- 632 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ŞİİRİN YAŞI
ŞİİRİN YAŞI
Cemal Süreya’nın 1978 yılında Politika dergisinde kaleme aldığı toplu yazılardan oluşan ‘’Günübirlikler’’ kitabını okurken Şairin yaşı adlı bir yazı dikkatimi çekti. Cemal Süreya bu yazısında şairin şiirle olan serüveninin ne zaman başlaması gerektiğinden bahsederken şiirin yaşından da tiyolar veriyor.
‘’Şiir için en elverişli yaşlar 16-25 yaşlarıdır. Daha öncesi çok erken sonrası biraz geçtir. Kırk yaştan sonra ise şiir için yalnız geç kalınmış değil ölünmüştür’’ diyor Cemal Süreya. Ben buna kesinlikle katılıyorum. 13 yaşında şair olunamayacağı gibi(Çünkü o yaşta çocuk olursunuz ve yaşanmışlığınız azamidir.)Daha sonra ise ergenliğe geçiş başlar benliğinizin bilincine varır kişiliğinizi oluşturursunuz dünyayı sorgulama yaşınız başlamıştır. Bu evrede şiirle olan diyalogunuz gelişir duygularınızı düşüncelerinizi ifade etmek için kaleme sarılırsınız. Şairliğinizin ne kadar iyi olduğu ne kadar süreceği ayrı bir konudur ama iyi şair zaten ölene kadar şiirden kopmaz. Bu yaşlarda yazı hayatınıza başlayıp devam edersiniz.
Gelelim 40 yaştan sonra şiir yazmaya başlayanlara bence şiir için bu yaş çok geçtir. Çünkü çıkaracağınız şiir direk olgun kelimelerden oluşacaktır. Gençliğini yaşamayan yetişkin bir insan gibi genç şairliğini yaşamayan 40 yaşında şiir yazmaya başlayan şair aynıdır. Ortaya çıkacak olan şiir iyi olmaya bilir ve o kişinin şairliği de ayrı bir sorgulamadır. Gene Cemal Süreya ile kapanışı yapalım ‘’ Üç şey genç işidir şiir aşk ölüm ‘’
Dolunay Aker