- 3049 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Her kim olursan ol yine gel. (Mevlana.C.R)
Evren milyarlik yasindan hicbir sey kaybetmedi ve her zaman yerindeydi ancak dünya üzerindeki yasam formlari sürekli geliserek devam etti, sonraki süreclerde insan denen canli varliklarin olusumunun formlarini hazirladi. Tabii bu hazirlik bilimsel yönden evrim gercekleri üzerindemi insa bulup yeserdi yoksa farkli nedenlermi vardi. Bu gibi konular gecmisten bu güne insanoglunun hafizasini hep meskul etmistir, ancak bu güne kadar elle tutlur saglam deliller ortaya konamamistir. Bilimin ve kutsal kitaplarin bilemedigini biliyorum gibi bir iddia icerisinde olmak herhalde kendime insanlarin gülmelerini saglamaktan öteye gidemez.
Evren de yasayan diger canli varliklar diger boyutlarda olmak üzere Dünyaya’da gelip gitmislerdir bugün bizlerin Kutsal Kitap olarak bildigi Tanri sözü , bizlere aslolan gercekleri birebir bildirmektedir.(bu sözümden bu gibi gercek disi seylere indigim cikarilmasin lütfen,ancak dünya disi varliklarin düsüncesine yabanci olmadigimi bildirmek isterim) Ancak bundan su konu da cikarilmamalidir, herkez bildigi gibi yorumluyor düsüncesi. Benim burada yaptigim ve yorumlarimda dahil olmak üzere Kitap üzerinden bazi konulara aciklik getirmekdir ki bunlarin sizlerde benim gibi gercekci temeller üzerine dayandigini göreceksiniz. Sorun insanoglunun nasil varoldugu sorusu olunca insanlar hep kapali kapailar ardindan gizlenerek veyada tanri carpar sus bire zindik diyerek ya gercek olan olaylari saptirmislar,yada ilk bastaki sinif gibi kapali kapilar ardindan seyretmisler, can korkusundan. Bu isi ticaret haline dönüstüren insanlar inanc üzerinden epey bir Kapital elde etmesini de iyi bilmislerdir . Ve yaratilis efsanelerinde özellikle üzerinde en cok durulan Kutsal kitaplarin yaratilislari bir degil bir kac sekilde olmus gibi görünmektedir.
Birinci yaratilis öyküsü
Burada ise Adem ile Havva’nin yaratilisi ve ayni zamanda evrenin yartilisi var
Yar.1: 1 Başlangıçta Tanrı göğü ve yeri yarattı.
Yar.1: 26 Tanrı, "İnsanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım" dedi, "Denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun."
Yar.1: 27 Tanrı insanı kendi suretinde yarattı. Böylece insan Tanrı suretinde yaratılmış oldu. İnsanları erkek ve dişi olarak yarattı.
Tanri burada hem yeri hem gögü yaratiyor. Ayni zamanda tüm canli varliklarda dahil olmak üzere herseyi yaratiyor.
Dikkat ederseniz Tanri insani kendi suretimizde derken cogul kanusmaktadir. Bir diger ilginc konu ise Tanri insani yaratirken kaburga kemikleri falan yok ortada, oldugu gibi ve hemen yaratiyor insanoglunu Erkek ve Disi olarak.
Ve simdi ikinci yaratilis öyküsü basliyor.
Yar.2: 4 Göğün ve yerin Yar.atılış öyküsü: (RAB Tanrı göğü ve yeri Yarattığında,)
Dikkat edin parantez icinde yeni bir yaratilis öyküsü var
Yar.2: 5 yeryüzünde yabanıl bir fidan, bir ot bile bitmemişti. Çünkü RAB Tanrı henüz yeryüzüne yağmur göndermemişti. Toprağı işleyecek insan da yoktu.
Adem ile Havva yeniden yaratiliyor.
Yar.2: 7 RAB Tanrı Adem’i topraktan Yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu.
Yar.2: 18 Sonra, "Adem’in yalnız kalması iyi değil" dedi, "Ona uygun bir Yardımcı Yaratacağım."
Yar.2: 20 Adem bütün evcil ve yabanıl hayvanlara, gökte uçan kuşlara ad koydu. Ama kendisi için uygun bir Yardımcı bulunmadı.
Yar.2: 21 RAB Tanrı Adem’e derin bir uyku verdi. Adem uyurken, RAB Tanrı onun kaburga kemiklerinden birini alıp yerini etle kapadı.
Yar.2: 22 Adem’den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın Yar.atarak onu Adem’e getirdi.
Yar.2: 25 Adem de karısı da çıplaktılar, henüz utanç nedir bilmiyorlardı.
Oysa tanri diger birinci yaratilis kisminda herseyi yaratmisti, ama nedense buna tekrar ihtiyac duyuyor ve yeniden basliyor.
Ve simdi bakin Tanri Isaya (Yeseya)peygamberde neler söylüyor. Birde ona kulak verelim.
Yşa.43: 18 "Olup bitenlerin üzerinde durmayın, Düşünmeyin eski olayları.
Yşa.43: 19 Bakın, yeni bir şey yapıyorum! Olmaya başladı bile, farketmiyor musunuz? Çölde yol, kurak topraklarda ırmaklar yapacağım.
Yani kisacasi diyorki bosverin siz olanlari ben size yeniden herseyi yapacagim. Daha dogrusu yeniden varolus basliyor.
Her kim olursan ol yine gel, gelki gör.
YORUMLAR
Kur'an-ı Kerim dururken neden Genesis'e başvurdunuz anlamadım, bunu yapıp neden Hz. Mevlana'nın sözünü kullandınız onu da anlamadım... Zannımca dinlendirici gözlükle gök cisimlerini tüm ayrıntılarıyla görmeye çalışıyorsunuz ama, size tavsiyem ya kocaman teleskoplarla gözlem yapabileceğiniz bir rasathaneye gidin, ya da bir bilene sorun...
Saygılarımla..