MÜNAFIK ,ZELİL KİŞİ
Almış eline bir bayrak, sallayıp duruyor münafık.En önde olmayı asla ihmal etmiyor.Kameraların en çok çektiği yeri gözüne kestirmiş.Sloganlar atıp duruyor yırtılırcasına.
Cemaatle namazda sıra .Huşu mu, o da ne kuş gibi bir şey mi? Dikkat çekmek onun en sevdiği, ellerini kaldırıyor semaya iştahla.Yalancı ve riyakar ellerini.
Abartılı bir namaz eda ediyor,sahneler senin münafık… Sen kıl namazı ,namaz seni kılmaz ki !..
Evine gelince namaz falan yok ona.Ne namazı ,namaz bir görüntü ,akıl çelme sadece.İnsanları kandırma aracı.İslam falan değil derdi.Sadece bir toplulukla beraber olup cemaatin getirdiği faydaları bir sülük gibi emmek.Siyasi bir olay gibi bakmak islama .
Nerde bir efelenme varsa içinde ,kendini gösterme.Hadi desen bulamazsın münafığı ,en korkak kişidir çünkü.Reklamları çok sever münafık.Fazla yaklaşmayın ,uzak durun anlayınca.İstemeden bulunduysanız da arkanızı dönün ,göz göze gelmeyin onunla.Dua etmeyi unutmayın şerrinden sakınmak için
Göz göze geldiğiz de huyudur muhakkak sizi meth etmeye ,bağlamaya çalışır.Nefsinize yenilmeyin ciddi olun.Akabinde kendini meth etmeye başlayacaktır.Aslında sizi meth etmesinde de bu isteği saklıdır.Sizi meth edince e mecburen dinleyeceksiniz tabi ayıp olur.Siz bilirsiniz benden söylemesi.
Atıp tutmayı sever ,hava atmayı ,ileri geri kabadayı ayaklarıyla konuşmayı.Hadi gel dediğini gerçekleştir desen asla yapamaz ,kaçar.
Erkekler ay hali olur mu? Siz öyle sanın, o olur.Bilemem vall, .ben yalnızken ibadet ettiklerini görmedim de.
Münafık mı ,en korktuğum kişi.Ne düşmandan korkarım ne de arkadan konuşan karaktersiz insanlardan.En azından bellidir düşman da ,çekemeyen de.Münafığı anlamak için çok beraber olmuş olmanız gerekir.Mesela en azından namazını görmek için aileden olmalı.Yoksa ne biliriz elin ne yaptığını değil mi ? Nadiren de olsa sürekli beraber bir görev için dolananlar da bilir.
Peygamber münafıkların söylenmemesini istemiş ,elbet biz de demeyeceğiz.Fakat şu var ki güzel müminler hemen anlar, hiç kaçmaz gözlerinden.Anladıkları bakışlarından ve tavırlarından bellidir ama söylemezler.Bilirler peygamberin öğretisini.
Onlara inanan kim peki ?
Yeni tanışanlar,çok içli dışlı olmayanlar,yeni yetişen havayı önemseyen gençler,yani daha çok nefsiyle yaşayanlar.
Asla arkanızı dönemezsiniz.Dönmeseniz iyi olur yani.Mümin elinden ,dilinden emin olunan kişiyse münafık da, aman eline koluna dikkat denilen kişidir.
O asla Allahtan korkmaz.Cüretkar bir şekilde günah işler.İnsanları hayırdan almaya çalışır.Yapılan iyi işlerle dalga geçer.Dünyanın en cesaretsiz insanıdır.Sürekli iki yüzü vardır.Sizinle ayrı ,insanlarla ayrı bir dille konuşur.
Yanınızdaymış gibi davranıp ,arkanızı dönünce sizinle alay eder.Yalnız şu var ki sizin yanınızdaki menfaatleri sonuna kadar emer.Hayatı bir sülük gibi geçer.
İnsan düşünmeden edemiyor bu hayat yorucu değil mi diye ?Ne gerek var ,niye bu çaba ?Ama münafık işte bu işten zevk alır olmuş.İnsanları enayi yerine koyup gemisini yürütmek sevdirilmiş ona.
Peygamber müminin ırzı ,malı ,kanı haramdır.Fakat müminin yanlış anlaşılmasın.Münafığa her yer Kasımpaşa.İşte o nedenle münafığı anlamak çok önemli,bilmem anlatabildim mi ?
Acımak lazım ,hele de kuran’da başlarına neler geleceğini okuyunca insanın tüyleri diken diken oluyor.
Münafıklar bilmeli ki çok rezil bir haldeler.Hem Allah huzurunda hem’de insanlar nezdinde.Çünkü vallahi insanlar anlıyor onların hallerinden ne olduklarını.Sadece kendilerini kandırıp duruyorlar.Sadece kendi hayatlarını ve ahretlerini harcıyorlar.Herkes ,düşman bile güzel insanla ,çirkini ayırabiliyor.
YORUMLAR
On bir Eyetten ibaret olan Münafıkun Suresinin ilk yedi ayeti bak ne diyor:
RAHMAN RAHİM OLAN ALLAH'IN ADIYLA
1. Münafıklar sana geldikleri zaman: "Biz gerçekten şehadet ederiz ki, sen kesin olarak Allah'ın elçisisin" dediler. Allah da bilir ki sen elbette O'nun elçisisin. Allah, şüphesiz münafıkların yalan söylediklerine şahidlik eder.
2. Onlar, yeminlerini bir siper edinip Allah'ın yolundan alıkoydular. Doğrusu ne kötü şey yapıyorlar.
3. Bu, onların iman etmeleri sonra inkâr etmeleri dolayısıyla böyledir. Böylece kalplerinin üzerini mühürlemiştir, artık onlar kavrayamazlar.
4. Sen onları gördüğün zaman cüsseli yapıları beğenini kazanmaktadır. Konuştukları zaman da onları dinlersin. (Oysa) Sanki onlar (sütun gibi) dayandırılmış ahşap-kütük gibidirler. (Bu dayanıksızlıklarından dolayı da) Her çağrıyı kendileri aleyhinde sanırlar. Onlar düşmandırlar, bu yüzden onlardan kaçınıp-sakının. Allah onları kahretsin; nasıl da çevriliyorlar.
5. Onlara: "Gelin Allah'ın Resûlü sizin için mağfiret (bağışlanma) dilesin," denildiği zaman başlarını yana çevirdiler. Sen, onların büyüklük taslamışlar olarak yüz çevirmekte olduklarını görürsün.
6. Senin onlar adına mağfiret dilemen ile mağfiret dilememen onlar için birdir. Allah, onlara kesin olarak mağfiret etmeyecektir. Şüphesiz Allah, fasık bir kavme hidayet vermez.
7. Onlar ki: "Allah'ın Resûlü yanında bulunanlara hiç bir infak (harcama)da bulunmayın, sonunda dağılıp gitsinler," derler. Oysa göklerin ve yerin hazineleri Allah'ındır. Ancak münafıklar kavramıyorlar.
Onların bu özelliklerini sen de belirtmişsin yazında zaten
Tehlikeldir münafıklar. Onların münafık oldukları anlaşıldığı anda onlardan uzak durulmalıdır.Ancak sadece kendimizi bunlardan uzak tutmak yetmez. Özellikle yetişmekte olan gençleri de bunlardan uzak tutmak, çocukları uyarmak gerekirİşte bu noktada da karşımıza başka bir sorun çıkmaktadır.Yeni yetişen gençler vaya bu münafığın dış görünüşüne kapılıp da onun gibi kamil (!) bir insan olmaya çalışanlara bu münafığın münafıklıklarını anlattığınızda hatta delilleriyle gözler önüne serdiğinizde idolleri olan bu adam/ Kadın yüzünden o insanlar '' Vay canına be..Demek sarıldığımız idealler ne kadar da saçma sapan şeylermiş '' Diyecek ve ulvi bir davadan, vaz geöebilecekler, hatta o davanın aleyhine tavır alabileceklerdir.
Yapılması gereken şey islam davasın ile bu gibi kişilerin uzak yakın bir ilişkisi olmadığını tekrar tekrar vurgulamak, ondan sonra da bu kişileri teşhir etmek olmalıdır diye düşünüyorum. Başka da bir seçenek aklıma gelmiyor.
Selam ve sevgilerimle.