HER ŞEY ESKİR...
HER ŞEY ESKİR…
Evler,eşyalar,insanlar,zaman…eskir.
Zaman geçtikçe sanki üzerine düşer kir.
Aksilik ya olaylar üst üste gelir birikir.
Görürsün zamanla her şey eskir.
Hani nerede lüks konaklar, saraylar…
Pırıl pırıldı üzerine düşmese de dolunaylar
Gerçekten bu dünya işleri bizleri yorar.
Gördün mü zamanla eskirmiş evler, saraylar.
Oturma odanı süslerdi o lüks eşyalar,
Misafirleri karşılardı tertemiz halılar.
Ne kadar güzelmiş duvardaki tablolar.
Tabi ki eskise de kalitesini fiyatını sorarlar.
Bir zamanlar çocuktun koşar,oynardın…
Arı gibi çalışır, helal yollara konardın.
Yaş ilerleyince eski günleri arardın.
Her şey eskise de bunlara kafa yorardın.
Günler su gibi farkında olmadan geçer,
İnsanlar kendisi için faydalı olanı seçer.
Tüm canlılar bu dünyada yer, içer…
Zamanı gelince her canlı dünyadan göçer.
Genç kaldığını görsen de tatlı rüyada.
Gözün kalsa da her türlü lüks eşyada.
Düşünsene eskimeyen ne var bu dünyada.
Ebediyen kalamazsın ki bu dünyada…
Şöyle çevrenize bir göz gezdirin bakalım, neler var?Evler,eşyalar,canlılar,insanlar…Her yerde bir hareketlilik, bir canlılık var.Bu evler, bu canlar,bu canlılık böyle kalır mı? Hiç düşündünüz mü? Kendi kendinize sordunuz mu? Haydi düşünün, sorgulayın bakalım, ortaya nasıl bir tablo çıkacak.
Gelen gidiyor, gelen gidiyor…Giden geliyor mu? Hayır, hayır çevredeki her şey zamanla eskiyor, yok oluyor, hatıraları kalıyor.
Baksana şimdiki evlere…Çoğu çok katlı, içleri saray gibi…İnsanoğlu ev yaptırırken en son çıkan modele göre ev yaptırıyor. En kaliteli fayanslar döşüyor, paslanmaz çelikten korkuluklar, pencereler yaptırıyor.Kale kapısı gibi çelikten kapı yaptırıyor, bir de çok geniş olmasını istiyor.Mezara yatan atalarımız kalkıp gelseler idi bu güzelliği görünce şaşar, bu saraylara hayran kalırdı.Ama bir bakıyoruz ki zaman geçtikçe evler de eskiyor.Bir zamanların sarayları, konakları eskimiş halde.Gün gelecek bu yapılanlar, oturduğumuz evler, villalar da eskiyecek…
Oturma odasına geçiyorsunuz, en lüks eşyalar, en son çıkan oturma grupları… Koltuklar, kanepeler, mutfak dolapları, çekyatlar en lüksünden… Evdeki eskimeden yenisinin siparişleri veriliyor.Ama gün geçtikçe, zamanla bir bakıyorsunuz ki bunlar da eskimiş…
Hani dedelerimiz, ninelerimiz? Bizler de bir zamanlar çocuktuk, şimdi babalarımızın yerini aldık, gün gelecek çocuklarımız bizim yerimizi alacak, yani zamanla insanlar da yaşlanacak…Tabiri caiz ise eskiyecek…
Tarihe bakıyoruz her gün ileriye doğru akıyor.Yıl 2014 .Milattan önce de zaman vardı.Hazreti İsa’nın doğumu ile milat başladı.Milattan sonra 2014 yıl geçmiş.Evlerin, eşyaların,insanların eskidiği gibi zaman da eskiyor…
Demek ki her şey eskiyor.Eskimeyen ne var? Yaptığımız iyilikler,işlediğimiz iyi ameller… Bunlar eskimiyor.Hep taze,genç kalıyor.Onun için ne yapmamız gerekiyor.İnsanlara karşı iyilik,güler yüz,hoşgörü…Gerisi yalan…
14.02 2014
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.