- 718 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MISIR VE SURİYE’YE DIŞ MÜDAHALE NASIL OLACAK?
MISIR VE SURİYE’YE DIŞ MÜDAHALE NASIL OLACAK?
NATO’nun Kore müdahalesi nasıl oldu? Afganistan müdahalesi nasıl oldu? Irak, Libya müdahalesi nasıl oldu? Amerika müdahale ederse Amerikalı askerler öldürmeyecek mi? Onların askerleri ölmeyecek mi? Askeri müdahalenin masraflarını kim karşılayacak? Yoksa Amerika Tahrir meydanına atom bombası mı atmalı?
Askeri müdahalenin arkasında duran Mısırlıları, Cumhuriyet Muhafızlarını öldürmek insanlık suçu olmayacak mı? Askeri müdahalede Müslüman kardeşler destekçileri ölmeyecek mi? Onlar müdahil güçlerle işbirliği yapıp Cumhuriyet Muhafızlarını mı öldürecek?
Türkiye Amerika’nın Irak’a müdahalesinden pek mesut ve nemalanmış olmalıki, müdahale taraflısı ama gerçek hayat öyle değil. Tarihi bilmez ve muhataplarınızın aptal olduğunu düşünürseniz o zaman başka.
Amerika müdahale ederse ölen Amerikalı sayısı daha mı az olacak? Amerika, Japonya’yı durdurmak için savaşmak yerine atom bombası atarak zayiatsız sorunu çözmüştü. Amerika’nın atom bombası atması katliam olmayacak mı? Amerika’yı askeri müdahaleye razı etmek için Mısırlı Müslüman kardeşlerin İkiz Kuleleri yine bombalaması gerekir.
Fransa yüce çıkarları için muhalifleri destekleyerek Libya’yı ve Mali’yi bombaladı. Türkiye seni tutan mı var? Bizi göreve davet edeceğine buyur kendin yap, Fransa gibi işi bitir demeyecekler mi?
Türkiye’nin canı Amerika ya da Batılı Devletlerin Mısırla, Suriye’yle savaşa girmesini istedi diye hay hay hemen başüştüne deyip Mısır ve Suriye ile savaşmasını beklemek gerçekçi dış politika mı?
Ey Mısır! Ey Suriye! Bir Çanakkale Savaşına hazır olun, 72 millet size saldıracak, çünkü Türkiye öyle istiyor.
Beyler kendinize gelin, önce Mısırlı ve Suriyeli Muhaliflere, Müslüman kardeşlere Hıristiyan devletlerin askeri müdahalesini isteyip istemediklerini sorun? Hangi Müslüman kardeşler Lideri ve Muhalif Liderler sizden dış güçler müdahalesi, mandası, himayesi istedi. Önce bir açıklayın? Sizin talepleriniz mi yoksa Suriye ve Mısır halklarının mı talepleri dikkate alınacak.
Herkese iş, aş, adalet, eşitlik, düşünce ve kanaat özgürlüğü garantisi veremeyen her iktidar iç savaşa eninde sonunda girecektir. Çözüm dış müdahale değil, herkesin yaşama ve maddi ve manevi varlığını geliştirme hakkı edinmesidir.
Abdullah Bedeloğlu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.