- 965 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
STRATEJİK DERİNLİK VE ORTADOĞU
STRATEJİK DERİNLİK VE ORTADOĞU Dış işleri bakanlığımız siyasi literatüre yeni kavramlar kazandırmakta çok hızlı stratejik derinlik , değerli yalnızlık gibi .. Türkiye Orta doğudaki gelişmeleri çok yakından takip ediyor . Gerek Suriye meselesi , gerek Mısır Darbesi Erdoğan için fevkalade önemli konular . Nedeni ise zannettiğimiz gibi insanlık namına değil . Mısırda mübarek’i deviren ihvan-ı müslim hareketi yani Müslüman Kardeşler; ABD’nin yıllardır orta doğuda kurdurmaya çalıştığı yüzü batıya dönük ama altyapısını da İslam Hukukun dan alan yani hem batıyı hem halk tabanını mutlu edebilecek bir yapıdır . Türkiye’de ki Akp Hükümetinin de işlevi budur ancak Mısırdaki Mursi Hükümetine oranla halk desteği daha fazladır . İşte Türkiye’nin Mısırdaki darbeye bu kadar sert tepkisinin altında yatan sebep orta doğudaki en yakın müttefikini kaybetmesidir . Mısırda ki darbe altında AKP Hükümetine vurulmuş bir darbedir .. Darbeye sebep olan ideoloji Türkiye de ki ideolojinin aynıdır . AKP Hükümeti her fırsatta darbelere karşı olduğunu belirtmiş ancak dünyada olan darbelere karşı aynı reaksiyonu göstermemiştir . Mali’de 2012 de ,Orta Afrika Cumhuriyetin’de 27 mart 2011 de , Fiji’de 2006 da , Honduras’da 2009 , Madagaskar’da 2006 da yapılan askeri darbelere karşı Hükümet istifini bozmamıştır .Ayrıca Madagaskar darbesine ilişkin hükümet kanadından yapılan açıklama da ilişkilerin geliştirilmek istendiğine vurgu yapılmıştır . Peki şimdi ne oldu da Erdoğan Mısır’daki darbenin sorumlusu olarak İsrail’i gösterme yanlışına düşmüştür ? Sebebi çok açık değil mi sizce de ? Türkiye hiç bir zaman komşularıyla bu denli restleşme yaşamamıştır. Gelinen konum çok tehlikelidir . Dış politikada yapılan yanlışlara bir an önce son verilip konumumuzu sünni eksenli yanlı politikalardan arındırıp orta doğuda yapıcı , dengeleri gözeten bir konuma getirmek fevkalade önemli bir husustur .
YORUMLAR
evet yazı içerisinde geçenleri çok merak ettim.araştırmacı bir ruhum var. dediğinizi googleye bir yazdım bir baktım ki saydığınız darbeler oda tv nin bir makalesinden birer alıntı gibi duruyor. sakın akpli olduğumu düşünmeyin,çünkü değilim.. ve onuda savunacak değilim. benim tek derdim TC. nin bekasıdır...ki bu yazıyı görünce ve kaynağını hay allah dedim ve her denilenin de doğru olmadığını belirtmek istedim. Mucizeler ve ibretlik yaşamlar sizce darbelerle gerçekleşmiyor mu?
saygılarımla