Bereket Yağmurları Mayıs'ta düştü…
Bereket Yağmurları Mayıs ta düştü…
Bahar mevsiminde Nisan yağmurlarını bilirdik.
Nisan ayını Rahmet yağmurları olmadan bitirdik.
Zannetmeyin ki bizler ümidimizi hemen yitirdik.
Mayıs ayına, Mayıs yağmurları ümidiyle girdik…
Gözlerimiz havaya bu bulutları görmek için bakar,
Rahmet damlaları olmazsa gözyaşlarımız akar.
Yağan yağmurlar çevreyi tertemiz yapar,yıkar.
Mayıs yağmurları için bulutlar ne zaman çıkar?
Bu mevsimde düşen yağmurlar can suyu olur,
Canlılar, ağaçlar, topraklar… ortak sevinci bulur.
Acaba yeteri kadar yağmur düştü mü diye sorulur.
Mayıs yağmurları düştüğü zaman toprak durulur.
Her sabah olduğu gibi bugün de sabahın erken saatinde kalktım,Saate baktım 06:10. Bu hava karartısı ne? Geceden kalma karanlık mı? Hayır, dün ve geçen günler bu saatlerde Güneş yüzünü bizlere vurur, ısrarla kalkmamızı güne zinde ve dinç başlamamızı ısrarla isterdi. Bizler de güne zinde başlamak için erkenden kalkar; Erken kalkan yol alır sözünü kendimize düstur edinirdik.
Bugün, bu sabah bu karanlık neyin nesi? Balkona çıkıp havaya baktığımda gökyüzünün karanlık halini görünce sevincim bir kat daha arttı.Bu kara bulutlar günlerdir düşmeyen rahmet damlalarının habercisi miydi? Geçen gün de hava karanlık ve bulutlar yüklü haldeydi, bir türlü üzerindeki yaşları dökmeyip sadece bizlere selam verip gölgelik ederek geçti.Sevincimiz kursağımızda kaldı.Ama ümidimizi yitirmeden rahmet damlalarının inmesini dua ederek dört gözle bekledik.Her güne rahmet damlalarının müjde vermesi ile uyandık ama bir türlü bulutlardan rahmet damlaları düşmedi.
Sanki bulutların nazlanır hali var, bir türlü yükünü boşaltmıyor.Gökyüzü yine bu kara bulutlarla kaplı. Sabahleyin öğrencileri toplayıp sıra yaparken bulutlar öğrencilerin sıra olmuş halini, sararmış ekinleri, tozlanmış ağaçları, elini açmış insanları… görünce ağlamaya başladı.Öğrenciler ıslanmadan içeri geçmek için aceleyle sıra halinde sınıflara geçtiler.
Bir kış boyunca bu yağışlar bizlere küsmüş, bir türlü susamış gönüllere çare olmamıştı.Bizler de Yüce Yaratan İlkbahar mevsiminde, Mart ayında, Nisan ayında Nisan yağmurları ile toprağı ve canlıları sevindirir diyerek, ümidimizi bahara dolayısı ile Nisan yağmurlarına bırakmıştık.
Bizler ilkbaharı Nisan yağmurları ile bilir,bereket damlaları Nisan ayında düşer derdik. Bütün canlılar kollarını açmış bu rahmet damlalarının inmesini dört gözle bekliyordu.Bir türlü Nisan ayında istediğimiz, beklediğimiz rahmet damlaları düşmedi.Yüce Yaratan en iyisini bilir diyerek dualarımızı eksik etmedik.
Nihayet Mayıs ayına girdik. Havalar hissedilir derecede ısınmaya başladı, artık yaz mevsimine merdiven dayamaya başladığımız aya girmiştik.Yaz mevsimi deyince sıcak, kuraklık…gelirdi akla.Bu sıcak ayda,yaza merdiven dayayan ayda, Mayıs ayında yağmur ne arar? Sorularını sorduğumuz anda sorularımız, bu ümitsizliğimiz boşa çıktı.Çok şükür Kurtuluş ayı, Mayıs ayının ilk haftası oldukça serin geçti.Bu ay; Rahmet damlalarının sevinçle düşmeye başladığı, canlıların sevindiği ay olmaya başladı.
İşte bugün de öyle bir gün, hava serin halde yüzlerimizi sıvazlıyor, gökten düşen rahmet damlaları ile çevreyi sevince boğuyor.Yağmur damlaları tık tık oturduğumuz odanın penceresine vuruyor, çevreden mis gibi toprak kokusu odamıza kadar geliyor.Çevredeki otların, ekinlerin sarıya dönmüş hali birkaç günlüğüne de olsa sararmadan, yağmurun ıslaklığı ile kalacak… Gökten düşen rahmet damlalarını doya doya yudumlayacaklardır.Taşıtlar giderken havaya kalkan toz zerrecikleri bu rahmet sayesinde ortadan kalkıp; toprağa havaya uçmayın, yerde olduğunuz yerde kalın diyecekti. Çevreden havaya kalkan toz zerrecikleri olduğu yerde kalıp bizlere o toprak kokusunu mis gibi vereceklerdi.
Bizler de Yüce Yaratana Rahmetinden sual olunmaz Yarab, diyerek bu nimetin, mis gibi kokan toprak kokusunun, bu bahar havasının şükrünü bir kez daha yapıp çevrenin yağmura bulanmış halini seyredecektik…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.