- 570 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ENERJİ HATLARI VE TÜRKİYE’NİN STRATEJİK KONUMU
Enerji Hatları ve Türkiye’nin Stratejik Konumu
ABD, Beyaz Saray, Kırmızı Oda da bir toplantı yapılıyor.İçerde ABD Başkanı Barack Obama Dışişleri Bakanı Jhon Kerry bazı CIA yetkilileri ve Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ve Mit Müsteşarı Hakan Fidan var. Konu Kürt petrolünün Ceyhan üzerinden satışı konuşuluyor.ABD tarafı Türkiye’ye % 3 komisyon öneriyor ve satış geliri ABD bankasına yatırılacak. Türk tarafı bunu kabul etmiyor ve masadan kalkıyor ve Kürt’lerle Enerji Nakil ve Satış anlaşması imzalıyor Komisyon % 20 ve para Halkbank’a yatacak. Hesaplamalara göre 40 yılda depolama ve taşıma ve satış komisyonlarından alacağımız para 7.5 trilyon dolar.
Şimdi 17 ve 25 Aralık sürecini, Gezi olaylarını, Soma faciasını, IŞİD baskınını bu olay kapsamında yeniden düşünün. Evet, basiret sahibi ve gücünü halktan ve haktan alan yalnızca ülkesinin çıkarlarını düşünen bir devlet adamı ve kadrosu bunu başarabilirdi ve başardı. Diz çökmeyen, dik duran ama dikleşmeyen bir anlayışla bu noktaya gelinebilirdi. Evet, 2000 yılında koltuğun kenarına ilişmiş bir ABD başkanı karşısında el pençe duran bir başbakan bunu başaramazdı.
Evet Türkiye Stratejik bir konuma sahip. Ama bunu delilleri ile ispatlamak gerekirse hâlihazırdaki enerji hatlarına ve planlanan ve olası hatlara bakmak yeterlidir. Hali hazırdaki hatlar
Bir; Bakü Tiflis Ceyhan Petrol boru hattı. Günlük 1 milyon varil kapasiteli hattan Yılda 360 milyon varil petrol akmakta.
İki; Kerkük – Yumurtalık- Ceyhan boru hattı. Günlük Kapasitesi 420 bin varil olan bu hatta Yılda 150 milyon varil petrol gelecek.
Trans Anadolu Doğalgaz hattı. Azerbaycan Şahneniz den çıkan doğalgazın Avrupa pazarına ulaştırılması için inşa edilecek bu hattın kapasitesi ilk etapta 16 milyar metreküp 2023 den sonra 23 milyar metreküpe çıkacak.
Ayrıca Rusya Ukrayna’yı by pass ederek gazını Avrupa’ya ulaştırmak istiyor. Bunun için Karadeniz’in altından geçen bir boru hattı planlıyor. Bilin bakalım bu boru hattı hangi ülkenin Münhasır ekonomik alanından geçiyor. Bildiniz tabiî ki Türkiye.
Beşincisi; İsrail Açıklarında Yaklaşık 1 trilyon metreküp doğalgaz bulundu. İsrail Meclisi bunun 360 milyar metreküp ünün ihraç edilmesi için onay verdi. Bu gazın ihraç edilmesi için tek alternatifin Türkiye olduğu ortaya çıktı. En ucuz alternatiften bile 7 kat ucuz olan İsrail - Türkiye-Avrupa Hattından Yılda 8 Milyar metreküp gaz geçmesi bekleniyor
Ve son olarak Güney Kıbrıs Açıklarında tahmini rezervlerinde tek geçiş noktası Türkiye olacak.
Bu kadar boru hattı ve ekonomik gelirle 2023 hedefine yürüyen Türkiye durdurulmalı diye düşünen Karanlık odaklar durmayacaklar. Var güçleri diz çöktürmeye boyun büktürmeye çalışıyorlar. 100 yıl sonra ayağa kalkan mazlum milletlerin sesi olan Türkiye ile uğraşacaklar ellerinden ne geliyorsa yapacaklar hazırlıklı ve uyanık olalım ve siyasi iktidarın arkasında duralım .Güzel günler bizi bekliyor
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.