- 1409 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
DİN VE İNSAN
Bu yazıma başlamadan önce size iki ayrı patronumdan kısaca bahsetmek isterim.
Bundan üç yıl önce büyük bir alışveriş merkezinde çalıştım, patronum namazlı abdestli hatta tarikat mensubu biriydi, verdiği maaş piyasanın altında ve çalışma saatleri uzundu, tercih etme sebebim işyerinin evimin dibinde olmasıydı.
Bu iş yerinde çalışmaya başladıktan altı ay sonra merak edip internetten sigortamı kontrol ettim, evraklarımı eksiksiz teslim etmeme rağmen tek bir gün sigortam yatırılmamıştı, ben de hemen işten ayrıldım.
İkinci bahsetmek istediğim son patronum, artık dükkan sahibim, beni işyeri sahibi yapan kişi.
Burası bir akaryakıt istasyonu, buranın market bölümünde çalışmaya yaklaşık iki yıl önce başladım, patronum alkol kullanan birisi, hemen her akşam odasında birkaç duble visky içer, fakat her sabah 7:30 da mutlaka işyerinde olur, herkesin sigortasını günü gününe yatırır, bu bölgede en iyi maaşı veren akaryakıt istasyonu sahibidir, izinler dahil işçilerinin her hakkını verir, herkes de severek çalışır.
Bundan üç ay önce yeni bir akaryakıt istasyonu daha aldı, beni ve iş arkadaşımı oranın marketine çekip benim çalıştığım marketi kiraya vermeyi düşündü, ben de arkadaşlarımla konuşmuş, "param olsa ben alırdım" demiştim.
Bu patronumun kulağına gitmiş, beni çağırdı ve "istiyorsan sana marketi vereyim, sen çalışmanla burayı hak ettin, para sorun değil, taksit taksit ödersin" dedi.
Akaryakıt istasyonlarındaki marketleri bilirsiniz gayet iyi dizayn edilmiştir.
Ve ben 12. ayda içinde rafı tereği, altı kapılı duvardan duvara meşrubat dolabı, ayaklı kliması, bilgisayar ve barkod sistemi olan, dayalı döseli, işletmeye hazır, bir zamanlar çalıştığım marketi sadece içerideki emtia yı sayarak devraldım, tutarını altı aya böldük, emsallerine göre düşük bir kira ödüyorum.
Sizlere iki insan örneği verdim, birincisi beş vakit namaz kılan bir tarikat üyesi, ikincisi Allah’a inancı olsa da namaz kılmayan, alkol alan birisi, yani yeni Türkiye anlayışına göre birincisi dindar, ikincisi ayyaş, peki sizce bu iki kişiden hangisi topluma zararlı, hangisi faydalı?
Sonradan müslüman olan ve Yusuf İslam adını alan ünlü şarkıcı Cat Stevens demiş ki:
"Müslümanlıktan önce müslümanları tanısam müslüman olmazdım"
Din ile siyaset yapılan İslâm ülkelerine baktığımız zaman pek çoğunu serveti ne kadar çok olursa olsun , gözü bir türlü doymayan iderlerin yönettiğini, kendisi sürekli zenginleşirken halkı fakirleşen bu liderlerin yönettiği ülkelerde halkın sonunda yapılan haksızlıklara dayanamayarak ayaklandığını, bunun sonucunda iç savaş çıktığını, ve bu savaşlarda tekbirlerle kafa kesildiğini, insanların derilerinin yüzüldüğünü görüyoruz.
Şimdi bunları gören ve müslüman olmayan birini İslam dînine davet etseniz sizce kabul eder mi?
İslâm dîni insanları bölmek, ayrıştırmak, sömürmek için değil, birleştirmek, hayatlarını düzene sokmak ve insanlığa barış içinde huzurlu bir hayat yaşatacak nizamı sağlamak için gönderilmiş mükemmel bir dindir.
İyi bir müslüman ise Allah’ın emirlerine uyan, Kur’an-ı kerimindeki tavsiyeleri üzerine yaşamaya çalışan, kalbinde kötülük taşımayan, insanlık için iyi amellerde bulunan insandır.
Yani ben müslümanım, dindarım deyip haftada bir Cuma namazına gitmek, onda da Cumanın farzından sonra vakit namazını kılmadan, tesbih çekmeden, dua etmeden çıkmak, sonra da "Atatürkü seven müslüman olamaz" diye fetva vermek bence ne dindarlıktır, müslümanlıktır?
İşte İslam dînine ve insanlığa en büyük zararı veren, müslümanlığı ve Allah’ın adını diline dolayan ama bunu çıkarları için kullanan, müslümanlığı özünde değil, sözünde yaşayanlardır.
Selam, sevgi ve saygımla.
YORUMLAR
Dinsizlikle suçlanmanız an meselesi bunu göze alarak bu yazıyı yazmanız cesaret işi tebrikler saygılarımla
(Mustafa Çetiner)
Baktılar onlarca kişi yüklenmelerine rağmen zeka ve bilgileri benimle başetmelerine yetmiyor onların küfürlerine karşılık tek bir küfür etmememe rağmen sayfa yönetimine şikayet ederek engel koydurdular:)))
Teşekkürler selam ve sevgimle.
Yazının başlığına bakınca yine her zamanki gibi insanlara dini telkinlerde bulunan beylik yazılardan biri diye düşündüm. Bu tip yazıları hiç sevmem ama merakıma yenik düşerek bir bakayım dedim. İyi ki de bakmışım. Yaşamınızı değiştiren insanları tasvir etmiş ve gerçeklerin dışarıdan göründüğü gibi olmadığını çok güzel anlatmışsınız. İnsanoğlu yaşamı, kafasındaki şablonlar aracılığı ile algılar. Yazıdaki örneklere bakacak olursak dindarlık ile ilgili şablonlarımız genel olarak iyi,dürüst ve ahlaklı şeklinde, alkol alan biri içinse kötü, veya her türlü kötülüğü yapabilecek biri olarak belirir. Bu tarz genellemelerin ne kadar yanlış olduğunu ne güzel anlatmışsınız. Gerek dürüstlüğünüz, gerekse anlatımınızdan çok etkilendiğimi söylemeliyim.
Ben dini hiçbir zaman hayatımın merkezine koymadım. Bir insana saygı duymam için o insanın ibadetleri veya sözlerini değil davranışlarını esas alırım. Dünyanın çeşitli ülkelerinden farklı dinlere sahip bir çok insanla tanıştım. Çoğu adam gibi adamdı. Oysa çocukluğumuzdan beri hep gavur diye tanıtmışlardı onları. Diyeceğim, bir insanı tanımadan, sadece bazı özelliklerini göz önünde bulundurarak bir yargı oluşturmak kadar yanlış bir şey olamaz.
Çok güzel bir paylaşımdı, yorum yazmadan geçemedim.
Saygılarımla,
(Mustafa Çetiner)
Maalesef son yıllarda ülkemizde din sömürüsüne dayalı bir düzen oluşturuldu, ben bunu eleştiriyorum diye karşıt görüşlü insanlar tarafından dinsizlikle yaftalanıyorum çünkü onlara göre bir insan müslümansa onlardan olmak zorunda, aksi halde dinsiz, hele Atatürk'ü seviyorsa hiç şansı yok asla müslüman olamaz, bu kadar sabit fikirliler.
Her zaman söylüyorum, insanlara zararı olmayan aksine faydalı olan bir ateist ya da faklı bir dine mensup birisi, insanlığa zarar veren, meselâ İslâm adına diye tekbir getirerek kafa kesen bir müslümandan çok daha değerlidir benim nazarımda.
Allah katında nasıldır onu Allah bilir, ama ben aynen sizin gibi insanın davranışlarına, insanî ilişkilerine bakarım, inancı Allah'la onun arasında.
İnsanlar her müslüman iyidir, müslüman olmayan herkes kötüdür saçma fikrinden kurtulmalı artık.
Sivasta 35 canı yakanlar müslümandı, Van depreminde bir kaç can kurtarabilirmiyim diye gelip depremde can veren Japon bayan doktor da gayrimüslimdi, şimdi bunların hangisi iyi insan?
Kafa yapıma uyan birini tanıdığıma sevindim.
Teşekkürler
NUTUK / OLİVER CROMWELL
20 Nisan 1653 tarihinde, demokrasinin beşiği olarak bilinen
İngiltere'de meclis çatısı altında nutuk atan Oliver Cromwell
(1599-1658) , ülkesinin çıkarlarını kollayan yurtsever bir general,
siyaset adamı ve devlet yöneticisiydi.
Attığı bu nutuk tarihi şekillendiren 50 söylevden biri sayılmaktadır.
Bu nutuk, ülkemizde yaşayan herkes tarafından iyi özümsenmeli ve anlaşılmalıdır:
'Oturumunuzu sonlandırmaya geldim. Meclisi yaptığınız her icraat ile
kirletmenize ve şerefsizleştirmenize artık kalıcı bir son vermeye
geldim.
Siz ki fitneci, fesatçı, meclis üyeleri, siz ki iyi bir hükümet olmak dışındaki her şey!
Kiralık sefil yaratıklar, zavallılar,ülkenizi en küçük şahsi çıkar adına satılığa çıkaranlar, birkaç kuruş için Tanrı'ya ihanet edenler,
içinizde bir parça da olsun erdem kalmadı mı?
Bir parça vicdan da mı yok?
Atım kadar bile dindar değilsiniz! Altın sizin yeni Tanrınız olmuş! ,
Satılığa çıkarmadığınız bir değer de kalmadı..
Ulusunuz adına iyi bir şey düşünemez misiniz?
Sizi çıkarcı sürüsü, bulunduğunuz bu kutsal meclisi, o varlığınızla
kirletiyorsunuz!
Tanrının kutsadığı bu meclisi, ahlak yoksunu davranışlarınızla hırsızların ini haline çevirdiniz!
Halkın size verdiği yetkiyi kötüye kullandınız.
Siz ki, halkın umutsuz dertlerine çare olmalıydınız. Kendiniz halka en büyük dert kaynağı oldunuz!
Ama ülkeniz beni asırlardan beri temizlenmemiş bu ahırı temizlemeye
çağırdı! Ve bu gücü de bana Tanrı verdi. Bu şeytan ocağını yönetmeye
geldim. Vay halinize!
Şimdi derhal defolun! Acele edin rüşvetin köleleri! Acele edin, gidin! Süslü saltanat eşyalarınızı alın ve
defolup gidin! ..'
ALINTI
Artık dindar ve dinist ayırımını yapmazsak toptan cehennemin dibine kadar yolumuz var onu görüyorum çok da net görüyorum /
hiç bu kadar at izi it izine karışmamıştı
akşamdan sabahı sabahtan öğleyi göremeyecek kadar dumanlı bir hava
saygımla
Filiz Şahin. tarafından 2/27/2014 10:03:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
allah ile aldatmak....bu iş yalnız bize mahsus...sonumuz hayırlara gele.... teşekkürler güzel kalem
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
Yazılanları okuyunca acaba mu yazıda mı montaj diyesim geldi . Hani son günlerde skandallar ülkesi olup çıktık .At izi it izine karıştı. Nereye gidiyoruz dedirten cinsten bir durum var.Hani sık muhabbet tez ayrılık getirir veya
'' Bir gün birisiyle dost olduğunuzda, yarın onun bir düşman olabileceğini unutmayın. [Hz.Muhammed](S.A.V)
Şimdi bu konuya biraz açıklık getirelim .Son günlerde gündemi meşgul eden yıllardır dost olan, yedikleri içtikleri bir girmeyen iki tarafın çıkar çatışmasından dolayı birbirlerine cephe alması. Hani halk yıllarca oturup bunu kaleme alsa bu kadar gündeme oturmazdı ve kimse inanmazdı olan bitenlere. Güzel bir manzara mı elbette hayır .Dünyanın gözü önünde aleme rezillik bu diye düşünüyorum .Müslüman bir kişinin (yani biz öyle sanıyorduk) kendi halkına bu denli kötülük yapacağına, İslam dinine balta vuracağına doğrusu kanaat getirmemiştik .Çıkıp Tv vaaz veren, dinleyeni hüngür hüngür ağlatan etkili konuşmalarıyla kendinden geçiren kişinin yaptıkları aklın kabul edemeyeceği türden bir şey.
Haa biz de ne var bu tür kişilerin de etten ve kemikten olduğunu unutmamız ve hep hazırcı olmamız ne olursa olsun her konuda tüketici olmamız .Allah herkese akıl vermiş bunu doğru kullansın hem kendisine hem insanlığa faydalı işler yapsın ömrünü hayır ve hasanelerle doldursun diye. Biz öyle yapmıyoruz adam bir yerlerden bilgi topluyor çıkıyor karşımıza bizde koyun gibi onu dinliyoruz .Be adam o bu bilgiye nereden ulaştı kaldır ....... biraz da sen araştır ...yoook olur mu ? hoca emmimm dediyse doğrudur. O hoca emmiyse sen nesin ?
Son on yılda gelinen ılımlı İslam modelinin çarpık bir kaç aklımda kalanını yazmak istiyorum.Konuyla ne alakası var diyen olabilir var efendim var.
Yasalarda zina suç iken biz avrupa birliği sevdalısıyız ya sırf oraya kabul olunmak için zinayı suç olmaktan çıkardık .Önceden yapılmıyor muydu ..? yapılıyordu fakat yasa kapsamında artık dokunulmazlık zırhına bürünen bu davranış için kimsenin gıkı çıkmıyor. devlet onaylı çünkü ..bunun yolunu açan devletten şeriat isteyen aymazlara sesleniyorum..madem şerit istiyorsunuz önce bu işe teşvik kapısı açan devletin zina suçundan dosyaları kabarık olanları 12 yaşında kız çocuğuna tecavüz eden namussuz din tacirlerinin çok çok afedersiniz kesmeyle başlansın .Öyle el altından dosyası temize çıkmasın. Namazında niyazında adamlar yapınca suç olmuyor da başkaları yapınca mı suç oluyor beyler. Camide erzak dağıtılır evinin orası burası dolu göz aç hoca tısılata tısılata evine erzak götürür hayy zıkkım yeğin .Allah gözünü doyursun sizler ne biçim insansınız sizler bu dini bilip de ne koparsam kar yaparsanız ,bilmeyen ne yapar
Ölür müsün be adam o yardımı evine götürünceye kadar bir fakire ver
Adam maaşlı çalışıyor diyanette oldu da bir yere gidecek sohbete aslen görevi iken . o sohbet sonunda üstü kapalı para dileniyor.İşte o zaman alıcaksın eline kırbacı hak neymiş görsün. Yahu bu senin görevindi ne alaka bu bahşişte neyin nesi ? yeni bir yasa mı çıktı ?
Adamın suçu var... ama bizler suçluyuz onları biz alıştırmışız .Adamın görevi vaaz vermek de mi ? zaten devletin görevlendirdiği bir kişi . Yetmiyormuş gibi hocanın olmaz olmaz ama yan cebime koyun deyip bahşişi cebine atması ne çirkin bir davranış. Adam kafasına sarık alıyor dükkan sahibine Allah rızası için bedava verin diyor ama çıkışta jipe binip gidiyor .Ya müslümanlık bu kadar ayaklar altında olmamalı . Bize gerçekten çıkarsız ,riyasız İslam dinini anlatacak hakiki insanlar lazım .Toplumun buna çok ihtiyacı var sahte hacı ve hocaların elinde din tacirlerinin elinde İslam dini çok darbe yedi .
Yazınızda örnekler zaten çok çarpıcı can abim birileri bıkıp usansa da biz yazmaya devam edeceğiz . Hani derler yırtık büyük ,yama küçük ..konu derin umutsuz değilim .
saygı ve selamımla can abim
Melda tarafından 2/27/2014 2:59:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Bu yazımdaki iki insandan dindar olanı herkes tanır ve sever zîra özel günlerde cami önünde yemek dağıtır, aşure dağıtır, ama işçileri sevmez çünkü haklarını yer, ikincisini sorsan bırak şu ayyaşı derler ama Allah razı olsun işyerini almam nedeniyle işten kendin ayrıldın diye tazminat vermeyebilirdi ama son kuruşuna kadar ödedi adam aslında bunları dindar olanın yapması gerek ama tam tersi işte dindar olan hak yiyor alkol alan yemiyor.
Tekrar teşekkürler kardeşim, selam ve sevgimle.
Selam ve sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve saygımla.