- 532 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Çişten Muhabbetler
Çilli hatunun çok aktif mesane sahibi olmasından dolayı hastanenin üroloji bölümündeyiz.
Nü kafa doktor çişten muhabbeti dinledikten sonra çiş kültürü istiyor. Çiş kültür sonuçlarının da öyle zart diye çıkmadığını üç gün sürdüğünü ilave ediyor.
Çiş yapılmak üzere tuvalete giriliyor, bir kaba işenerek hapsedilen çiş, tuvaletin laboratuvar bölümüne açılan küçük pencereden gizlice bırakılıyor ve sifon çekmeksizin çıkılıyor. Çiş kabının üstünde daha önceden yapıştırılan barkodumsu şey o çişin zaten sana ait olduğunu kodlamakta.
Gayet pratik bir işlem!
Eskiden, çiş kabı elinde:”Ben çişimi yaptım, bu çişi kime vereceğim?” diyerek çişten sorumlu laboratuvar görevlisini aranıyor, bu durum sanki çişi bir kaba yapmamışız da altımıza işemişiz gibi gereksiz bir utangaçlık ve yüz kızarıklığına sebep oluyordu.
Böyle olunca da beyaz gömlekli bir laboratuvar görevlisiyle muhatap olup, demek bu kabın içine siz işediniz bakışına maruz kalınmıyor.
Sen de karşılığında, valla doktor bey istedi işedim yoksa ben neden böyle bir kaba işiyim? Hadi işedim sana niye vereyim çişimi, demeseniz de öyle bakarsınız beyaz gömlekli laboratuvar görevlisine.
Nü kafa doktor istediğine göre çişin de bir kültür düzeyi var demek.
Çiş hapsine mahkûm çiş, kabından çıkarılıp üç gün boyunca kültürel sorular eşliğinde sorgulanarak kültür düzeyi belirlenecek.
Çişe nasıl bir kültür sorusu sorulabiliyor? Bu soruları kim hazırlıyor? Çişten sorumlu bir bakanlık olmadığına göre, Kültür Bakanlığı olabilir mi?
Peki, bu sorular çişin anlayacağı dile nasıl çevriliyor?
Hadi çiş sorulan bu soruları anladı, onun verdiği cevapları hangi manyak anlıyor?
Bizim bilmediğimiz “Çiş”ce diye bir dil mi var?
Bunları hiç bilmeden, çok da umursamadan üç gün sonra gidip sonuçları alacağız
Üç gün sonra…
Acaba çilli hatunun çişi, kültür sorularından geçebildi mi diye merak içinde gidiyoruz çişin kültür sonucunu almaya.
ÇKBS -çiş, kültür, belirleme sınavı- sınav sonuçları alınıyor bir çiş anlaşılmıyor okunan rapordan, çişten anlayan doktoralı doktora göstermek gerekiyor raporu.
Çıkıyoruz çiş puanımızı öğrenmek için nü kafa doktor huzuruna, Nü kafa doktor, nüsünü kaşıyarak laboratuvar raporunu tercüme ediyor bize, tercümeden çişte mikrop olduğu anlaşılıyor.
Üç günlük laboratuvar soruşturmasında ne işkence yapılmış bilemiyoruz, fakat mikrop suçunu kabul etmiş, etmesi yetmemiş kendisi gibi dokuz bin dokuz yüz doksan dokuz arkadaşıyla birlikte çişin içine iş katıp mikropluk yaptıklarını toplamda on bin mikrop olduklarını, işlerinin bu olduğunu itiraf etmişler ve fakat pişman olduklarına dair herhangi bir ibare yok ÇKBS raporunda.
N’apılacak? Diye soruyoruz nü kafa doktora.
Pişman olmadıklarını beyan eden mikropları pişman etmek için mikroplarla savaşacak silahlar gerekiyormuş. Nü kafa komutan doktor mikrop katledici kimyasal silahlar yazıyor reçeteye, eczane kisvesi altındaki cephanelikten tedarik edilip hemen savaşa başlanmasını gerektiğini dillendiriyor.
Emredersiniz komutanım diyerek çıkıyoruz hastaneden.
Veriyoruz nü kafa doktorun yazdığı şifreli reçeteyi eczacıya, hemen şifreyi çözüp veriyor mikrop katledici kimyasal silahlarımızı, silahların üstüne sabah, akşam hedef gözetmeksizin ağız yoluyla alınması gerektiği, silahların güdümlü olduğunu düşman mikropların yerleşim yerlerini otomatik olarak bulduğunu ve imha ettiğini bunun on gün sürecek bir savaş olduğunu belirtiyor.
Nü kafa doktor on gün sonrasında tekrar gelinmesini tekrardan bir çiş kültürü isteyeceğini, o çiş kültür raporunu tercüme etmek için kendisine getirmemizi düşman mikroplardan ölü ve yaralı istatistiklerine bakılacağını söylüyor.
Ayrıca gerekli görürse bir test daha yapılarak düşman mikropların amacının belirleneceğini, bunun için de gene üç günlük bir laboratuar soruşturması gerektiğini, bu soruşturmada düşman mikropların hangi mikrobik örgüt üyesi olduklarının belirleneceğini ve o örgüt için daha farklı silahlarla savaşa devam edilebileceğinin ihtimal dâhilinde olduğunu öğreniyoruz.
Çilli hatun savaş araç gereçlerini edinmiş savaşa hazır durumda.
Kimyasal silahlarla başlıyor mikrobik savaş. On gün sonunda silah cephanesi tükeniyor. Acaba güdümlü silahlar işe yaramış mı diye tekrar hastaneye gidiliyor.
Çiş kabı verici kadından çiş kabı isteniyor, çiş kabı verici kadın çiş kabını barkodlayarak tekrar veriyor, tekrardan penceresi laboratuvar manzaralı tuvalete giriliyor, tekrardan çişeniyor barkodlu çiş kabın içine, tekrar aralanıyor laboratuvarın penceresi ve sessizce bırakılıyor barkodlu çiş kabı.
Tekrar üç günlük soruşturma başlıyor. Üç günlük süreç sonunda hiç bir çiş anlaşılmayan raporda bu sefer “üremedi” yazıyor. Üremeyen ne? Yazılmamış. Rapordan gene bir çiş anlaşılmıyor.
Biz “çiş”ce hiç anlamıyoruz.
Ertesi gün nü kafa komutan doktora gösteriliyor rapor, nü kafa doktor raporun tercümesini yaparak savaşın kazanıldığını, raporda on bin mikrobun da ölmüş olduğunu tercüme ediyor.
Nü kafa komutanımız ve tercümanımız doktora teşekkür edip görüşmemek dileğiyle vedalaşıyoruz.
Çok aktif mesaneli mikrobik çiş muhabbeti sona ererken hayatını kaybeden mikropları küfürle anıyoruz.
Ağustos 2013
ABDAL YAZILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.