir fabrikada çalıştırır ve senin ürettiğin bu mamul maddeyi sana en yüksek fiyattan satar.
*Düşüncelerini kelimeler ve dil sınırlar; genişletmek, zenginleştirmek için hayallerini kullanmalısın.
*Dikkat et! Şöhret peşinde koşarken karakterini kaybetmeyesin!
*Her bütün parçalardan oluşur, her parça da bir bütünün içinde yer alır.
*Sende varsa verebilirsin, sende yoksa istediğin kadar cömert ol; neyi vereceksin?
*İnsanların yaşama hakkını yok etmeyi düşünen kişi, kendi yaşama hakkını da tehlikeye atıyor demektir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)