- 1461 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KÜLTÜRÜMÜZ VE BİZ
KÜLTÜRÜMÜZ VE BİZ
Sadık DAĞDEVİREN
Gazeteci-Yazar-Şair ve Araştırmacı
Değerli dostlar bundan böyle köşe yazılarımda değerli şair ve yazar dostların eserlerine de yer vereceğim. Kitaplığıma elimi attığımda kim gelirse ondan bahsedeceğim. İlk konuğum Denizli’ li çok yönlü bir kişilik. Tiyatro sanatçısı,program yapımcısı ve şair.Tabi ki bunlar benim bildiğim yönleri.Adı Baki Evkaralı. Şiir dostları ona “Baki Can” derler. Denizli Serinhisar doğumlu.Yüksek Okul Mezunu.Bir kamu kurumunda memur olarak çalışıyor.Onu bilenler,tanıyanlar, ondaki hoş görü ve tevâzuyu hemen fark ederler.Espiriyel bir yapıya sahiptir.İsterse Özay Gönlüm’ün ağzından Nine’nin mektuplarını,herkese ağzı açık dinletebilir.
Gelelim onun şair yönüne. Şiir yazdığı gibi, şiiri yorumlaması yani şiiri okuması da ayrı bir güzelliktir. Ses tonu harikadır ve o bunun farkındadır. Baki Evkaralı, “Baki Can”ın ilk kitabı “Ellerim sen kokuyor sevgili” adını taşıyor.Kitap sokak kitapları yayınlarından,İstanbul basımı, Kasım 2013’te çıktı.Şairin bu kitabı 80 sahifeden oluyor.İçinde 34 şiiri yer almakta.Gazeteci Şair yazar Cezmi Öztürk’ün uzun soluklu bir tanıtım yazısından sonra kitabın kapağına adını veren şiir yer alıyor.
Şöyle diyor şair dizelerde: Bir yay gibi eğildim huzurunda//Aslında ben seni senden fazla sevdim//Kıyamadım güzel gözlerine//Can özümsün,gel gör ki diyemedim// diyordu sevgiliye.
O şiirlerinde sevgiliye seslenirken, bu kitabın geliriyle, öksüz kimsesiz çocuklara destek olmayı, onları okutmayı planlıyordu. Onun her şeyi dünyası o çocuklardı. O çocukların yarınlarıydı, geleceğiydi.Bu kitaptan beklentileri fazlaydı şairin.Ancak beklediği ilgiyi gördüğünü sanmıyorum.
Bu insanlar desteklenmeli. Sanata ve sanatçıya duyarlı yürekler örneğin 300-500 işçisi olan iş yerleri bu sayıda kitap satın alıp,dağıtabilir.Şair de kitaplarını imzalayabilir.Yada hayırseverler satın alıp, okullara hediye edebilir.Ne bileyim istenirse her türlü destek sağlanabilir.
Çevresinde sevilen bir kişilik olan Bakican’ın şiirlerine tekrar döndüğümüzde “anne iyi bak babama” diyor. Aile olarak ta yakından tanıdığım biri olan Baki Evkaralı, babasına çok düşkündü. Babasını kanser illeti sebebiyle yakın zamanda kaybetti. Sanıyorum bu şiiri de o dönemlere rastlıyor.
İş sebebiylede olsa birkaç gün uzak kalsa babasından, aklı hep evde kalırdı. Bu şiirinde de Baki can’ın, duygu yoğunluğu görmek mümkün.Şair kitaptaki son şiirinde ise “yanaklarında rüzgar gördüm”diyor ve bitiriyor,kitaptaki şiirlerini.
İkinci tanıtımda şiirin 2.kitabı olan “seccadem, aşkım ve ben” adını taşıyan kitabından söz edeceğiz. Diğer yazıda buluşuncaya kadar yüzünüzden gülücük, dudağınızdan tebessüm, eksik olmasın.
YORUMLAR
Kültürümüzün katledilmesine üzülürken, duyarlı yüreklerin altın kalemlerine konu olan değerleri okudukça hala bir umut var diyorum. Toplumumuzun bu ışıkla gafletten uyanacağı inancı içerisinde, her şeyin gönlünüzce olmasını diler, anlamlı paylaşımınızı tebrik ederim. Saygılarımla.
Değerli üstadım, o güzel kaleminize konu olmak o kadar gurur verici ki kelimelerin kifayetsizliğinde kaldığım andır. Şu an çok mutluyum sizin gibi bir ustanın elinden emeklerimin anlatılması ve geniş kitlelere ulaştırılmasından dolayı... Tekrar tekrar teşekkü ediyorum üstadım. Okuyan kardeşlerimizin de beni yalnız bırakmayacaktır.
http://www.facebook.com/bakican adresimi de beğenip paylaşırlarsa sevinirim. Sevgiler
bakican. tarafından 5/22/2014 4:43:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
bakican. tarafından 5/22/2014 4:43:57 PM zamanında düzenlenmiştir.