- 613 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Biraz Şiir, Biraz Gündem !
İki eski ahbap yıllar sonra sohbet etme fırsatı bulmuştuk. Hal hatır faslından sonra sevgili ahbabım Özge’yle yaptığım muhabbeti şu soruyla koyulaştırdım:
-Şiir seviyor musun ?
-Tabi ki de seviyorum.
-Kimleri okuyorsun ?
-Nazım Hikmet en çok sevdiğim şair. Cahit Sıtkı ve daha birçok sayamadığım şair... Sen peki ?
-Benim de çok var ama Nazım’la Orhan Veli’yi bir başka severim.
-Nazım Hikmet bir başka.
-"Ölüm döşeğinde yatanın gözlerine bakamam, utanırım. Yaşamak ayıp bir şeymiş gibi gelir biri yanımda can çekişirken" demiş üstad. Nasıl bir ahlaktır bu..
-Böyle bir adamın şiirlerini yasaklamışlardı bir de bir zamanlar. Nazım Hikmet’i anan, onun şiirlerini okuyanlar sürgün ediliyordu. Nerede şimdi böyle bir şair..
-Çok doğru. Memleketini bu kadar sevip de sürgün edilen başka biri var mıdır bu dünyada acaba ?
-Yani.. Seven birinin kıymeti bilinmez, sevmeyen biri de baş tacımız olur.
-Aynen öyle.. Şimdi Atatürk’e küfür edenler elini kolunu sallaya sallaya dolaşıyor sokakta, dağda, mecliste !
-Yani neredeyse Atatürk de kimmiş diyecek kadar adileşen insanlara hiçbir şey yok; ama Atatürk’ü seven sayan adamlar hapiste. Bu da bu Türkiye’nin hali..
-Bunun karşısında susmayıp tepki gösterenlere de çapulcu diyor başbakan hazretleri. Oysa Peygamber Efendimiz ne demiş: "Haksızlığın karşısında susan, dilsiz şeytandır."
-Nerede onu anlayacak bir zihniyet. Ne yapsan nafile. Bir insan cahil olmaya görsün. Başka zaman herkesden çok: "Dininizi iyi biln" der o. Ama hakka, hukuka geldi mi yok.
-Bildiğin "Çoğunluğun dediği olur, ötekiler sussun ve itaat etsin" diyor adam. Hakta, Hukukta böyle bir şey mi var. Yine çoğunluğun dediği olur zaten demokraside, eyvallah. Ama azınlığı yok saymak da neyin nesi ?
-Yani.. Ama bir şey yapamıyorsun. Kendine göre anayasa düzenliyor. Adalet falan nafile ona. Öyle yani Burak. Biz burada kendimizi de yaksak bir şey değişmiyor. Böyle geldi, böyle gidiyor.
-Ben yanmasam
Sen yanmasan
Biz yanmasak
Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa ?
-Tabi Nazım Hikmet’in güzel bir dörtlüğü ama yanalım da karşımızdaki anlasa ! Millet kırdı geçti ama yine de Nuh dİyor, peygamber demiyor sayın başbakanımız.
-Anlayan birileri çıkar elbet...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.