YANAN VİCDANLAR VE YANMAYAN PARA
YANAN VİCDANLAR VE YANMAYAN PARA
Sözlerim İnsanlığa…
İnsan olmanın gerektirdiği görevler nelerdir?
Vicdan sahibi olmak,zulüm karşısında susmamak ,insan sevgisi ve merhamet duygusu…
Peki bunların kaçı veya hangileri bir insanda olmalı?
Cevap mı? Çok basit.
Hepsi…
Özellikle biz Müslüman toplumların bu değerlerin hepsini taşımamız gerekiyor.Çünkü inandığımız Rabbimiz ve kutsal kitabı Kur’an-ı Kerim bunu emrediyor.
Sözüm size insanlar evet size neden mi?
Cevabı çok basit…
Gelin vicdanlarınızın sızlayacağı ,okuduğunuzda sizleri utandıracak bir geçmiş ve gelecek etrafında bir dizi gezgincilik yapalım.
Müslüman nüfusun çoğunlukta yaşadığı adını emperyal devletlerin ilk defa dile getirdiği Ortadoğu Coğrafyası’na bir göz gezdirelim.Burada yaşayan milletler kimlerdir ?Araplar,Türkler,Kürtler vs(Not:Coğunluğunu bu 3 millet oluşturmaktadır.)
Peki Millet Kavramı Neyi İfade Eder?
Millet ya da Ulus, çoğunlukla aynı topraklar üzerinde yaşayan, aralarında dil, tarih, ülkü, duygu, gelenek ve görenek birliği olan insanların oluşturduğu topluluktur.
Herşey sözlük anlamı ile güzel görünüyor peki bu kavramın içerisi ne kadar dolduruluyor,ne kadarının kapsayacak şekilde bir birliktelik ve birlikte yaşamak var.
Çoğunlukla İngiliz ve Fransızların ve diğer emperyal devletlerin çizdiği bu coğrafya neden hiç huzura kavuşmuyor,neden bu topraklarda hep gözyaşı var.
Şimdilerde ve gelecektede bu topraklar için insanların dillendirecekleri şey;Efendim hep batılı ve emperyal devletlerin işi bunlar zaten onlar olmasa huzur daim olacaktır mahalle ağzı dedikoduyla eş değerde olayların hep bu yönlü tarafı görülecektir.
Peki diyelim ki olayların arka yüzü bu ,peki olayların ön yüzünü temsil eden gerçek nedir ?
Yukarda millet olma ,ulus bilinci kavramlarını tanımlamıştık.Peki bu topraklarda yaşayan milletlerin milli duyguları nereye gitti onlarıda mı emperyal devletler çaldı veya çizdi…
Duyguları para denen kağıt parçası aldı,yönlendiren sömürgeci zihniyetler oldu ,kuklalarda bu topraklarda yaşayan para düşkünü iktidar sevdalıları olurken ,sömürülen ise mazlum halklar oldu.
Bu sebeple komşuya düşen yangın sadece komşuyu yaktı,yanan komşu çığlıklar attı,diğer komşu kulak asmadı gün geldi diğer komşunun evide yangı,evi yanan diğer komşuda tekrar kulak asmayan komşusu gibi yaptı ve olan insanlığa oldu.Yanan sadece bedenler olmadı vicdanlar yandı,insanlık yandı,merhamet duyguları yandı,din kardeşliği yandı…yanmayan para oldu,hırs oldu,iktidar düşkünleri oldu ,ağzında salyalar akan hayali canavarlar oldu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.