- 1029 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cumhuriyet Üniversitesi Toplum Gönüllüleri Kulübü Koordinatörü Tunay Özer ile..
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ TOPLUM GÖNÜLLÜLERİ KULÜBÜ BAŞKANI TUNAY ÖZER” BU TOPLULUĞA KATILDIKTAN SONRA İLETİŞİMİM GELİŞTİ VE DİKSİYONUM GÜZELLEŞTİ”
SORU - Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
TUNAY ÖZER - Merhabalar. 1993 Kayseri doğumluyum. Köyde büyüdüm. ilkokul öğrenimimi köy okulunda, orta ve liseyi Kayseri’de bitirdim ve hasbelkader buraya kadar geldim. Kayseri Nuh Mehmet Baldöktü Anadolu Lisesi mezunuyum.
SORU- Neden Sivas ? Neden Sosyal hizmetler? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
TUNAY ÖZER- Sivas seçimi tamamen tercih hatası oldu. Ben Hacettepe Üniversitesi beklerken ve yine tercihte Hacettepe ve Sivas arasındaki okulları çıkardığımdan buradayım. Topluma Gönül vermiş bir insanım. Kendimden ziyade çevremi düşünürüm. Her bireyin adil ve mutlu yaşaması taraftarıyım. Elimden gelenin en iyisini yapabilmek için buradayım. Okula nasıl başladıysam aynı istekle devam ediyorum.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nedir?
TUNAY ÖZER- Annem ve Babam ilkokul mezunu. Babam köyde tarım ve hayvancılıkla uğraşıyor. Ayrıca kendi çapında bir süt ürünleri imalat atölyesi var. Annem is ev hanımı. 2 kardeşiz, ablam 9 Eylül Üniversitesi, mütercim tercümanlık bölümünden mezun. Şu an özel bir kolejde eğitim koçluğu yapıyor. Babam başta olmak üzere liseden bu yana beni seçim ve kararlarımı kendimin alması konusunda en büyük destekçim. Bölümü yazarken de yine arkamda oldu. Ablam ve annem de öyle.
Soru- Toplum gönüllülerine katılma ve tanışma hikayenizi anlatır mısınız?
TUNAY ÖZER - Toplum gönüllüleri ile tanışmam tamamen bir rastlantıydı. Bir dersane çıkışı eve giderken Kayseri meydanında toplum gönüllülerinin yapmış olduğu bir etkinliğe rast geldim. etkinlikte, ’görme engelli arkadaşlarımız için 10 dakika kitap okur musunuz?’ sorusuna şahit oldum. Ve inanılmaz etkilendim. Hayatımda yaşadığım en mutlu ve huzurlu 10 dakikaydı diyebilirim. Daha sonra Toplum gönüllüleri hakkında bilgiler aldım, devamlı araştırdım ve üniversiteye gelince ilk işim bu çatının altına girmek oldu.
SORU- Bu topluluğa katıldıktan sonra okul ve sosyal hayatınızda ne gibi değişmeler oldu?
TUNAY ÖZER- Toplum gönüllülerine katıldıktan sonra en önemlisi çok iyi insanlarla tanıştım. Bu topluluk bana şimdiye kadar çok şey kattı. Devletin uzanamadığı yerlerde neler olduğunu anladım, insanlar neler yaşıyor onları öğrendim. Dünyanın sadece gördüğümüzden ibaret olmadığına şahit oldum. Bu topluluğa katıldıktan sonra daha az uyumaya başladım. Çok gece uykusuz kaldım ama bir çocuğun yüzünde yarattığım tebessümün dünyanın en büyük mutluluğu olduğunu anladım :)
Soru- Bu toplulukta bugune kadar neler yaptınız ? Bundan sonra neler yapacaksınız?
TUNAY ÖZER- 1 yıldır Toplum gönüllüsüyüm. 2 ayrı köy okulu boyama projesinde, engellilere yönelik geniş katılımlı bir organizasyonda, yaşayan kütüphane isimli bir projede, erkeklik istisnai bir durumdur projesine şahit oldum. Aklıma gelenler bunlar. Bundan sonra ufukta görünenler yine engelli temalı bir projemiz, BAĞLANAMAM isimli ulusal katılımlı sigaranın zararları ile ilgili bir haftalık eğitim ile Sivas Atatürk Anadolu Lisesine kütüphane yapma projemiz var..
SORU- Okul yönetimi ve arkadaşlarınızın topluluğa ne gibi katkıları oldu ? Daha ne gibi katkılarını beklersiniz?
TUNAY ÖZER- Okul yönetiminin kulüplere bakış açısı ne yazıkki pek ılımlı değil. Biz bir ekibiz, biz çok güzel bir ekibiz ve bu tamamen arkadaşlarımın sayesinde. Okuldan daha fazla anlayış bekliyoruz.
SORU- Halk tarafından topluluğunuzun çalışmaları nasıl algılanmakta? Sivas halkından beklentileriniz neler?
TUNAY ÖZER- Sivas halkı gelişmeye açık bir yapıya sahip.. Genelde yaptığımız etkinliklere oldukça ilgiyle yaklaşılıyor. Bizim amacımız insanların dünyaya bakış açısını değiştirmek. Bu kısa bir zamanda olacak bir iş değil ama biz elimizden geleni yapıyoruz. Tek isteğimiz, eleştirmeye değil değiştirmeye çalışmaları..
SORU- Öğrenci topluluklarının genelde ismi pek kamuoyunda bilinmez. Bu önyargıyı kırmak adına neler yapıyorsunuz?
TUNAY ÖZER- Evet çok haklısınız.. İsmimizi duyurmak için öncelikle Sivas yereline yönelik etkinlikler yapıyoruz. Meydanda toplanıyoruz, gittiğimiz mekanlar hep farklı oluyor. Barış işareti vb. görselliklerle topluluğumuzun ismini duyurmaya çalışıyoruz.
Soru- Kendini kulüpler ile geliştirmek isteyen gençlere neler önereceksiniz?
TUNAY ÖZER- Toplum gönüllüleri dahil olmak üzere okul kulüplerinin bir çoğunun insana çok şey kattığını söylemek istiyorum. Örneğin ben bu kulübe katıldıktan sonra insanlarla iletişimim daha kolaylaştı, diksiyonum daha düzenli bir hale geldi :) buradan gençlere ; ’aramıza geliin’ diye seslenmek istiyorum :)
Çok teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.