- 465 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZ AYLARI GELENDE
İklimlerde değişti.Tıpkı bazı insanların mevsimlere göre değişim gösterdiği gibi.Eskiden böyle miydi?Yurdumuzda ve çevremiz de dört mevsimi yaşardık.Atalar kış için ne güzel demiş:”Kış kışlığını puştta(dönek,ne yaptığı belirsiz manalarında)puştluğunu yapmalı.”
Şimdi öyle mi?
Kışta belirsiz, puştta belirsiz.Mevsimler iç içe girmiş.Onun için aşıklar:”Yaz belli değil,kış belli değil” diye türküler yakmış.Dört yıl Avrupa’da kaldım.Ne kışını yaşadım ne yazını.Tuhaf bir iklim var.Birden yağmur başlar,birkaç dakika sonra bir bakarsınız hava pırıl pırıl.Günlük güneşlik.İlkbahar ve Sonbahar yok desem yeridir.Çünkü:Ağaçlar yeşilken kopar,çiçekler kuruyken açar.Biraz tuhaf bir benzetme ama gidenlere sorun?Tıpkı dediğim gibi.Ben ilk bahar ve son baharı özellikle Asya’da ve Amerika’da gördüm.Sarı sarı yapraklar yerleri kaplamış,ağaçların altı binlerce yaprak.Altın sarısı gibi.Hepsi toprağa bereket olacak.Kışın lapa lapa kar yağıyor.Dereler,tepeler dolu.Örtü süt beyazı.Bu karlar da denizlere,göllere ve canlılara hayat kaynağı olacak.Dört mevsim de bereketli.İlkbahar,yaz-Sonbahar,kış…Her mevsim diğerini tamamlıyor.Sanki biri gelmezse veya bitmezse öteki hiç gelmeyecek ya da hiç bitmiyecek!..
Eskiden böyle değildim şimdi her şeyden nem kapar oldum.İnsanlar da tıpkı benim gibi.Ne zaman, nerede ,nasıl davranacağını kestirmek oldukça zor.İnanmıyorsanız çevrenize bakınız.Yanar döner olduk.Tıpkı mevsimler gibi.Hayret doğrusu beklide insan yapısını tabiat ana bozuyor ve ya yapıyor?..İnanması biraz zor ama durum bu işte.
Güz ayları gelince havaya ağırlık çöker, insanlara da hüzün!Şair belki de onun için demiş:”Hava kurşun gibi ağır!”Tıpkı içinde yaşadığımız günlere benziyor.
Yanar döner!
Yine de güzelim ülkem de mevsimler zaman zaman özelliğini gösteriyor.Bu bile bizim mutlu olmamıza yeter de artar.Dört mevsimi yaşamayı bırak düşünemeyen insanları hatırla.
Allah’a ne kadar şükretsek yeridir.Güz mevsimi gelmeseydi “Güz Gülleri”böyle meşhur olur muydu?Olmazdı elbette!
Güz günleri gelen de içimize hiç hüzün çökmesin.Sevinmeliyiz bile.Hüznü yaşadığımız için.Düşünün bir:Acılar olmasaydı,tatlının kıymetini kim bilirdi?Tatlıyı bu kadar çok seviyorsak acının özelliğinden olmalı.
Allah kimseye acı günler yaşatmasın!Her günümüz neşe içinde geçsin.
Kemal DOĞANAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.