Seni Sev(mey)ince
Seni sevmeyince aşkın da, sevdanın da ve gördüğüm/okuduğum şiirlerin de tadı olmuyor hiç. Aşk, öylesine bir kelime kalıyor. Sevda, öylesine bir heyecanda selam veriyor bana. Ve mısralar öylesine alt alta gelen dizeler görüntüsünden öteye geçmiyor benim için...
Seni sevmeyince, yurtsuz, barınaksız ve ocaksız hissediyorum kendimi yar. Sahipsiz ve çaresiz tanımlıyorum şahsiyetimi. Bir işe yaramaz tümcesinde savunuyorum gençliğimi...
Seni sevmeyince denizlerime yakamozlar düşmüyor, tam dolunay halde olsa da ay. Gündüzlerime doğru dürüst güneş merhaba demiyor. Gecelerime derin suskunluklar hücum ediyor. Günlerimi kâr etmez vakitler işgal ediyor...
Seni sevmeyince, adım başı talihsiz bir şeyle karşılaşıyorum. Başımın belada olduğunu hissediyorum an an. Donakalıyorum. Şaşırıyorum. Her şeyden korkmaya ve çekinmeye başlıyorum. Bahtsız biri olup çıkıyorum, seni sevmeyince, seni karşımda arşım kabul etmeyince ya da...
Seni sevmeyince
Hayatın anlamsızlığında
Ve kendimin kimliksizliğinde
Yol alıyorum meçhule
Ancak.
Ancak seni sevince değişiyor her şeyim. Hayallerime kavuşuyorum bir bir. Rahatlıkla tanışıyorum ikide bir. Sevinmenin manasına ulaşıyorum. Huzurun diyarında soluklanıyorum. Keyfin penceresinden dünyayı, kalbim açık seyrediyorum...
Seni sevince, yüreğim ağzımla dost oluyor. Her yanıma mutluluk doluyor. Dinlediğim şarkıların hepsi anlamlı duruyor kulaklarımda. Saçlarımda ellerin dolaşınca, hiçbir taş değmiyor canıma, hiçbir yara dokunmuyor bedenime ve hiçbir acı uğramıyor haneme. Şenleniyor bahçelerim. Yazılarım kelebekler gibi dans ediyor. İçinde bulunduğum ev, duvar duvar baharlaşıyor. Gökyüzüme mavilik doğuyor en çok da...
Ve seni çok sevince, kendimi lirik bir yağmur gibi buluyorum. Yağdıkça yağasım geliyor. Damla damla avluna düşesim geliyor. Aşkı dudaklarında harf harf hecelesim geliyor. Sevdayı cümle cümle paragraflarına yerleştiresim geliyor. Ve sevgiyi varlığında bilesim geliyor. Hep...
Yani seni sevince
Can can gülüyor yüzüm
Sen konuşuyor herkesi gözüm
Her dakika başı yaşamda
Mehmet Selim ÇİÇEK
17 Temmuz 2013, Mardin