Uzayda Bizden Başka Canlılar Var Mı ?(Bölüm 1)
İnsanoğlu uzayda hep başka canlılar var mı diye merak etmiştir. Uzaylılar var mı? Var ise nasıllar? Bize benziyorlar mı?
Uzaylı dediğimizde çoğu kişinin aklına yeşil, kafası büyük, simsiyah gözleri olan canlılar gelir. Ne kadar doğru ne kadar yanlış orasını bilmiyorum. Her neyse, uzaylıların var olduğunu kanıtlarımla açıklayacağım.
1942 yılında 51. Bölge adı verilen bölgeye bir uzay aracı düşmüştür. O yıldan itibaren orası yasak bölge olarak belirlenmiş ve girişler kapatılmıştır. Hatta orada gizli bir araştırma alanı olduğu, bazı bilim insanlarının ölü uzaylıları inceledikleri söylenmiştir.
Yine bir kanıt, Stephen Hawking’e BBC muhabiri " Uzayda bizden başka canlılar var mı? " diye sorduğunda Stephen Hawking " Evet, uzayda bizden başka canlılar da var. " demiştir.İkinci yöneltilen soru ise " Peki bu canlılar bize benziyorlar mı? " dır. Stephen Hawking bu soruya şöyle cevap vermiştir. " Yaşadıkları ortam farklı olduğundan bize benzemeyebilirler " olmuştur.
Amerika’nın en ünlü bilim dergisi olan Science dergisi, bu konu hakkında Amerika Bakanlığı’na bazı sorular yöneltmiştir.Science dergisi bu sorulara cevap verilmemesi takdirinde, "Uzayda Yalnız Değiliz" adlı yazı yayınlayacaktı. Bakanlık bu sorulara suskun kalınca Science dergisi tam 2 sayfalık "Uzayda Yalnız Değiliz" yazısı yayınladı.
We Are The World, anlamı Biz Dünyayız olan bir şarkı vardı, hatırlar mısınız bilmem. Bu şarkıda biz, yani insanoğlu anlatılmıştır ve bu şarkı 102 dile çevrilmiştir. Çok ilginçtir ki bu dillerden sadece yaklaşık 62 tanesi Dünya üzerinde konuşulan dildir. Diğer 40 tanesi ise bilinmemektedir.102 dili de uzaya radyo dalgalarıyla gönderilmiştir.
YORUMLAR
Öncelikle yazının Türkçe sorunları var:
=> uzaylıların var olabileceğini kanıtlarımla açıklayacağım
Hemen devamındaki cümle ise:
=> 1942 yılında 51. Bölge adı verilen bölgeye bir uzay aracı düşmüştür.
Bunu kanıt olarak kabul etmişsiniz; şimdilik onu tartışmıyorum. Sorun, böyle bir durum varsa, bu uzaylıların varolabileceğinin kanıtı değil, varolduklarının kanıtı olur.
=> Amerika’nın en ünlü bilim dergisi olan Science dergisi, bu konu hakkında bazı sorular yöneltmiştir
Kime yöneltmiştir, bu belli değildir. İki cümle sonra geçen 'bakanlık' kelimesi bu sorunun olası hedefidir ama hangi ülkenin, ne bakanlığı olduğu tahminlere kalmıştır.
=> We Are The World, anlamı Biz Dünyayız olan bir şarkı vardı (Virgül) hatırlarmısınız (Soru eki ayrı) bilmem.
=> Bu şarkıda biz, yani insanoğlu anlatılmıştır ve bu şarkı 102 dile çevrilmiştir. Çok ilginçtir ki bu dillerden sadece yaklaşık 62 tanesi Dünya üzerinde konuşulan dildir. Diğer 60 tanesi ise bilinmemektedir.102 dili de uzaya radyo dalgalarıyla gönderilmiştir.
Bu şarkı 102 dile çevrildiyse, orijinali de dahil, elimizde 103 dildeki versiyonu olması gerekir. Ama uzaya 102 dilde gönderiliyor. Hangi dilden vazgeçildiği belli değil. Dahası çevrilen dillerden 62 tanesi bilinirken, 60 tanesi de bilinmemekte. Bu da 102 değil, 122 dil yapıyor.
Gelelim içeriğe:
Eğer 'kanıt'lama eğilimindeyseniz, önce kanıtınızın kaynaklarını göstermeniz gerekir. Örneğin 51. bölgeye düşen uzay gemisinden bahseden cümle (Bence 1947'de Roswell, New Mexico'ya düştüğü iddia edilenle karıştırıyorsunuz gibi duruyor ama neyse) referans gösterilmediğinde ''Dün, benim arkama bahçeme inen uzaylı da böyle dedi'' ağırlığında oluyor. Unutmadan, Area 51 diye bilinen Indian Springs AF 1 Aux üssünün yapımına 1941 de başlanıyor, üs 1942 sonuna doğru açılıyor. Yani uzay gemisi inşa halindeki bir üsse düşmüş. (http://www.airfieldsdatabase.com/WW2/WW2%20R27e%20ID-NH.htm)
Stephen Hawking'in sözleri ise bir kanıt değil, sadece akıl yürütme. Kendisinin herhangi dünya dışı zeka araştırması yok ama çeşitli kereler yabancı uygarlıklardan uzak durmamız gerektiği uyarısını yapmışlığı var (http://news.bbc.co.uk/2/hi/8642558.stm)
Science dergisinin sözü geçen yazısına, derginin arşivlerinde denk gelmedim. Bir tek Richard Kerr'in Are we alone? başlıklı ve 1 Temmuz 2005 tarihli yazısı var. O da SETI projesinin niye sonuç vermediğinden bahsediyor.(http://www.sciencemag.org/content/309/5731/88.full?sid=fa75c3e8-d1ac-43d7-bac9-aab72526cf0d) İkinci bir aday da, 1964 tarihinde, We Are Not Alone adlı kitabın eleştiri yazısı var ama sanırım bahsedilen bu değil (http://www.sciencemag.org/content/146/3652/1666.extract?sid=f3e16cd7-e4fe-40e6-b18c-a0df6b19cd64) Dahası, Science bakanlığa (hangi bakanlığa ise) sorular sorup, cevap almayınca 'Demek ki yanlız değiliz' sonucuna varacak bir dergi değil.
We Are the World'ün çevirileri... Bu konuda bir şey bulamadım. O 102 (ya da 122) çeviri ne zaman yapıldı, 103 (ya da 123) kopya ne zaman uzaya ve uzayın neresine gönderildi, bilmiyorum. Nette bununla ilgili dedikoduya bile rastlamadım. Bu yüzden kimsenin bilmediği 60 dilin çevirmenlerinin de nereden bulunduğunu söyleyemiyorum. Bayağı bir yere basmayan bir iddia gibi duruyor, ta ki siz referanslı bir kanıt sunana değin.
İlginç bir yazıydı. Saygılarımla.
ByAlpi
Saygılarımla.