- 1614 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İSTİKBAL GÖKLERDEDİR DEMİŞLER....
Bugünlerde yaşanan hadiseler beni bir hayli eski günlere ,çocukluk günlerime götürdü.Teknolojinin,iletişimin ülkelerin hayatında ne büyük öneme sahip olduğu gerçeğini düşündüm.
1972 yılı henüz N.Kemal Ortaokulu sıralarındayız.Orta ikinci sınıfta bir öğretmenimiz derste bazen konunun dışına çıkar ilgi ve alakamızı çeken bilmediğimiz bir takım bilgileri o küçücük ama her şeyi öğrenmeye meraklı beynimize doldurmaya çalışırdı.
Japonya’nın Amerika’nın idaresi altında yaşadığını,ikinci Dünya Savaşı neticesinde esarete girdiğini,Abd nin ülkede üsleri olduğunu,dışa karşı savunma gücünün olmadığını,bunu Abd güçlerinin sağladığını söylemişti.
Yine böyle olmasına karşılık Japonya’da fabrikaların bir kaç düğmesine basılıp değiştirilmesiyle düğme yapan bir tesisin silah,mermi yapabildiğini duymuştum.
Japonyanın Abd ile başetmek için IBM fabrikasına temizlikçi,işçi kılığında ajanlar sokarak teknolojik casusluk yaptırarak kısa zamanda otomotiv ve bilgisayar teknolojisinde Abd yi yakaladığını söylediğinde meraklı gözlerle öğretmenimizi can kulağıyla dinlemiştim.
Namık Kemal Ortaokulu Kütüphanesine haftalık gelen Bilim Teknik Dergilerini okuduğumu diş teknolojisinde bugün çok yaygın olarak tatbik edilen implantın resimlerle anlatılarak Batı ülkelerinde üzerinde çalışılan,uygulanan geleceğin diş protezi olarak anlatıldığını okumuştum.
Japonya’da,Avrupa’da saatte 250 km.hızla giden yüksek hızlı trenlerin kullanıldığını,bugünkü kullanılan otomobillerin prototiplerinin ve resimlerinin geleceğin otomobilleri olarak sergilendiğini bugünkü gibi hatırlıyorum.
Yıl 2012 kırk yıl sonra ülkemizde bu teknolojiler yeni yeni kullanılıyor.Bir başka deyişle Batının teknolojisini terkettiği ürünleri biz yeni kullanmaya başlıyoruz.
İtalyanın bizde Hacı Murat denilen fiat 124 fabrikasını Afrika’da Kongo’ya yeni yeni kurduğunu da hatırlayalım.
Birgün yine casusluk teknolojilerinden, casusların nasıl bilgi sızdırdıklarından bahisle şunu anlatmışlardı.
Rus ajanları bir yerde gizli toplantı yapıyorlar veya Devlet ileri gelenleri toplantıda elde edilen bir hizmetli çay,içki servisi yaparken içeriye kapı altından üzerine çip,dinleme aparatı yerleştirilen bir sineği içeriye salıyor.
Bir süre sonra bayılması içinde uygun dozda ilaç verlen sinek içerde bir köşede can verirken aşağıdaki istihbaratçılar bütün konuşulanları dinliyorlar.Bu böyle yıllarca birbirine inat geliştirilerek devam ediyor.
Habercilikte güvercin kuşları ile başlıyan iletişim, çağımızda görsel ve işitsel olarak muazzam bir biçimde ilerlemiş Devletlerin hayatında vaz geçilmez bir noktaya ulaşıvermiştir.
İstikbal göklerde olsada bilgi ve teknolojiyle birlikte olmak kaydü şartıyla Devletleri başarıya götürecektir.
Bütün bunlar şu anda yaşayanlar için bir nostaljiden başka bir şey ifade etmiyor.
Beş yaşındaki çocuk teknolojiyi dedesinden daha iyi biliyor,kullanıyor.
Geleceğin büyükleri olacak gençler herşeyi hazır bulup,bilgi ve donanımlı olarak hayata hazırlanıyorlar.
CİA yeni akıllı telefonlar üzerinden ve bilgisayarlarla hemen hemen her elektronik aletlerden casusluk yapabilmek üzerinde çalışmalar yapmaktadır.Bir çok yazılım proğramı üzerinden kşilerin bilgisayarındaki ve telefonundaki bilgi resim ve projelerden haberdar olabilmektedirler.
Team driver adındaki proğramla bilgisayar ve telefonlar uzaktan ABD ve Batıdan kolayca takip ve kontrol edilmektedir.Düşünebiliyor musunuz.Sizn nerede olduğunuz kimlerle neler konuştuğunuz ve resimleriniz an be an kayıt altına alınabilmekte,yabancı servisler tarafınfdan aldığınız nefes bile hissedilmektedir.
Bir çok insanın bugün dünyanın her tarafında kullandığı telefonlardaki uygulamalardan SİGNAL,TELEGRAM ve WHATS,APP ın tamamen güvensiz olduğu belirtilmektedir.Cihazlara göre şifrelenmiş bu haberleşme proğramları güvenlik açısından telike arzetmekte bilgiler bu proğramın servis edenleri tarafından açılıp okunmaktadır.
Bugün her evde var olan akıllı smart televizyonlar WHEPİNG ANGEL (ağlayan melek)denilen proğram ve yazılımla kapalı olsalar bile içerdeki görüntü ve konuşmaları uzaktan uydu vasıtasıyla karşıdakilere akratmaktadırlar.Bu nedenle TSK akıllı tv.lerin garnizona girmelerine yasak koymuştur.CİA içinde GÖMÜLÜ AYGITLAR ŞUBESİ’ nde buna benzer casus yazılımlar üzerinde yıllardır çalışılmaktadır.
CİA nın araçları helikopter ve uçakları uzaktan hacklediği artık herkesin bildiği uygulamalardan biri..Cumhurbaşkanımızın aracının kapısının kilitlenmesinde ve düşen uçaklarda bunun kullanıldığı aşikardır.Teknolojiyi gram gram dünyaya veren Batı ve ABD mutlaka kendi amaçları doğrultusunda açıp kapama düğmesi de eklediği cihazlara uzaktan kumanda etmektedir.Bu yolla faili meçhul suikastler gerçekleştirilmektedir.
CİA ve ABD derin Devleti teknoloji üreten firmalara bu cihazların açık veren uygulamalarını kullanıcılara iletmemesi konusunda ağır yaptırımlar ve baskılar yapmakta bu nedenle bu üreticiler cihazların tamiri konusunda arge çalışması yapamamaktadırlar.
2006 yılında Milli Eğitim Bakanlığımız dünyadaki emsal proğramlara bakılarak Ortaokul Teknoloji Tasarım Dersi müfredatında gençleri düşünmeye,kurguya ve tasarıma götürecek yeni bir yapılanmaya geçmiştir.
Öğrenciler hazır materyallerle bir ürün hazırlama yerine üründe inavasyon- yenilik-,icat,tasarım yapma ,bilgisayar teknolojisini daha yaygın kullanabilecekleri çağdaş bir proğrama yönlendirilmişlerdir.
Japonya’da,Abd,Avrupa ülkelerinde bu ders uzun yıllardır bu şekilde yapılıyor.Çocuklar ilkokul sıralarında teknolojik buluşlara istidatlı yetişiyorlar.
Dahi beyinler seçilip üst seviyede eğitim kazandırılıyor.
Geleceğimizden ümitvarım...
28.12.2013//KIRIKKALE
HİDAYET DOĞAN OSMANOĞLU***
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.