İlgili Şahıs
İşler ters gitmeyiversin yoksa önce adı,hemen sonra ünü gelir insanın..Bir transfer gerçekleştiğinde, yani bir yerden başka bir yere gidildiğinde secereniz de hemen peşinizden gider..O güne kadar yaptıklarınız ettikleriniz doğru ya da yanlış bir bir ulaştırılır sizden habersiz olarak..İşte tesadüf sonucu ilgili şahsın pak ve temiz geçmişi de bana ulaştırılmıştı..
…………………………….
Aynı kurumda çalışan iki kişi. Her ikisi de farklı farklı yerlere tayin oluyorlar ve arkadaşları kendilerine bir veda yemeği veriyor.
Yemek esnasında basıldık bir grup tarafından diyor olayı anlatan kişi..
Neye uğradığımızı bilemedik..
Ellerinden güçlükle aldık,alacakları karşılığında zorla senet imzalattılar. Olaydan sonradan haberdar olanlar yetişemeden ellerinden alıp kaçırdım buraya diyor..
Sizde vazife yapacak bundan sonra..Dikkatli ol, sana da ilişmeye çalışır, fırsat verme diyor..
Sorarsa da birbirimizi hiç tanımıyoruz, çünkü bu yolla bir ilinti kurmaya seni de tırtıklamaya çalışır diye ekliyor.
Anlaşılan dosyası kabarık sabıkalı biri olmalı bu anlatılan kişi..Vukuatlı birisi..
Merak da etmeye başladım. Gelsin bir tanıyalım,bir görelim bakayım diye düşünmeye de..
……………………….
Neyse bir süre sonra intikal etti ilgili şahıs daireye..Anlatılanın tam aksine..Öyle ki görüp de tav olmamak mümkün değil..Adeta şeytan tüyü var üzerinde..Sempatik,konuşkan ve espirili bir kişilik..Dili çok tatlı ve oldukça da saygılı..
……………………
Hiç bahsetmedim arkadaşlara..Duyumlarımı onlarla hiç paylaşmadım..Tereddütüm yoktu bilgiler sağlamdı ama istedim ki bilinmesin..Ailedir babadır dedim..Yazıktır günahtır dedim..
Hem yeni bir sayfa açmak gerekir arkadaşa diye düşündüm..Beyaz lekesiz bir sayfa.. İnsan bazen hatalarından ders alır,burda aynı yanlışlara düşmez desem de yanılmışım meğerse..
Huylu huyundan vazgeçmez diye bir söz vardır ya..İşte öyle bir şey..Aynı tas aynı hamam.. Geldi gitti ama hala onunla ilgili tek laf etmedim arkadaşlara..
……………………………
Değişmemiş,olanlardan hiç ders almamış meğerse..
Vukuat üzerine vukuat..
Her gün yeni bir haber..
Her gün bir başka falso..
Bir yere kadar..
Avans bir yere kadar..
Homurdanmalar başladı elbet..
Böyle gitmezdi..
Yanlışlarıyla devam edemezdi..
Barınamazdı.
Nitekim öyle de oldu..
Apar topar gönderildi..
Manzara aynı..
Yine basıldı..
Borçluları tarafından..
Takmadığı adam kalmamış.
Kasabından manavına,fırınından,marketine,gazcısından tuzcusuna.. yetmemiş gibi bir de en yakın arkadaşlarına..İş arkadaşlarına..
Hatta bana da soruldu..Sen ne kadar kaptırdın Kemal bey denildi..
Ses çıkarmadım,tebessüm etmekle yetindim..
Tamam dediler ses etmiyorsa o da çarpılmıştır..
Külliyatlı rakamlar değil sözü edilenler...
Oldukça kanaatkar.
Cep harçlığı olacak cinsten..
Fazla değil bir yeri en fazla iki kez çarpıyor..
Rakam az ama sayıca fazlalar..
Umumun geneli neredeyse..
………………………..
Daireden arkadaşımız bir ara bıyıklarını yoluyor..
Hayrola mesele nedir diyoruz..
Konuyu açıyor..
Bir kere olsa neyse, şu şebeğe iki kez çarpıldım diyor..
Avro cinsinden hem de..Kira için bir kenarda tutuyordum eş ve çocuklarıyla geldi bir akşam,yetmezmiş gibi bir süre sonra yine aynı ekiple maaile diyor..Reddedemezdim,verdim gitti ama gidiş o gidiş diyor..
Stresten sıkıntıdan yoluyorum,yolundum soyuldum ilgili şahsa diyor..
…………………………..
Bana da ilişmeye çalıştı aynı anlamda ama biliyoruz ya arka planını, işlemedi..
Taktiği sizi yalnız yakalamak..Kısa sürede en acıklı hikayeyi anlatmak..Ya bacım kanser ikinci ameliyatını olacak,ya hanım doğum yapacak,ya da ev sahibi eşyalarımı dışarı atıyor şu kış günü diye geliyor..Nasıl geri çevirirsiniz bu durumda..İşte arkadaşı iki kez aynı metotla düşürmüş..
…………………………………
Dedim ya dili çok tatlı diye..Alttan giriyor,üstten çıkıyor.. En lüks restoranlarda ailecek yemek yiyor beş kuruş ödemeden çıkıyor..
Aynı telefondan ikinci kez ulaşabilen yok bu şahsa..Her seferinde farklı numara..Sırf bulunduğu yerle yetinmiyor başka memleketlere de el atıyor..
Eşinizi işe aldıracağım diye haraca bağlamış bir zavallıcığı sonradan işittik.
İnanmamak kanmamak mümkün mü?
Yanınızda arıyor,ulaşılamayacak üst düzey kişileri, bilmiyorsunuz tabi karşıda kimin olduğunu, görüşüyor ve güven veriyor size..
Acınası bir durum ama geçimi bunun üzerinden..Ayrıldı gitti ama ses seda yok..Ne yapıyor ne ediyor bilemiyoruz..
………………………..
Eğer kaygınız yoksa helal haram diye, devam eder gidersiniz bu işlere..Olmaz olmaz dememek gerekir bakarsın olur, bir gün tövbe eder hidayete erersiniz. Bilinmez bu işler..
…………………………
“Mitili ya da keçeyi suya atmak” diye bir deyim var bizim oralarda,yani büsbütün çıkmazda olanlar,her noktada dibe vuranlar için söylenir..
……………………….
Mitili suya atanlardan olsa gerek ilgili şahıs..Yani ölümcül vakaa..
………………………..
Bir küçük mevzuya daha gireyim ve kapatayım bu faslı..
İki ameliyat geçirdi ve her saferinde ikişer ay rapor aldı..
Onu daha yakından tanıyan ve ilk raporu veren kişiye; aradın mı arkadaşını, ameliyat geçirdi iki kez,bir geçmiş olsun dedin mi dedim..
Hiç bir sorunu yoktu, turp gibiydi sapasağlamdı, neresinden diye sordu..
Anlattım baştan sona,tüm süreçleriyle..
İnanmam yalandır,ameliyat mameliyat olmamıştır numaradır o dedi..Mutlaka bir çıkar işi vardır onun dedi.
Ne ilginç bir durumdu anlamak zordu gerçekten..
Nasıl bir şeydi, güvensizlik denilen şey..
Bir insan geride bu kadar mı hasar bırakırdı..
Enkazdı açıkçası..
Üzücüydü gerçekten..
Hem de çok üzücü…
Kemal GÜL
03.06.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.