- 1039 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
UKRAYNA'DA NELER OLUYOR
Bariyerler kuruluyor, lastikler yakılıyor,
Joplar çekiliyor, kalkanlar kaldırılıyor,
Bombalar patlıyor, gazlar atılıyor,
Monotofların alevi meydanı aydınlatıyor,
Silahlar patlıyor,
Keskin nişancılar hayvan avlar gibi insan avlıyor,
İnsanlar yaralanıyor, insanlar ölüyor.
Dünyanın başka yerlerinde olduğu gibi Ukrayna’da da bir insanlık dramı yaşanıyor...
20. YY. başlarında değişen dünya Güç Dengesi sonucunda, gücü ele geçiren devletler; "Dünya’ya nasıl hakim oluruz?" düşüncesiyle oturmuşlar jeopolitik teoriler geliştirmişlerdir.
Bunlardan en bilinenleri ve günümüzde de de geçerli olduğu anlaşılan teoriler şunlardır:
1. DENİZ HAKİMİYET TEORİSİ
Bu teori ABD’nin bir dünya gücü olarak yükselmeye başladığı dönemde Alfred Thayer Mahan tarafından ortaya konulmuştur. Teori özetle: Büyük Güç olabilmek için denizlerin ve stratejik suyollarının ele geçirilmesi hayati öneme haizdir. Denizlere hakim olan Dünyaya hakim olur" şeklinde formüle edilmiştir.
2. KARA HAKİMİYET TEORİSİ
İngiltere’nin emperyalist bir güç olarak konumunu korumak ve sağlamlaştırmak güdüsüyle Halford Mackinder tarafından geliştirilmiş bir teoridir. Teori özet olarak; "Doğu Avrupa’ya hükmeden merkeze hakim olur ( Merkez bölge: Karadeniz’den Baltık denizine kadar doğu ve Orta Avrupa’yı da kapsayan bölgedir), Merkeze hakim olan Dünya Adasına hükmeder ( Dünya adası: Asya, Afrika, Avrupa kıtalarıdır), Dünya Adasına hükmeden Dünya’ya hakim olur" şeklinde formüle edilmiştir.
3.KENAR KUŞAK TEORİSİ
II. Dünya savaşı sonrası Rusya’nın yayılmasını engellemek ve Merkezi ele geçirmek maksadıyla Kara Hakimiyet Teorisine karşı, Nicholas Spykman tarafından geliştirilmiş bir teoridir. Özetle şöyledir. " Dünya Adasına hakim olmanın yolu; Avrupa’nın kıyı devletlerini , Orta Doğu’yu, güney doğu Asya’yı, ve Çin’i kapsayan kenar kuşağa hakim olmaktan geçer." . Şöyle formüle edilmiştir: " Kim kenar kuşağa hükmederse Avrasya’ya hakim olur, kim Avrasya’ya hakim olursa Dünyanın kaderini kontrol eder."
Ukrayna’da teoriler çatışıyor, olan yine çaresiz insanlara oluyor.
Özetle; Dünya’ya hakim olma kavgası yaşanıyor. Filler tepişiyor, çimler eziliyor.
Sakın ölen insanlar için çimen mi, ot mu diye düşünmeyin!
Onlar televizyon haberlerinde sadece istatistik.
Bütün güzelliği ve gülümsemesiyle ekranı dolduran sunucu şöyle diyecek:
" Bugün Ukrayna’da çıkan çatışmalarda kırk sekiş kişi hayatını kaybetti...
...Yeniden görüşmek üzere iyi akşamlar diliyoruz!"
Bekir GÜÇLÜER
NOT: Ukrayna’da neler olduğunun ayrıntısı aşağıdaki linktedir.
www.posta.com.tr/dunya/HaberDetay/Ukrayna-da-neler-oluyor-.htm?ArticleID=217666
YORUMLAR
Gözlerimizin önünde, burnumuzun dibinde, Ukrayna da cereyan eden feci olayların, daha da fecisi ırakta, Suriye de, Libya ve Mısır da meydana geldi. Güçlü devletlerin çıkar çatışmaları, sizin de gayet güzel açıklayıp yansıttığınız gibi; dünyaya hakim olup egemenlik kurma savaşlarıdır bunlar. Akıl tutulmasına uğramış yeteneksiz ve çıkar peşinde olan niteliksiz toplum ve devlet yöneticileri halklarının feci bir şekilde kırıma uğratılmasına sebep oluyorlar.
En büyük korku ve kaygılarımız, bize örnek olmamalarıdır. Evet, örnek olmasınlar, ama bizde bu korkunç mezalim ve kaos durumundan gereken "suhulet ve temkinli olma" derslerini almalıyız. Çünkü hemen yanı başımızda, yakın zamanlarda, adeta içinde yaşar olduk; elanda tehlikeli dalgaları gelip, gelip çarpıyor ve içine almaya çalışıyor bizi de.
Harikulade bilgiler vermiş, uyarı niteliğinde tesbitler yapmışsınız bu çok yararlı ve anlamlı yazınızla.
Sizi tebrik ve taktirlerimle kutlayıp selamlıyorum değerli dost Bekir Güçlüer bey kardeşim.
Kemal Polat
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, kıymetli değerlendirmeniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Tenvir görevimizi yapmaya gayret ediyorum.
Asker gözüyle yerinde bir değerlendirme.
AB ve ABD' turuncu devrim sonrası bu ülkeyi hiç boş bırakmadılar. Özgürlük yanlısı olanlar ile eski emekçi komünist kesim arasında hızlı çatışmalar var. Dolayısıyla AB de ABD' de kendi topraklarıymış gibi açıkça müdahalelerden sözetmeye başladılar bile.
Sular kolay durulacağa benzemiyor. Saygıyla kutladım yetmez; + 10 puan...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, kıymetli değerlendirmeniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Bu oyunlar yeni değildir ve özelikle bu kirli oyunlar en çok müslüman ülke toplumlarının üzerinde hayallerini gerçekleştirmişlerdir ve devam ediyor hala...
Rusya ve Batı arasında sıkışan Ukranya'yı Rusyanın kazanması muhtemmeldir fakat şaşırdığım konu Batı güçlerin Hiristiyan bir ülkeyi bölmesini sıradışı buldum. Demek kapitalizmin güçlü babaları Yahudiler, artık müslümanları bitirmiş şimdi hiristiyan uluslara geçmeye başladılar.
Peki bu savaşlar biter mi? asla bitmeyecektir!
Teşekkürler hocam
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Televizyonda bir film izler gibi bakıyoruz.
Gerçekten üzülerek bakıyorum.
İnsanlar taraf yapılmış birbirine girmiş.
Üstelik gerçek mermi kullanılıyor.
Gücü gücü yetene gibi birşey.
Bu dünyayı sözde dengeye oturtmak isteyen,
aslında egemenliklerini kurmak isteyen güçler,
önce çatıştırıyor,
sonra da sorumlu tutuyor çatışanları.
Halklar uyanık olmalı,
oyuna gelmemeliler ama bunu öyle güzel plânlıyor ki dış güçler,
Halk anlamakta zorlanıyor.
Bu konuya tam halim değilim.
Verdiğiniz linke girip okumalıyım..
Anlamlı bir yazıydı,
tebrik ve saygılarımla..
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Sayın GÜÇLÜER ; günceli gözümüze sokarak dünyanın yönetim düzenini " bakın ama, görün " diye mükemmel vurgulamışsınız. Bu gün bir yerde daha yazdım. Demokrasi adı altında karanlıkta kalmış insanımızın avuç içi kadar bir kağıdı sandığa atmasına seçim diyoruz. Oysa karanlıkta kalışımızdan yararlanan aydınlık güçler yukarıda anlattığınız doktrinlerle dünyaya bakıyor, seçimlerini yapıyorlar. Bize sadece sandıkta onların seçimini onaylamak kalıyor. Banu Avar da bunu defaatle kanıtlarıyla vurguladı.
Ne yapmak lazım... Çok çalışmak lazım, özümüze dönmek lazım, kuklaları başımızdan atmak, vatanı milleti parçalamak ötekileştirmek için çalışanları değlil, bütünü düşünenlerin yanında yer almak lazım.
Mükemmel, açıklayıcı, uyarıcı geniş açılı bir paylaşımdı. Tebrik eder sevgi ve saygılar sunarım.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, anlamlı değerlendirmeniz ve beğeniniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
vega4
Bu tip yazıların yayınlanması okunması, okuyanlarca meselelerin düşünülmesi dar ufkumuzu açacaktır.
Teşekkür ediyorum.