- 728 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Sen Gidince Hepimiz Bir Yerlere Savrulduk (BABA)
Hayal meyal hatırlıyorum,o gun ablamla koşa koşa babamın yanına gıdıp okumak istediğimizi söyledik.ama babam bızden sadece bırını şimdilik gideceğini anemin hasta olduğunu ve bunun için birinin evde kalması gerektiğini söyledi.sonra benim gitmeme karar verildi,tabi babamın sadece bizi heycana sokmak için söylediğini düşünemedik.
ikimizde okula başlamıştık ablam benden yaşça çok buyuktu ama aynı sınıfa gıdıyorduk.
ve o sınıfın en kısa çocugunun yanına oturtuldu.
okul hayatımız boyle gıderken,bır gun yaklaşık 20 civarı araba ve kamyon koyumuze geldi.
eskıden bu koy onların dedelerın koyuymuş,dedelerıde bızım dedelerımız tarafından oldurulmuş falan,şimdide haklarını istiyorlarmış ama tabi doğrusu oyle dılmış bızımkıler onları yanlarına almışlar ev vermişler ,ama bir gün mal paylaşımı istemişler ve bu olay boyle başlamış.
ee tabi köyün tapusu falan da olmayınca devlet hiç bişi yapamadı,bu durumda ıkı tarafta silahlandı,iki köy birbirine girdi,gece vakti ustumuzden mermilerin uçuştuğuna yemin edebilirim.
sonra bir ses bizim içeri girmemizi söyledi,Abemin sesiydi hepiz içeri kaçıştık ama küçük abemi uykusundan bomba patlatsan uyandıramazsın,uyandıramadıda.
Ablam çığlık çıklığa kardeşim,kardeşim diye bağrıyor butun ışıkları kapatmıştık hiç bişi görünmüyordu,ama ablam ona rağmen dama çıkıp abemi sırtladığı gibi getirdi,biliyorum normalde olsa hayatta taşıyamaz,Ama korku işte,ona bişi olacak korkusu hepimizi öldürüyordu.
sıra anneanneme gelmişti,o serin oolsun diye balkonda oturuyordu o sırada,anem onu almaya çalıştıkça o ’siz içeri girin en azından bizden birini öldürdüler diyebilirsiniz de onları tutuklatırsınız’.
Ama mermiler yönünü ona çevirince neye uğradığına şaşırdı Annaannem ’Beni içeri alın’diye bağırdı zaten o srada anemde onu götürmeye çalışıyordu kendisi gelmemekte direniyordu.
Sonra askerler geldi tabi herkes bir yere dağılmıştı,kaçışıyorlardı.Sabah oldu anneannemin oturduğu yerde belki on tane mermi izi vardı,daha fazlada olabilir.bizim köyden 1,2 kişi vurulmuştu ama birisi çok ağırdı çünkü tam kafatasına denk gelmişti dengesini kaybetmişti,onlardan yaralı vardı ama kaç kişi ne kadar bilmiyorum.
amcam vurmuştu birini galiba askerler onu arıyordu,kaç yıl oyle kaçak yaşadı,
eğer yanlış hatırlamıyorsam tam o sıralarda babam vefat etti trafik kazasında koy için avukata giderken.
Ogün ilk defa kardeşim babama doğru koşmuş,ilk defa ona yürümüştü
Babamda yırtılan tespihini daha kalın bir ipe takarak boynuna koydu,’Anneme bunu hiç çıkarmayın,hep kızımın boynunda dursun’ dedi.
bize haber geldiğinde butun koy dıyer koyun ustene yürüdü,çünkü avukata gittiğini biliyorlardı ve onları suçluyorlardı,
Ecelin önüne ne geçebil ki ama tabi çocuk aklı bende onları suçladım,akşam olmuştu çok geç bir vakitti hala herkes mezarlıktaydı,hepimiz bir yere dağılmıştık.
bende bir kamyonun üstüne çıkmışarkadaşlarıma’amcam gelsin bunun hesabını soracak diyordum,hatta yüzümdeki ifadeyi hiç unutmam çünkü gülüyordum,herkes onlar yaptı diyince gerçekten onların yaptıgına inanmıştım,ve amcam geldiğinde bunun hesabını soracaktı bu yüzden babam öldüğünde ağlamadım en azından amcam gelene kadar.
Amcam yuksek bir yerin üstüne çıkıp, ’dağıl onun gibisini hiç mi kaybetmediniz’dedi
ALLAHIM işte ben o söylediklerinden sonra ağladım.
çocuktum ama bunu anlamıcak kadarda çocuk dıldım yani.
Belki inanamıcaksınız bu benim en hayalkırıklığım ve tek hayalkırıklığım.
Ondan bir iki ay sonra amcam bıze geldi bir gün,biz balkonda oynuyorduk.
Kapıyı annemin üstüne kapattı,’Ben avukat parası istedim niye göndemedin’dedi.
Annemde’bu saaten sonra avukat parasımı vecem’dedi.
Annemin çığlıkları halla kulağımda amcam anemin ellini kırdı,onu dövdü,biz dışarda ağlıyoruz kapıyı açın diye.
Kapı açıldığında,Babamın amcasının oğlu suyu dikmiş kafasına içiyor,şimdi düşünüyorumda zehir zıkkım olsun inş.Neyse fazla uzatmicam gecen sene köye gittim.
Babamın uğruna öldüğü,annemin dayak yediği,bizim bizden kaç yaş küçük kişilerden azar işitiğimiz köy tam bir harabe.
Diğer tarafsa yemşil,çam ağacından tut,erik ağacı,elma ağacı,vs herşey var babamın kendi elleriyle her taşını koyduğu ev tam bir harabe.
O amcam olacak adamı gördüm küçük amcamla konuşurken bana bakıyordu,birde almış hortumu babamın mezarını suluyor.
çocuklarına sahip çıkmamıış dövmüş,sövmüş şimdide utanmadan mezarını suluyor.
Bazen düşünüyorum acaba babam yerine amcam ölseydi,babam aynı şeyi onun çocuklarına yaparmıydı diyorum.
Sanmıyorum ama yınede eger yapacak olsaydı,o zaman ıykı babam ölmüş,oyle bir babam olacağına ölü bir babam olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.