Muhtereme Mektuplar -7 Kendime hala inanamiyorum hocam..
kul ( 12/8/2013 )
---------------------------------------------
Hayırlı geceler hocam..
Her zaman dularimdasiniz her zamann..Siz bana hakkinizi helal edin.odeyemem çünkü ne yapsam.dualarinizi esirgemeyin yeter bana..
Hocam..
Sabah namazinda ne yaptığım hakkinda hic bir fikrim yok.uzaniyordum gece.namaz vaktinin girmesini bekliyordum.bi baktim saate beş ama hocam bi garibim.basim donuyor.kendimde değilim resmen.uyudummu uyandim mi ne yaptim Allah bilir.suan hayal meyal hatirliyorum.namazimi nasil kıldım nasıl kalktim noldu bilmiyorum hocam.okuyordum sureleri namaz esnasinda ama ben okumuyorum sanki.duyuyorum kendi sesimi ama sanki bant kaydı yapılmış onu dinliyorum. Bi ilginçti hocam.basimin mutemadiyen döndüğünü hatirliyorum ve bunlari hatirliyorum.noldugu hakkinda en ufak bi fikrim yok.sonra yine yataktaydim ama yattim uyudum tekrar heralde hocam ama ruya değildi sanırım. Gercek gibiydi fakat net birsey hatirlayamiyorum.uyur gezerligim yoktur aslında.yada ruyamiydi gercekmiydi anlayamadım hocam.o namazi benmi kıldım benmi kalktım sonra tekrar benmi yatağa yattım hatirlayamiyorum.ruya olma ihtimalini düşünüyorum hocam ama olmama ihtimali daha yüksek.ne yaptım bilmiyorum hocam.sabah namazinda ne oldu ne bitti ben namazi kildimmi kilmadimmi ne okudum ne yaptim ne ara kalktim ne ara yattim tekrar bilemiyorum.gunaha girmekten korkuyorum.ne yaptigim hakkinda hic bi fikrim yok çünkü hocam.ne okudum nasil kildim namazı Allah bilir.hatirlayamiyorum hocam. Düşün düşün hatirlayamiyorum başka birşey. Allah affetsin bi hata yaptiysam.ki mutlaka yapmisimdir hocam.ne okudugumu hatirlamiyorum bile.namazi nasil kildigimi bile hatirlamiyorum ama namaz kildim bi bunu biliyoeum ve kendi sesimi duyuyorum ama bana değişik geliyor.ben okuyormusum gibi hissetmiyorum nedense.fatiha suresini okuyordum sanki hocam.oda net degilki.şuursuz şuursuz ne yaptım acaba hocam.hic bole olmazdı. Neden oldu anlamadim hocam.anlam veremiyorum inşallah günaha giricek bisey yapmamisimdir hocam.aklimi oynatacagim dusunmekten ama bunlardan baska hic birsey hatirlayamiyorum..
bunu bir anı olarak sakla,Muhterem..vakti gelince inşaallah rabbim sana bunu açık eder..namazın namaz oldu..selam es selame
kul ( 12/10/2013 )
---------------------------------------------
Hayirli geceler hocam..
Internet hazir gelmisken ve kopmuyorken yazmak istedim size.kendimi iyi hissediyorum sizinle konuşunca.Allah sizden razı olsun.
Çok düşünüyorum herseyi hocam.en ince ayrintisina kadar.eskiden böyle degildim tabi.anlik yaşardim hep.her zaman.ama artik öyle değil. Gerci artık ben ben değilim.kendimi bilemiyorum.ben bu değildim. Kendime hala inanamiyorum hocam ama Allah nasip ediyor isteyene.Cok şükür. .
Herseyi dusunmeye basladim dedim ya hocam.eskiyi bile çok net hatırliyorum artik.bi aralar abartisiz bulgur pilavinin bile ismini unutan bi insandim.simdi herşey aklimda.eskiyi bile çok net hatırlıyorum artık.eskiden hep günlük tutardim bundan hem zevk alirdim hemde unutmak istemezdim bazi seyleri.cunku gerçekten çok unutkan bir insandim.halada öyleyim ama eskisi gibi değilim.bu günlük tutma isteğim üniversiteye kadardi ama hocam.buraya geldikten sonra yazacagim ve gülerek hatirlayacagim biseyim olmadı.her saniyesini silmek ve unutmak istediğim o kadar sey varki.kendime dair ve etraftakilere dair.oyle cok sey varki..
Hic unutmam hocam.unutmam belkide imkansiz bicok olaya şahit oldum burda.oyle zorki bunlari kaldirabilmek.Rabbim içini sogutuyor zamanla insanın bundan hiç şüphem yok.
Geldiğim ilk sene hocam. Ilk senemdeydim.hersey daha yeni başlamıştı.zor geliyordu her saniye bana.yurttaydim yine.bi akşam arkadasimin oda arkadaşi banyoda bileklerini kesmiş ve kan revan icindeydi.kesmisti bileklerini hocam.öldugunu düşündü herkes ama yaşıyordu.herkes darmadagin olmuştu.iccimden onu bu hale getiricek ne oldu diye gecirdim.aklima geldikçe hocam istemsiz bir acı hissediyorum.ne olabilirdi diyorum.noldu diyorum hep..
Ama hic bi zaman ogrenemedik.seneler geçti hala ogrenemedik.ve bu baslangicti.ben nerdeyim diye dusunmeye ve korkmaya başladım.ama geri donemiyordum.kalmak zorundaydim burda.sonraki sene ikinci bir darbe daha yedik.ramazan günü. Yaz okulundaydik.sahura kalktik arkadaslarla.yemek hazirliyorduk.oyle bir çığlık koptuki hocam.nasl acı bir çığlık..oyle cok korktumki.karsi binamizdaki bir kiz kendini üçüncü kattan aşağı bırakmış yerde öylece yatiyordu.cama kostuk hemen.herkes toplanmisti.kiz kendini üçüncü kattan bıraktı hocam ama Rabbim almadı canını. Yasicagi şeyler alcagi nefesler bitmemisti.O gün yedigim yemekten tuttugum oructan bisey anlamadim.mideme bisey oturdu gibi hissettim hocam.cok kötüydü.ve yine kendime dedim ben nerdeyim böyle noluyor diye.korkular bitmiyordu hocam.
Ve gecen sene..kimya muhendisligi okudugum için derslerimin bir çoğu labratuarda deneylerle geçiyor. Yine birgün deneydeydik.ogle saatleri.aspirin sentezi yapiyoruz.hevesli hevesli ugrasiyorduk ve sonra bir silah sesi duyduk.ardindan ikincisini.herkes bi olduğu yerde kaldı ama bulundugum şehirde bu sesler normaldi artık. Her zamanki bir ses gibi düşünüp devam ettik işimize. Nerden bilebilirdik bi gencin sevdiği kiz onu reddetti diye önce kızı sonrada kendisini başından vurup oldurebilecegini..fakultenin onu kan revan.hemen yan fakultemiz.insanlar korku telaş. Felaketti..cocuk oracikta öldü ama kiz hayata tutunmaya calisiyordu hastaneye kaldirilmisti.tabi bir muddt sonra oda öldü.haberlerede çıktılar.baya korktu herkes ama burda olanlar gibi değil.hala fakultenin önünden geçerken içim sizlar.aklima gelir.Allah im affetsin.nasil bir cinnet hali hocam.nasil bir olay.Allah gostermesin yasatmasin kimseye.ne zor..
Bunlar benim şahit olduğum olaylar sadece ve daha anlatilan gormedigim neler var.korkutucu hocam.cok korkunc.bunlar yüzünden de hep gitmek istedim ama yapamadım.birincilikle girdigim bölüm bana neler getirdi neler götürdü benden.Allahim affet nolursun..
Bilmiyorum neden anlattım bunları ama aklima geldi hocam.huzunlendim içim acıdı.o zamanlar hissettiklerimi hissettim bir an.aklimda belirdi her biri.paylasmak istedim belkide.bilmiyorum hocam.bunuda bilmiyorum.kendimi bile bilemezken bunu bilmem garip olurdu dimi hocam.
Hepimiz genciz.Hani derler ya hocam en deli çağlar diye.bunun anlamini pek anlamazdim buraya gelmeden önce. Insan bu yaşlarda uzuluyorsa daha ağır hissediyormus acısını. Bu yaslarda gülüyorsa tüm benligiyle gülüyormus.agliyorsa bütün hucrelerine kadar agliyormus. Bur batiyorsa günaha tamamen atiyormus kendini içine. Hersey kat kat yasaniyormus meğer.
Çünkü dusunmuyoruz hocam.bu en büyük kaybimiz.neden yaratildigimizi unutuyoruz.hersey eğlence mutluluk zevk ve amaçlar ekseninde dönüyor ama herseyin bir zamani olduğunu dusunmuyoruz.ölümü unutuyoruz hocam.ölümü..hakkiyla okuyamiyoruz.hakkini vererek muhendis olamiyoruz.faydali olmak için cabalamiyoruz.hersey toz pembe hersey.
Tabi sonra insan kendine geliyor Rabbim nasip ederse.iste o anda toz pembe hayay birden kapkaranlik bir hal aliyor.ben naptim demenin pismanligi tarif edilemez.o pişmanlik o korku tarifi imkansız hocam.boyle bir his yok dünya uzerinde.uzgunlugun pismanligin utancın zirvesi..
Tabi bunlari anlamamiz belki iki senemizi belki uc senemizi belkide on senemizi alıyor. Rabbim doğru yola girenlerden kurtuluşa erenlerden eylesin her birimizi.
Öyle işte hocam..
Bir zamanlar-iki sene öncesine kadar-antidepresanlarla yaşayan bir insandim. Sakinlesemiyordum olaylar karsisinda.durduramiyordum kendimi.annem bircok kez yüzüme soğuk su boca ederek kendime getirirdi beni.korkardi annem.canim annem.nefesim kesilirdi.nefes alamazdim.boguluyorum zannederdim.korkardim ağlardim daha beter olurdum ama zorda olsa kendime gelirdim.ellerim tutmazdi.oldugum yere Yapısıp kalirdim kimi zaman.icim psrcalanirdi sanki hocam.sanki bogazima bir taş koymuşlar nefesimi kesiyor gibi hissederdim.yalniz uyuyamazdim.yalniz kalamazdim.cok şükür kurtuldum hepsinden.uzun zamandir yasamiyorum hic birini.Allah yardim etti..
Hele şimdi çok daha iyim hocam.son zamanlarda cok sakinim.cok durgunum.herseyi kararinda yasiyorum gibi hissediyorum.ne olursa olsun Rabbim yanimda diyorum.kimse olmasa bile O yanimda.aglama diyorum.kendini yalniz hissetme.korkma diyorum kendimi.herkes biraksa seni Rabbin birakmaz.herkes vursa sana Rabbin merhamet eder.herkes sırt cevirse bile Rabbin yardım eder.yalniz degilsin korkma diyorum hep kendime.Ve hiç şüphem yok bunlardan çok şükür. Allah ima hamd olsun..
Başınızı sisirdim yine hocam.Hakkinizi helal edin.Gece gece düşündüğüm ve aklime gelenler nedense bunlardı ve sizinle paylaşmak istedim.
Rabbime emanet olun inşallah..Tekrar hayırlı geceler hocam..
Tarih:10 Aralık 2013 Salı 01:54:07
RE:aklıma gelenler..
Hayrrılı geceler;
Her satırını özenle okudum..yazmaya devam et..Henüz kalemin tutuk..sanki gerçek sen değilsin yazan..henüz kendinle tam yüzleşmedin sanırım..sadece doğru yoldasın ve heveslisin..ve maşaallah allhın izniyle güzel yol alıyorsun..zamanla çok güzel gelişmeleri yaşayacaksın yüreğinde ruhunda....rabbim yar ve yardımcın olsun..
Kötü günler geride kaldı inşaallah..Hem iyi bir kul,iyi bir ümmet iyi bir evlat ve iyi bir mühendis olacaksın..vatana millete hayırların dokunacak inşaallah..Bildiğinden de kirli çevreyi boşver..sen dersine ve dersine sarıl..manevi ve maddi derslerine sarıl..rabbine sığın ve inşaallah fakülteyi de birincilikle bitir..Çevrene örnek ol..sevabın artsın..hem kendine sahip çıkışın hem derslerine sarılman rol model olsun birilerine ..
Rabbim kurtarmak istediği kullarına senden habersiz seni gizliden gizliye örnek göstersin..seni allahma emanet ediyorum..selam es selame