- 2335 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kamu malının korunup kollanması
Cafer KARAMAHMUT
Türkiye’nin Sesi Gazetesi
Degerli okuyucular,
Kamu malının korunup kollanması, belediyelerin yetki ve imtiyazları hususunu siz değerli okuyucularımla paylaşmak istedim.
Belediyenin yetkileri ve imtiyazları
MADDE 15:
Belediye mallarına karşı suç işleyenler Devlet malına karşı suç işlemiş sayılır.
2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 75 inci maddesi hükümleri belediye taşınmazları hakkında da uygulanır hükmü yer almaktadır.
Etimesgut Belediyesinin istem ve talebine istinaden, İçişleri Bakanlığının cevabi yazısını yok hükmünde, 5393/15. Mad. 4. Fıkrası ve 2886/75. Mad. hükmüne duyarsız ve görmezlikten gelmek bahse konu yasayı ihlal anlamına gelebilir.
(01/04/2011/9587 sayılı bahse konu yazı ilgililere tebliğ edilmesine rağmen, "mecliste meclis üyesi tarafından iddia edildiği üzere19 bin eski para ile 19 milyar fatura edildiği meclis kürsüsünden açıklanmıştır." Bu iddia doğru ise, İçişleri Bakanlığının bahse konu yazısı görmezlikten gelinerek bu AFİŞİN asılması milletin parasını, tüyü bitmemiş YETİM hakkı yeme anlamına gelmez mi?
5393 sayılı Belediye Kanununun 13. maddesinde, herkesin ikamet ettiği beldenin hemşerisi olduğu, hemşehrilerin, belediye karar ve hizmetlerine katılma, belediye faaliyetleri hakkında bilgilenme ve belediye idaresinin yardımlarından yararlanma hakları olduğu hükme bağlanmıştır.
Bahse konu düzenlemede yer alan hakların, belediye hizmetlerinden yararlanan kişiler açısından, hizmetin hukuka uygun yürütülüp yürütülmediği hususunu yargı önüne getirme hakkını da içerdiği kuşkusuzdur.
Ülke çıkarı ve kamu yararı kapsamında yerel basında, kamuoyunda ve siyasilerce çürümeye terkedildiği iddia edilen İş ve Ticaret Merkezinde kayıp trilyonların olup olmadığı kamuoyunda tartışıldığı ve bahse konu devesal inşaatın temelinde su olduğu bilinmektedir.
Teknik elemanların görüşü:
Açıkta kalan demir aksamının su ile temasında demirleri çürüteceği
ifade edilmektedir.
yaklaşık 8 yıldır çürümeye terk edilen bu devasal inşaata çürük raporu verilirse sorumlusu kim olacak?
Değerli okuyucular,
Maksadımız haksız eleştiri olmayıp yıllardır kamuoyunda gündem oluşturan sık sık mecliste, kamuoyunda ve basında siyasilerin CENAZE dediği, sosyal medyada ve bazı yerel gazetelerde defalarca gündeme getirildiği ve birtakım yolsuzluk söylentileri nedeniyle insanların kafasında oluşan soru işaretlerini açıklama yaparak giderilmesi amacı, Avrupa Birliği müktesebatı ve Uluslararası sözleşmelere göre basın hürriyeti kapsamında, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin 4. ve 5. Maddeleri gereği eşitlik ilkesine aykırı davranışları, tüyü bitmemiş yetim hakkını, ülke çıkarlarını korumak ve Türk Adaletine yardımcı olmak duygu ve düşüncesiyle bizi takip eden siz değerli okuyucularımızla paylaşmak istedim. Kim ülke çıkarlarını göz ardı eder, haksızlık ve usülsüzlük yaparsa, tüyü bitmemiş yetim hakkı yerse mutlaka hesabını vermeli, bu usulsüzlüğü ve haksızlığı yapanlar kim olursa olsun. İster yandaş, ister yoldaş, ister çocuğumuz, ister babamız, ama kim olursa olsun. Hesabı sorulmalı cezası verilmelidir. Adil olmayan yöneticiler, Onurlu bir hayat yaşayamazlar.
Şerefle bitirilmesi gereken en ağır görev hayattır.
Asil Millet, Güçlü Devlet Büyük Türkiye…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.