Liderimiz...
LİDERİMİZ…
(P)ROFESÖR bir bakışta anlar projeyi, insanları…
(Rastgele değildir işleri,bizler içindir kuralları.
(Ormanlar gibi bağrına basar tüm canlıları.
(F)ener olur, aydınlatır karanlık harabe hanları.
(E)ve boş göndermez tabi ki, bilgi için ağlayanları.
(S)ever bilgi peşinde koşan, araştıran ceylanları.
(Ö)nderlik , liderlik yaparak aydınlatır tüm yolları.
(R)üyalardaki gibi her yana uzanır bilgi dalları…
(D)OKTOR, Hastaya bakınca hemen derdini anlar,
(O)ksijen olmasaydı hayat bulur muydu bu canlar?
(K)arbondioksit yayarak dünyayı kirletir insanlar.
(T)emiz hayat için biz insanlara oksijen,bilgi sunar.
(O)kullar bilgisiz olan insanları görünce kan ağlar.
(R)ıza-ı Hak için çalışanları gururla alkışlar dağlar.
(N)İYAZ etmek için havaya kalkar tüm eller.
(İ)yi dilek ve temenni için duaya hazırdır bu diller
(Y)ıllar çok çabuk geçer, zaman durmadan ilerler.
(A)kıp gitse de zaman, eskisi gibi esmez ki yeller.
(Z)amana yemin olsun ki zarardayız bizler.
(İ)nsanları hayran bırakır doğru, güzel sözler…
(C)AN vücuttan çıkana kadar durmaz,çalışmak ister.
(A)llah’ım ne olur bizlere devamlı doğru yolu göster.
(N)ihayette senin yolunda, hak yolunda akar ter…
Tam bir yıl olacak… Geçen yıl; şubat 2013 de Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi Anabilim dalı tezsiz yüksek lisansa başvuru yapmak amacıyla, Gaziantep’e başvuru tarihinin son günü isteksizce gitmiştik.Başvurunun son günü, Cuma günü mesai bitimine yakın saate üniversiteye ulaştık.Üniversitede 2 Kişilik kontenjan kaldı dediler, biz ise 3 kişi gitmiştik.Kahramanmaraş’tan bir öğretmen arkadaşın başvuru evraklarını göndermemesi sonucu başvurunun son günü başvuruyu yaparak, evraklarımızı teslim ettik.Bize derslerin gelecek hafta Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Avşar Kampusunda alınacağı bilgisi verildi.
İlk bakışta böyle olmasına soğuk baktık, dersler başlayınca; Prof. Dr.Niyazi CAN,Yrd.Doç.Dr.İzzet DÖŞ ve Yrd.Doç.Mahmut SAĞIR hocalarımızı tanıyınca bu önyargı ve isteksizlik ortadan kalktı.İyi ki kayıt olmuşuz diye şükretmeye başladık.Bu değerli hocalarımızdan çok bilgi ve deneyim kazandık.Liderlik özellikleri ile eşine az rastlanan Sayın Prof. Dr.Niyazi CAN,Güleryüzü, hoşgörüsü ile Sayın Yrd.Doç.Dr.İzzet DÖŞ ve sert görünüşlü olsa da bizlerin bilgi öğrenmesi için çaba gösteren Sayın Yrd.Doç.Mahmut SAĞIR hocalarımızı tanımış olduk.
Bizler evlerimizde çocuklarımızın nazını, sorunlarını; okullarda öğrencilerin sorunlarını kaldıramaz iken bu değerli hocalarımız bizlerin ve tüm kayıtlı olan yönetici ve öğretmenlerin nazını çektiler.Bir de bizlere, bizim dönemde kayıt olanlara yaz okulu piyangosu vurdu.Bundan iyi sevinç, zaman tasarrufu olur mu?Gelin bunları bizim dönemde kayıt olanlara bir sorun.Okul zamanına kalsaydık hafta sonları Yüksek lisans eğitimi için Kahramanmaraş’a gidecektik. Yaz okulunu getirenlere, burada bilgi veren sayın hocalarımıza teşekkür etmek düşmez mi? Hepsine sonsuz teşekkürler…
Yaz okulundan hemen sonra tezli için çağırdılar, akademik kariyeri düşünmediğim için gitmedim.Yüzdük yüzdük kuyruğuna, dönem projesine geldik. Öğretmenlerin Örgütsel Vatandaşlık Davranışları (ÖDV) konusunu alarak, danışman hoca olarak da her konuda lider olan Sayın Prof.Dr.Niyazi CAN’ı seçtim. Doğru seçim yapmışım.Çünkü bizlere bilgi öğretmek için gerçek bir liderlik özelliği gösterdi.Projeyi iki kere hazırlayıp randevusuna geç gittiğimiz halde bizlere kızmadı, akşamın o değerli saatlerini bizler için harcadı.O kadar basit ve çok yanlışımız olduğu halde bizleri kırmadan bir arkadaş gibi, sabırla dinleyerek o değerli vakitlerini bizler için harcadı. Öğrencilerimiz bizlere soru sorduğunda bu sabrı, bu hoşgörüyü, liderlik özelliklerini gösterebiliyor muyuz? Gerçekten öğretmen liderliği kitabında bahsettiği gibi gerçek bir lider…Bakın orada neler diyor:
Liderlik;Grubun eğilimlerini fark edebilme, onların heyecan, düşünce ve eylemlerini içtenlikle paylaşabilme ve bu isteklilikle eyleme geçirebilme yeteneğidir.Lider çalışanların her türlü sevinç ve üzüntülerini paylaşan,bu duygulara ortak olan kişidir (Can,2013:4). Güven ortamı yaratarak, çalışanların yüksek beklentiler geliştirmelerini ve örgütün çıkarları adına rekabet etmelerini sağlayarak çalışanları beklentilerinin ötesinde performans sergilemeye teşvik etmektir.Gerçekten biz çalışanları, yöneticileri teşvik etti, baştan savmadı, bizlerden en doğrusunu bekledi.Bizlere bu değerli hocamızın beklentilerini boşa düşürmek düşer mi? Bizler de en iyisini ve doğrusunu yapmak için çaba gösterdik.
Bakın bizlere ne diyor;Eğitim kurumlarında yer alan her kademedeki (ilkokul,ortaokul,Lise…) yöneticilerde de iyi bir liderin özelliklerinin bulunması gerekir.Liderlik rolünü gerçekleştirebilme düzeyi eğitim örgütlerinin amaçlarını her anlamda etkilemektedir.Amaçların örgüt çalışanlarına benimsetilmesi ve sağlıklı bir iletişim sistemi oluşturulmasında liderin çabası çok önemlidir.Eğitim örgütlerinin işlevlerini tam olarak yerine getirebilmesi diğer etkenler yanında lider ve liderlikle yakından ilişkilidir (Can,2013:5). İşte biz yöneticiler de yönetici kimliğinden sıyrılıp sayın hocamızın bahsettiği Liderlik özelliklerini kazanmalıyız.Var mısınız bundan sonra her ortamda;Evde, okulda,sokakta,toplumda… lider olmaya?
13.01.2014
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.