- 2348 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
OĞLUMLA GURUR DUYUYORUM.
Bu gün İstanbul Ümraniye Soyak-Yenişehir Şelale Sitesinde Demet 1 diye anılan Blokta feci bir yangın çıktı. Yani benim büyük oğlum Cihangir’in güvenlik görevlisi olarak çalıştığı sitedeki bloklardan birinde.
Yangın saat 15.30 gibi şu şekilde farkedilmiş:
Oğlumun görev arkadaşı Kasım önce bir plastik yanığı kokusu almış ve telsizden Cihangir’e ’ Bir plastik yanığı kokusu var, bir bakar mısın ’ Demiş...Cihangir kokunun olduğu yere gitmiş ve arkadaşıyla buluştuğunda D-1 Bloktan dumanlar yükseldiğini görmüşler. Daha da dikkatle bakınca D-1 Blokun çatısını duman kapladığını görmüşler. İlk iş tabii ki itfaiyeye ve karakola durumu bildirmek olmuş. Sonra elektrikleri ve doğalgaz vanalarını kapatmışlar.
Bundan sonra telsizden bir anons daha gelmiş. Anonsta bir temizlik görevlisi ’ İmdaattt..Kurtarın beni ’ Diye feryat ediyormuş. Zavallı asansörde kilitli kalmış ve her taraf duman içinde, adamcağız boğulacak dumandan.
Cihangir ve Kasım kaşkollarıyla ağızlarını sarıp merdivenleri tırmanmaya başlamışlar. 13. Katta sıkışan temizlik görevlisine ulaştıklarında artık dumandan hiç bir şey göremez vaziyetteymişler. Etrafa yangın söndürüdü tüplerle köpük sıkıp yangının kendilerine ulaşmasını önledikten sonra güç bela temizlik görevlisini sıkıştığı asansörden çıkarmışlar. Tamamen kendinden geçmiş bu insanı zorla aşağı indirmişler ama her iki arkadaşın da halleri perişan.
Binadan çıktıklarında oraya gelen ambulansta bunlara müdahele edilmiş ve oksijen verilmiş. Ama yangın hâla devam etmekte ve üst katta insanlar bulunmaktaymış.
İki arkadaş az bir oksijen takviyesinden sonra tekrar dalmışlar binaya. En üst kata kadar çıkarkeen bir taraftan da yüm katlardaki yangın söndürme tüplerini kullanarak yangının alt katlara ulaşmasını önlemişler.
Üst kata vardıklarında da biri yaşlı bir adamı, diğeri bir çocuğu kucakladığı gibi aşağı indirmiş.
Bu arada on altı katlı bina tamamen boşaltılmış polis tarafından ( Polis olay yerine daha çabuk geliyor çünkü Çakmak Polis Karakolu olay yerine çok yakın )
Cihangr ve Kasım bir kaç kişi daha indirmiş artık üst kat tamamen yanmaya başladığında.
Bu arada bir itfaiye aracı gelmiş yarım saatten fazla zaman sonra ama aracın merdiveni en üst kata ulaşamamış.
Merdiveni en üst kata ulaşan itfaiye araçları gelinceye kadar neredeyse bir saat geçmiş ama bu süre içinde bizim iki kahraman - evet sadece bu ikisi, başka hiç bir yardım eden olmadan sadece bu iki güvenlik görevlisi- üst katlarda ne kadar insan ve ev hayvanı varsa aşağıya indirmişler o yangın ve dumanın içinden. İtfaiye ise saat 16.00 da başlayabildiği yangın söndürme işini ancak saat 19.30a doğru bitirebilmiş.
Görevi uğruna canını hiçe sayarak bu yangının içinden pek çok canı kurtaran oğlum Cihangir ile gurur duyuyorum ve Arkadaşı Kasımdan da tabii ki.
Onu bana , Kasım’ı da kendi ailesine bağışlayan Rabbime sonsuz hamd-ü senalar olsun.
BABAN SENİNLE GURUR DUYUYOR OĞLUM...İYİ Kİ VARSIN...BU GÜN PEK ÇOK HAYATI KURTARMAYA VESİLE OLDUNUZ...RABBİM DE SİZİ HER TÜRLÜ SIKINTILARINIZDAN KURTARSIN.
Not: Yangınla ilgili haber ve görüntüler için Google e ’ Soyak yenişehirde yangın ’ yazmanız yeterli. Ben yangının resmi yerine oğlum Cihangirini resmini paylaşacağım müsaadenizle.
YORUMLAR
Yangın. Diğer felaketler gibi acı ve umarsızlığın tam ifadesidir. Bir canlıyı kurtarmak; acıyı duymak insanlık gereği, acıyı özümüzde yaşamak ise ADAMLIKTIR. Adam. olmaya çalışmak işte budur. Delikanlıyı adamlığından ötürü tebrik ediyorum. Korkularımız da insani bir iş.
Tebrikler.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Hep derler ya; bu dünyada hz.Hızır ve İlyas yoldaşınız olsun diye..İşte bu zatlar bizim içimizden birilri olarak Allah tarafından yönlendiriliyor bizlere..Yüreği Allah sevgisi ve merhamet dolu insanlardan...yüce Rabb' im oğlunuzu, arkadaşını ve tüm yüreği insan sevgisiyle dolu merhametli insanları korusun onlardan razı olsun...ne kadar gurur duyulsa azdır.Kaleminiz -kelamınız daim olsun sayın hocam...Saygıyla...
sami biberoğulları
Bu anlamlı ve zarif yorum için çok çok teşekkür ediyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Rahmetli oldu bir teyzemiz vardı.Onun meşhur bir sözü vardı:
Öyle baş öyle traş...
Sizin gibi cesur bir babanın oğlundan da o davranış beklenirdi.Rabbim evlatlarınızı sizlere her zaman bağışlar inşallah...
sami biberoğulları
Rabbim tüm evlatları analarına, babalarına, vatan ve milletlerine bağışlasın inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
Bizim buralarda on beş yıl önce, annelerinin gece evde yalnız bırakıp gezmeğe gittiği üç, beş ve yedi yaşlarındaki üç çocuk elektrik kontağından çıkan yangınla rahmetli olmuşlardı.
O çocuklar kurtarılabilir miydi? ,bence kurtarılırdı.. Cesaretli ve merhametli insanların olayı görür görmez balyozla pencerelerdeki demirleri ya da sokak kapısın kırsalardı ya da çocukların acı dolu çığlıklarını duyduğu halde umursamayan komşuları zamanında müdahale etseydi o çocuklar kurtulurdu;ama zamanında müdahale edilmediği için öldüler..Şimdi buna kader diyebilir miyiz? Umursamazlık vurdumduymazlıktı o üç çocuğun yanarak rahmetli olmaları.
Olayı ertesi duyduğumda araba ile oraya gittik,o sokaklara itfaiyenin girmesi mümkün değildi.Taksi bile zor giriyordu..Dar ve kısa sokaklar şehrin eski mahalleleri yani. .Pencere de parmak şeklindeki demirleri insan eli ile bile açabilirdi;ama..sacece ama işte......
Nur içinde yatsın o üç çocuk...
O olaydan sonra yangına karşı aşırı hassas oldum. Bacalarda gördüğüm dumanlara bile acaba yangın mı? diye bakmaya başladım.Dün o yangın haberini de görür görmez paylaştım. Ümraniye de oturduğunuzu biliyordum ama o sitede oturduğunuzu bilmiyordum.
Böyle bir oğlunuz olduğu için gurur duymakta haklısınız..Ne mutlu size ki böyle bir evladınız var...
Ben bile yazınızı okur iken heyecanlandım,duygulandım, Cihangir ' i ve arkadaşı kazım' ı kutlarım..benden onlara selam....
Yazı için teşekkürler..
Selam ve sevgiler...
sami biberoğulları
Evet dün Cihangir ve Kasım '' Bu benim işim değil, itfaiye gelsin ne yapacaksa yapsın '' Deselerdi hem pek çok can bu gün hayatta olmayacaktı hem de onaltı katlı bir bina tamemen yanıp kül olacaktı. İtfaiye gelene kadarki o yarım saatlik müdahele bir sürü hayatın ve koca bir blok apartmanın kurtulmasına vesile oldu. Hatta İtfaiye geldikten sonra bile onlar insan kurtarmaya devam ettiler o yangının içinden.
Cihangiri akşam eve geldiğinde görmeliydin. Adeta kömür madeninden gelmiş bir işçi gibi simsiyahtı.
Ve bu gün... Ben bu satırları yazarken o yine görevinin başında. Yani bir günlük bir istirahat bile vermediler ödül olarak...
Selam ve sevgilerimle.
Hep dua ederiz ya; "Allah'ım evlatlarımızı vatana millete hayırlı kıl diye işte duası tutmuş bir baba ve duanın muhatabı bir evlat Allah sağlıklı ve hayırlı uzun ömürler versin Hocam evlatlarınızı size ve millete bağışlasın selam ve hürmetle.
sami biberoğulları
Rabbim dualarımızı kabul eylesin.
Selam ve sevgilerimle.
Aslanın aslanını kutlarım. Sami Kardeşimin oğluna da bu yakışır zaten.
Babanı ve onun dostları olan bizleri gururlandırdığın için teşekkürler.
sami biberoğulları
Onları hep insan sevgisi ve merhamet hisleriyle yetiştirmeye çalıştım. İşte bu gün o ektiğim tohumun meyvesini görmek beni ne kadar gururlandırdı anlatamam.
Selam ve sevgilerimle.
Duymakta haklısın herkesin yapacağı bir fedakarlık değil,söyle bana arkadaşını sana kim olduğunu söyliyeyim sözü ne kadar doğrumuş her ikisini de tebrik ederim.Böyle bir baba olduğun için de seni kutlarım saygılarımla.
sami biberoğulları
Ben Allahın iyi bir kulkuymuşum ki böyle evlatlarım ve böyle dostlarım var..Çok çok sağ olasın, var olasın.
Serlam ve sevgilerimle.
...kıymetli Hocam öncelikle yangından zarar gören ve yangına müdahale eden tüm vatandaşlarımıza geçmiş olsun diyorum.
...Cihangir ve emeği geçen herkesi kutlarım.
...kıymetli hocam küçük bir hatırlatma yapacağım bizi mazur görünüz. "BU GÜN PEK ÇOK HAYATI KURTARDINIZ" cümlesi "BU GÜN PEK ÇOK HAYATI KURTARMAYA VESİLE OLDUNUZ" şeklinde düzeltilmesinin çok daha yerinde olacağı inancıyla tebriklerimi arz ederim
sami biberoğulları
O cümleyi hemen değiştiriyorum.
Yazarken biraz heyecan biraz gurur, biraz da şaşkınlıktan '' Bu gün pek çok hayatı kurtardınız '' yazmışım. Oysa hayatı kurtaran Allahtır. Onlar sadece vesile.
Bu uyarı için çok çok teşekkür ediyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Rabbim herkesin yüreğine bir damlacık merhamet ve cesaret koysa bu dunyada yaşamaya doyum olmaz.. ne kadar gurur duysanız azdır Sami hocam... evlatlarımız bızım herseyımız ...
Cihangir ve Kasım kardeşlerimizin ve onun gibi sayısız evlatlarımızın tuttugu altın olsun... Rabbim uzun ömürler versin...
sami biberoğulları
Rabbim hepimizin çocuklarını anne babalarına, devlet ve milletine bağışlasın inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Bendwe gurur duydum babasına layık bir evlat. Allah ayağını taşa değdirmesin inşallah
sami biberoğulları
Demek ki Kutsal Topraklarda bizler için yaptığın dualar kabul oldu....
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Ne kadar gurur duysanız azdır. Rabbim bu iyiliğinin karşılığını kat kat versin dilerim.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Ne yazsam, nasıl yorum getirsem bilemedim.
Gözlerim doldu, çok duygulandım.
Baba ben oldum, oğlunuz da oğlumdu...
O denli yani.
Tebrik ediyorum onu.
Gözlerinden öpüyorum her ikisinin de.
Yangını Tv den izlemiştim.
Sizi de tebrik ediyorum.
Duygulu yüreğiniz ve böyle bir evlat yetiştirdiğiniz için.
Bir de böyle güzel bir yazıyı kaleme aldığınız için.
Ancak,
saçları size benzememiş.
Erken veda etmiş başına.
Dayılarına mı çekmiş nedir?
sami biberoğulları
Aslında bu yazı içerisinde anlatılacak daha pek çok şey vardı ama heyecan, şaşkınlık ve gururdan ilk defa elim ayağıma dolaşarak bir yazı yazdım.
Delikanlının saçlarına gelince: Amcalarına çekti kerata...Amcalarının hepsi kel sayılır.)))))))
Selam ve sevgilerimle.
aldıkları maaş en fazla 1000 tl yaptıkları iş her babayiğitin işi değil...tabi bunda yetiştiren ailenin büyük rolü var ona o ruhu vermişler.... işte bunlar isimsiz kahramanlar haklısın hocam ne kadar gurur duysan azdır.... her ikisinide allah bağışlasın....senin evladın olduğu böyle asil hareketleriyle belli olur çok duygulandım her ikisinide öpüyorum saygılarımla
sami biberoğulları
O isimsiz kahramanlar dünkü o badireden sonra bu akşam yine aynı yerde akşam nöbetindeler..Bir günlük izin bile olmadı ödülleri...
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Merhabalar sami bey
bu ülkenin oğlunuz gibi sorumluluk merhamet sahibi nice cihangirlere ihtiyacı var
yüce rabbim oğlunuza sağlıklı ömürler versin
böyle bir evladı yetiştiren sizide kutlarım saygılarımla
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
ne kadar gurur duysanız az gelir hocam helal olsun delikanlı ve arkadaşına
sami biberoğulları
Halasının adı da Yasemen olan oğlumun da sana selamları var.
Selam ve sevgilerimle.
selam ak yureklı pak yuzlu evladını allah bağışlasın allah gonulerınce hozur ihsaneylesın
sadebey34 tarafından 1/30/2014 12:42:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
sadebey34 tarafından 1/30/2014 12:43:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Kahraman gençleri kutluyorum canları kurtardıkları için
Tabiiki babasına çekmiştir oğlunuz, sizi kaleminizden tanıdım İnşallah gerçekten tanıma fırsatım olur
Güzel sonuçlanan olayı güzel anlatan kaleminizi kutluyorum Sami hocam
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.