BİZİM EVDE NAMAZ KILMAK
Köyden dayım gelmiş.Yıllardık görmedik tabi.Annem dayımı dolaştırırken sıra bana gelmiş olmalı.Annem telefon edip birazdan dayımı bana getireceğini söyledi.İyi be görülecek neyim var dedim.Annem kızdı sus da toparlan dedi.
Hatıralarımda dayımın ile güzel anılarımız var diyemem.Hiç de toparlanamam.Gelirse gelsin !..
Beni eski küçük kız sanmasın, valla fena yaparım.Çocukluğumuzda bize eşiyle beraber çok baktılar .Aman sağ olsunlar.Annem çalışan bir kadındı.Sayesinde az eziyet çekmedik.Dayım ‘’Yengen evi süpürecek divandan inenin bacaklarını kırarım ‘’derdi.Bizde nefes bile almaya korkardık.Bence normal bir adam değil.
Onunla yaşadığımız günler, nazi kamplarında yaşanan günler gibi.Kendimi o çizgili pijamalı çocuğa benzetiyorum.Hele ablam tam bir korkaktı.Abim bazen sınırları çiğniyordu ama iyi sopa yiyordu doğrusu.Benim tek amacım dayımın annemlerin yanında iyi ,gidince kötü davrandığını ispatlamaktı.Tabi biraz daha büyük olsam bunu rahat yapabilirdim ama olmadı.
Annem ve dayımının zile basışları bile iğrençti.Bu zil bu güne kadar hiç böyle iğrenç çalmamıştı.
Dayımın açar açmaz sini bozucu bana uydurduğu o lakabı söyledi yine .İçimden geri zekalı dedim ama dışımdan güldüm tabi.Mecburen ,ne yaparsın büyümüsüz ,çoluk çocuk sahibi olmuşuz,siyaset öğrenmişiz ,kirlenmişiz be arkadaş!..
İçimden gelen ‘’Ne var be ,niye geldin ‘’demek .Sanki çok özlemiştim de , suratını unutamamıştım işte yine bitti kaşımda.Yok arkadaş birisi akrabansa daimi ayrılık yok .Şansına küs !..
Neyse geldi oturdu .Sırayla çocukları tanıştırdık.Bazen gıcık isimlerle bana benzetiyor,çocukların anlayamayacağı kötü ,kendi şivesiyle isimler takıyor onlara.Çocuklar anlamıyor .Bir anlasalar canını okurlar Allahtan anlamıyorlar.
Çocuklar pek sevmedi dayımı.Aslında onlar hakkında kullandığı kelimeleri anlamıyorlar ama kötü bir şey olduğunu tahmin ediyorlar.Söyleyiş tarzı ele veriyor .
Annem dayımın namaz kılmak istediğini söyledi.Dayım seccade yok mu evinizde ,kıbleyi biliyor mu çocuklar falan muhabbetlerine girdi.Çok kaba bir adam aslında salla camdan bitsin.Bu kadar eziyete değer mi bilmem!..
Dünyada bir tek o namaz kılıyor gibi bizleri kınayarak namaza durdu.Tam bir uyuz!..
Çocukların bu arda içlerinde bir şeyleri bastırdıkları çok belli.Bazen susun ,ayıp falan diye işaret etsem de bu gün işime gelmiyor.
Özgürlükten yanayımdır daima.Bırakınız efendim herkes çarpa çarpa öğrensin felsefesini benimseyen biri olarak gayet rahatım.Eğer kötü davranırsa karşılığını alsın ,bana ne !..
Herkes kendini korusun dayım geliyor diye de bağırabilirdim hem değil mi ? İnsanlar kendileri karar versin istedim ,onlara dayımı anlatıp da etkilemedim sonuçta.
Dayım en riyakarından namazını eda ederken, Allah bilir neler düşünüyor.
Çocuklar televizyonun sesini açtılar annem çocukları uyardı ve benden yardım istedi.Ben bir şey olmaz kabilinden ağzımı eğdim.Nasılsa dayım köye gitmeden neler yapacağının planını yapıyodur dedim içimden.
Çocuklar evlilik proğramını açan kızıma itiraz ederdiler aslında ama ne oldu bilmem,sanırım dayımın şokundan unutmuş olmalılar.
Adamın birine sunucu nasıl bir eş istediğini soruyor.Adam çok yaşlı aynı şu bizim edebiyat defterindeki Sami abi gibi.Adamcağız bir türlü söyleyemeyince psikoloğ hanım yardım ediyor.Duygu ve düşüncelerini ortaya çıkarmasına yardımcı oluyor.Bu arada bizim çocuklardan biri atılıyor ve heyecanla televizyonun yanına kadar gidip ‘’Ben size söyleyeyim bu adam var ya aynı şu psikoloğ gibi birini istiyor ve söyleyemiyor ‘’ diyor.Hep beraber gülmeye başlıyoruz .Ama haklı be çocuk !..Aklıma hemen Sami abi geliyor .O da hep gencecik kız resimleri koymuyor mu şiirlerine.
Sonra dayımı rahatsız ederiz diye annem susun namaz kılan var diyor.Annem de sanki dayımın koruması gibi!..
Çocuklardan birinin gözü dayıma takılıyor ve soruyor:
‘’Bu bizim neyimiz miş ben anlmadım ?
‘’Annemin dayısıymış’’
‘’Ne dayısı be ,yıllar sonra şimdi mi aklına gelmiş’’
Şiiiiiiiiiiiiiiiiiişşşşşşşşşşşşşşşşştttttttttttttttttttt!...Namaz kılan var.
’Bıyıklara bak gören mafya zanneder’
’Memati gibi bakıyor farkettiniz mi?’
Bu adam ne yapıyor ?
‘’İlk kez mi gördün sanki namaz kılıyor işte’’
‘’Hadi be ‘’
‘’Ya ne yapıyor sence ,pazara mı gidiyor ‘’
‘’Yok be adam dağları seyrediyor baksana ‘’
Tül aralık kalmış çocuklar haklı .Dayım karşıdaki minik dağlara bakıyor .
‘’Namaz önüne bakarak kılınır bu ne be’’
Hep beraber gülerken çocuklardan biri ekliyor:
‘’Şimdi namaz bitecek ve anneanneme ne düşündüm biliyor musun diyecek görürsünüz ‘’
Şşşşiiiiişşşşşşşşşşşşşşşşşşşttttttttttttt !...
Yahu susun ama yeter artık !...
Dayımın kimseye benzemediği konusu giriyor işin içine .Çocukları uyarmayı sevmiyorum ama mecburen işin içine ben de giriyorum.
‘’Susun çocuklar birazdan selam verecek ve içindeki canavar çıkacak karışmam bak’’
Susmuyorlar olmadık konuşmalar giriyor işin içine ,anlatması zor.Eskiden dayımın kadınların peşinde koştuğu yaşlanınca namaza başladığı falan.Bunlara ben bile cesaret edemem.Ben anlatmadım ama annem anlatmış olmalı .
Benden günah gitti !..
‘’Çocuklar namaz kılan duymaya devam etmiyor mu sanıyorsunuz ‘’
Uyanık çocuk doğrusu ablamın oğlu, dayım selam vermeden montunu giymeye başladı.
Bir ikisi köşeyi döndü bile.Neyse dayım söyleniyor:
‘’Sizin içinizde namaz kılmak mı tövbe’
’Ne dedi bize gelmeye tövbe etti galiba ’diyor ufaklıklardan biri.
Büyük oğlum diğerlerine fısıldıyor:’Yok be boşuna sevinmeyin sadece namaza tövbe dedi’
Kızım :’Ne namaz kılmaya tövbe mi etti ?’
Ah... Tam bir arap saçına döndü olay...
Of ya gidin be ,içeri girin, gidiyorlar hadi diyerek onları içeri ittim ve bu iş bitti.
YORUMLAR
Ben de sık sık, çocuklarımın demokrasi zehirlenmesi yaşadığını düşünüyorum. Günümüz çocuklarının hepsi mi böyle, biz biraz fazla mı özgür bıraktık, anlamıyorum: Düşündüklerini olduğu gibi söyleyiveriyorlar. Çoktandır uyarıyorum da, ama treni kaçırdık mı, nedir...
Neyse, yazı çok güzel olmuş. Söylemiş miydim, sizin yazılarınızı okumayı seviyorum. Sohbet edermiş gibi, hani arkadaşımın evine dün dayısı gelmiş de, anlatıyormuş gibi... Akıcı ve rahat, sahimi... Yorum yazmaya üşensem de, okuduğumu biliniz.
Selâm ve tebrik ile.
Yürükçü
Büyümüşmüş de siyaset öğrenmiş de..Hadi canım sen de.
Siyaset öğrenen ne kadar sivri örnek varsa bunu tarif etmak için Sami Abi gibi der mi?
Dayı bey gençliğinde kızların peşinde koşarmış- Tıpkı Sami Abi gibi.
Evlenme Programındaki adam çıtır bir kız istiyormuş aslında- tıpkı Sami abi gibi.
Sana misafir gelsek, bir de sizin evde namaz kılmaya kalkasak dayından beter olacağız anlaşılan.
Yok hani en ufak bir benzerliğim olsa gam yemeyeceğim de, en ufak bir benzerlik yok..))))))))))))))
Haaa..Coçukları öyle o kadar serbest bırakma..Sonra ya davulcuya, ya zurnacıya kaçarlara..Benden söylemesi)))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Yürükçü
çimden geri zekalı dedim ama dışımdan güldüm tabi.Mecburen ,ne yaparsın büyümüsüz ,çoluk çocuk sahibi olmuşuz,siyaset öğrenmişiz ,kirlenmişiz be arkadaş!..
yazının özü bu bence evet büyüdük ve kirlendik. Çok güzeldi tebrikler
selam ve sevgiler