EV GİBİSİ YOK…
Eskiden ev alma, komşu al vardı,
Eskiden evler insanlara dardı.
Çünkü insanları çeken sokaklardı.
Ev alma komşu al sözü geride kaldı.
Eski komşuluk ilişkileri hani nerede?
Komşular ortak olurdu her derde.
Şimdi hastalansa, koksa da biri evde.
Haberi olmaz kimsenin,cesedi kalır geride.
İnsan nereye kadar kiracı olur,
Rahatlığı, huzuru kendi evinde bulur,
Kira vermez, parası cebinde durur.
Geceleri, rahat, kaygısız uyur…
Kendi evi olmasa rahat uyur mu?
Kirada otursa bu huzuru bulur mu?
Kiracı olsa cepte para durur mu?
İnsanın kendi evi gibi olur mu?
Ev gibisi olur mu? Bunu ancak kirada yaşayanlar bilir ve anlar.Gerçekten insanın kendi evi gibi yok.Kirada oturmuş biri olarak, sonra da kendi evine yerleşen biri olarak bunu çok iyi anlıyor ve yaşıyorum.Ben kirada fazla da oturmadım, sadece 3 yıl.Sonra kendi memleketime, insanın dönüp dolaşıp gideceği yere, memleketime evi yaptım, rahat ve huzur içinde yaşıyorum.Darısı tüm insanlara. Kendi evimde rahatı huzuru bulduğum için her gün 50 kilometrelik yolu geliş gidiş yapıyor, evimize varınca, kendi evimde oturunca rahatlığı huzuru buluyor,tüm yorgunlukları unutuyorum.Şiirdeki: ‘’Ev alma komşu al sözü geride kaldı’’mısrasını yanlış anlamayın ha, komşuluk ilişkileri eskisi gibi olmadığı için bu sitemde bulunduk.Zamanı geldiğinde komşuluk ilişkileri üzerine yazacağım bir yazıda da komşuluğun ne kadar önemli olduğunu vurgularız.
Gerçekten insanın kendi evi gibisi yok.
Artık bitti kızım kapıyı yavaş kapat, oğlum duvarları karalama,ev sahibi amca bize kızar ha… sözleri. Yanlış anlamayın ha…Kendi evimizde de kapıyı vurdurmuyoruz, duvarları çizdirmiyoruz.İnsan kirada olduğu zaman tedirgin, huzursuz oluyor.Şahsen benim için böyle, ya sizler için nasıl?
Kapı kapanmadığı zaman ev sahibine söyleriz aldırmaz, yatak dolabı sorarız o da ne?Enerji niçin yok deriz ?Enerjiye gerek yok burada su kesintisi olmaz, bir şofben taktırırsınız, al sana sıcak su…diye bildik bahaneleri uydurur durur ev sahibi…
Ama şimdi kendi evimiz. Kafamız rahat. İstediğini ve en kalitelisini yaptır, ev senin değil mi? Sana kalmayacak mı? Mutfak dolabı, yatak dolabı, enerji, vestiyer… Ay sonunda ya da başında kira bekleyen de yok.Yani paraların cebinde duruyor.Ne mutlu evi olanlara.
Dedik ya insanın kendi evi gibisi yok.
Ne mutlu ev sahibi olanlara.
Ne mutlu ev alanlara…
Ne mutlu kendi evinde oturanlara…
Hasan KAYA
Eğitimci-Şair Yazar