- 484 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Tarih bilinci olmayan ülke ,türkiye .
Düşünün , bir yurtdışı tatiline gideceksiniz . Avrupa ’ ya çok gittiniz , sıkıldınız . Yeni yerler arıyorsunuz . Haritada gözünüze Ermenistan ’ ın başkenti Erivan takılıyor ve karar verdiniz oraya gidiyorsunuz .
Erivan ’ a vardığınızda tesadüfen Ermeni bir dost ediniyorsunuz . Sohbet en tabii olarak Ermeni Meselesi ’ ne geliyor . Ermeni genci kendi kanıt ve tarih bilgisiyle tüm bildiklerini masaya yatıyor . Ama tarihe merak ve önem vermediğinizden Ermeni genci karşısında öylece kalakalıyorsunuz. Peki neden böyle ? Ülkemizin şanlı ve şöhrete değer tarihi neden yeterince ilgi duymuyor ?
Bunun ilk sebebleri arasında ülkemizde nitelikli tarih öğreticisi olmaması.
Lise ve ortaokuldaki tarih ve inkılap hocalarının çoğu bizleri tarihe bağlayamıyor. İkinci olarak da şuanda ülkemizdeki tarihçiler . Ülkemizdeki tarihçilerin % 90 ’ ı kendi siyasi görüşü etrafında tarih yazıp anlatıyor . A tarih dergisini alıyor ve x tarihçisini okuyorsunuz. X tarihçisinin övdüğü ya da eleştirdiği kişi ve olaylar çoğu zaman aynı . B tarih dergisini alıyorsunuz y tarihçisi için de üç aşağı beş yukarı aynı şeyler geçerli . Fakat isteyene durum o kadar da vahim değil .
Türkiye ’ nin bir Halil İnalcık gerçeği var .Sokaktan adam çevirseniz dünyanın sayılı bilim insanları arasında gösterilen , yaşayan en büyük tarihçi Halil İnalcık ’ ı kaç kişi tanıyacak ? Allah uzun ömür versin (eylül 1916 doğumlu ) . Bazıları kendilerini şöyle saçma bir şekilde savunuyor . Ben tarih dizilerini hiç kaçırmıyorum . Sanki çok doğru ve reyting düşünülmeden tarih dizileri yapılıyor bu ülkede .
Bize düşen tarih bilincimizi diri tutmak ve doğru kaynaklardan tarihimize en güçlü şekilde sahip çıkmak . . .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.