- 593 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
ACIMAK VE YARDIM DUYGULARI…
İnsanlara yardım edebilmek adına öylesine hatalar yapılmaktaki .Anlayamıyoruz karşıdaki kimliğin seviyesini her insanı kendimizin bilincinde beklemek asıl hata galiba.Bunu da yaşayıp görmek ve derslerimizi iyi almak önemli olanı.
Bizlere sosyal hayatımızda binlerce bakış açısı sağlayacak kimlikler izleme olanağı vermekte.İş hayatınız varsa eğer bu izlemleme protokolüne daha çok sahipsinizdir.
Özellikle insanlar bedensel eksikliklerini,ruhsal eksiklilerini kapatabilmek adına hastalıklı durumlarını kullanmaktadırlar.Aslında gerçekte bu rahatsızlıklar basit birer öğedir de ne hikmetse bunları kullanmak ve insanların duygu dünyasını sömürmek işlerine ne çok gelmektedir.Çevrenin iğlisini çekmek adına hüzün kokulu yazılar,şiirler ağlama modları ,ağlamalı konuşmalar canları o denli tatlıdır ki kendilerinin bencilliklerini onlara acıyan ve yardım etmek isteyen biz kesimin üzerinde denerler tüm kaprislerini.Öyle bir nokta gelir ki<<tohumuna para mı verdim >> denen Anadolu deyimiyle silip atarsınız bu kimlikleri..
Ne mi ? Olur.(Merhametten maraz doğar)
Hemen yine kendi bozuk ruhlarında kendilerini onure edecek birkaç neden bulmayı başarırı hasta zihinleri.Uzaklaştırılmalarını hazmedemeyip başlarlar saldırılara.İçleri yanar <<zehirlerini akıtacakları ,egolarının kıçını kaldıran onlara yardımı bir görev gören kimliği yitirmeleridir>> onları deliye çeviren..
İnsanlar dengi denginedir hayatta.Birbirlerini anlamak dinlemek konusunda.Nalıncı keseri gibi hep bana,hep bana diyen bir türseniz sosyal ortamda her ilişkiniz kısa sürelidir.Neden sizin hasta ,ruhsal yaralı ,kaprislerinizi çekecek ki karşı taraf.Durup bir boy aynasına bakacaksın…Ben kimim ,ne yapıyorum,olan biten ne…..Bunların idrakine varamayan bu bencil türler hemen başkalarına kara çalmaya başlarlar.Aslında onlara yakışan da odur zaten.
Bu tür kimliklerin geçmişine ve çocukluk dönemlerine indiğinizde mutlaka kapatmak istemedikleri,ha bire kaşımayı sevdikleri basit ama onlarca dev bir sorunları vardır.İyi güzelde herkes nasıl sorunlarını yenebiliyorsa ,o kimliklerde yenmeli ha bire çocukluk darbelerine sıkı sıkı sarılıp öç almak adına kadınları,erkekleri kullanmamalıdır.Bu tür davranış etik değildir.Basitliktir tek kelime ile.
Bir çok akadına peş peşe hangisi tutarsa diye sana duygularım çok derin deyip o kadınlara kan kusturma ,hakaret etme,aşağılama,modeli de bunlardan biridir.ASLINDA KENDİ İÇİNDE YETERSİZ OLAN KİMLİĞİN ,KENDİNİ ÖNEMLİ HİSSEDEBİLME VE KENDİNCE KENDİNİ KORUMA SAVAŞIDIR BU….
Toplum olarak Psikologlardan kaçarız ..En bariz söz…Ben delimiyim….?
Değilsin belki ama davranış bozuklukların insanlara ,aslında önce kendine zarar vermektedir…Bunu görecek göz ve kültür lazımdır öncelikle…Görmeyen bir insanımıza kırmızı rengi anlatmak gibi bir şey bu benim betimlemelerim..
Çoğumuzun yaptığı hata sanal alemde özellikle kendini nasıl sunarsa karşı kimlikler düşünsüz kabullenmemizden yardım etme güdümüzden sonunda zarar görmekteyiz.
Son dönemde izlemlediğim bir olaydan sonra şu nu söylemeden geçemeyeceğim…
Her yalansızım ,mertim diyene ve kendisini adam gibi adam sunanlara/ tek sana aşkım yıllardır derken çevremdeki her keslere aynı sözlerin söylendiğini ,ötelediğinizde hani kadın dedikocu iftiracıdır diye adı çıkmışken bu türlerin bunu nasılda güzel başardığını……dahası /dahası
İnsanın nasıl kendine bir model tututurup
Nasıl önce kendini
Sonra diğer insanları
Kandırdığını görmek
Üzücü..
Gerçek karekter sahiplerini erkeği kadını bu sözümden tenzih ederken
Bu türlere ….
Pantolon size yakışmıyor…
Bizim bu pantolonu dimdik taşıyanlarımızın yanında diyorum…
……………………………………………………………………………………EMA
YORUMLAR
Sevgili Ema.
İnsanoğlunun bu dünyada yaşayacağı gün sayısı Allah'ın takdir ettiği kadardır. Ne bir saniye eksik ne nbir saniye fazla yaşamak mümkün değildir.
Bu gün sanki hiç ölmeyecekmiş gibi egoları kalkık yaşar bazıları, egoları kalkar, egoları kalkınca-senin de belirttiğin gibi - başka tarafları kalkar...Peki sonuç: Gün gelir cenazeleri kalkar. Ondan sonra? Ondan sonrası aynen şu: '' İnsan ölür kalır eseri, eşek ölür kalır semeri ''
İnsan olarak öldü ise bize kalan eserleriyle anarız insanları. Eşek olarak öldü ise '' ne de güzel semeri vardı'' Deriz ölünce, sonra da unutur gideriz. Hepsi bu.
Selam ve sevgilerimle.
KARDELEN'NİNİM
gerçekçi ve etkili bir yazı.
güzel tespitler ve akılcı uyarılar yazıda kendini bulmuş.
Toplum maalesef hasta ruhlu olarak yetişmekte.
bunu çaresi yoktur yani o hasta ruhlar düzeltilemez.
çaresi mümkün olduğu kadar dikkatli olmaktır.
paylaşım güzeldi tebrik ederim
KARDELEN'NİNİM
İnsanları insan yapan, asaleti özü,medeniyeti, insanı insan yapan karakteri, tiğniyeti ,vicdanı,izanı, fazileti muhteşem arif bir yazı
____________________________________Ders niteliğinde ,bazı kulaklara kar suyu kaçıracak cinstendi
Kutladım asil bilge yüreği, mahir kalemi
Tam punımla ve içten saygılarımla
________* * * * * * * * * * * *_______
KARDELEN'NİNİM
Şen ola sevgiyle yürekli şair dostu güne güzel başlamanın avantajı bu olsa gerek..