- 574 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
yalnızlık üstüne
yalnızlık üstüne konuşmak ve bu konuya farklı bir boyut katmak isterim
yalnızlık aslında iki kısma ayrılık birincisi somut yalnızlık ve ikincisi soyut yalnızlık.
öncelikle somut yalnızlığı ele almak gerekirse; kişinin aklının dışında gerçekleşek ve madde olarak yanında birilerinin olmama durumudur. bir uzay oluşturmak gerekirse örneğin uzayımız bir ev olsun kişi evde tek başına kalıyorsa yalnızdır deriz ancak bir süre sonra yanına birileri gelirse o zaman yalnızlıktan çıkmış olur. mantıksal çıkarım yapmak gerekirse kişi ancak zamana ve mekana bağlı yalnızlık çeker. bu durumdan dolayı şunu diyebiliriz ki kişi mutlak somut yalnızlık çekemez.
ikinci yalnızlıktan yani soyut yalnızlıktan bahsetmek gerekirse; aklın içinde yaşanan bir olgu olduğu çok açık ortadadır. kişinin düşünce ve fikir olarak taraf bulamaması durumunda çektiği bir yalnızlık türüdür.
hiç bir insanın düşünceleri tasarımcısı kadar anlaşılmaz. kişi düşünsel olarak hep yalınız kalır duyguları ve düşünceleri taraf bulamaz. bu da şu çıkarımı ortaya atar; kişi mutlak soyut yalnızlık yaşar ve kurtuluşu yoktur..
sonuç olarak kişi yalnız mıdır???
YORUMLAR
Nesoyut ne de somut anlamda her zaman bir yalnızlık söz konusu değil.Dönem dönem tek kaldığımız düşüncelerimiz olur kimse bizi anlamaz o yüzden sizde anlatmak istemez o yalnızlığınızda kendinizle dertleşip çözmeye çalışırsınız ne kadar çözebilirseniz artık.Ya da tezat düşeriz içinde bulunduğumuz kalabalıkların fikirlerine ve kendi fikrimizle yalnız kalırız bazende bizim gibi düşünen insanlarla çakışır yollar o zaman yalnız değilmişiz diye bir mutlu oluruz.Evin içinde tek kalan birisi yalnızdır ama dediğiniz gibi minimalist bir yaklaşım bence dışarı çıktığınız an bu somut yalnızlık bir anda elinizde kalır.Yalnız değilsinizdir.Ya da yalnız doğarız ve yalnız ölürüz felsefesiyle bakarsak olaya hayatta hep yalnızızdır sadece misafirlerimiz olmuştur hayatımız boyunca bize konuk olan ya da bizim onların yaşamlarına belli sürelerle konuk olduğumuz.Bir sürü tanımı olabilir yalnızlık olgusuna dair...