- 577 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DÖNÜŞÜM _ ARDAHAN ÖYKÜLERİ_ 343
Kafka’nın Dönüşüm romanını öğrencilerimizle okumayı düşünüyorum. Onların okumaları gerekiyor. Yarın birgün onlar sanatçıdır. Yabancı ülkelerin sanatçılarıyla bu gençler karşılaşmayacaklar mı?
Öbürküler büyük teorileri bilmiş, sanat eserleriyle bunları elemezler mi?
Bunu düşünmek zorundayız!
Sanatçı yetiştirmeği uyarına göre yapmalıyız. Büyük sanatçılar yetiştirmiş ülkeler erden sanatçılarını yetiştirir.
27 yaşına 30 yaşına bilemedin, gelmeden daha sanatçıları dünyaca kabul görecek iş yapmıştırlar.
Büyük sanatçımız yok denecek kadardır.
Buna murat etmiş herhangi bir stratejimiz yoktur. Eğitim anlayışımız zayıf kalmıştır.
Bizden büyük sanatçılar çıkmaması bunu istemeği akıl- feraset etmememizdendir bir ölçüde.
İstemek parayla pulla olacak şey değildir.
İstemek iddia etmektir ve ne para ister ne pul...
Yıllardır sanatların tekniklerini öğrenmekle vakit kaybetmişiz. Tekniği becermeği o sanatı bütün bütün bilmek bilmişiz.
Onun bir gelinlik içinde güzel taze gelin ve gelinin aklı başında laflar eder biri olduğuyla icra edilir yapıt olması düşünülmemiştir.
Dündü galiba... Oskar Reutersvard’ın imkansız üçgenini ve diğerlerini seyrettim. Sanatçı gerçeklikte yapılamayacak geometrik biçimleri ilk defa bulmuş.
Bir displeksi hastasıymış. Hastalığını bu icat’a ibra edebilmiş. Ve sonuç ilk buluşu Penrose üçgeni olmuş.
Sanat eseri içeriktir. O içerik ise büyük teoriler ve disiplinlerden haberli olmaktır.
Okumak öyleki çok okumak sanatçının sanatı için şarttır.
yalçıner yılmaz
15-06-2014
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.