- 802 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Etkinlikler Hakkında Bilgilendirma
ETKİNLİKLER HAKKINDA BİLGİLENDİRME / ÇALIŞMA TAKVİMİ
Sevgili Üyeler;
Derneğimiz amaçları doğrultusunda, “Roman, Masal, Öykü, Şiir ve Antoloji” kitaplarını çıkarmayı önüne hedef koymuştur. Bu çalışmaları gerçekleştirmek için, öncelikli olarak siz üyelerin ve üye olacakların materyalleri esas alınacaktır. Bu seçkilerde yer almak isteyen arkadaşlarımız, üyelik kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Bundan sonraki zaman dilimi içinde, isteyenlerin şiir kitapları yanında, birlikte bir Antolojiyi çıkararak kamuoyu nezdinde, okuyucularla paylaşmak istemektedir. Bu nedenle, arzu eden arkadaşlarımızın, istekleri görüşülüp kendilerine yazılı bilgi olarak sunulacaktır. Terettüte mahal bırakmadan, etkinliklerimiz içinde olmak isteyen arkadaşlarımız, başvuru taleplerini yapmaları gerekmektedir. Yönetim ve Danışma Kurulu işbirliği çerçevesin de, “Şiir Seçkisini” hazırlamak istiyoruz. Bu bağlamda, ister seçkide isterse bağımsız kitap çıkarma düşüncesinde olan arkadaşlarımıza, editörlük dâhil olmak üzere her konuda yardımcı olunacaktır.
Bu amaçla;
A) Şiir Seçkimizi çıkarma hedefimiz, Haziran 2008 sonunu olarak planlamış bulunmaktayız. Bu seçkide üye şairlerimiz yer alacaktır. Seçkiye katılmak isteyen şairler Yönetim Kuruluna başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Çıkaracağımız Seçkide yer almasını istedikleri beş adet şiir, öz geçmişleriyle ve bir adet resim olmak üzere, web adresimize göndermeleri gerekmektedir. Bu şiirler bir ön incelemeden sonra Yayın ve Danışma Kuruluna sunulacaktır. Yayın ve Danışma Kurulu, şiirleri teknik, içerik ve sanatsal yönden inceleyerek seçkide yer alması gereken şiirleri kararlaştıracaktır. Bunu yapmakta amacımız, tüm edebiyat dünyasının kabul edebileceği yapıtların seçkide yer almasını sağlamaktır. Bu çalışmamamız ses getirecek, aynı zamanda çıkarılacak eser başucu kitabı olabilecek ölçüleri taşımış olacaktır.
Seçkide yer alacak şiirler kitabın kapsamını da belirleyecektir. Kapsam belirlendikten sonra kitabın maliyeti ve ederi belirlenecektir. Kitabın tanıtımı ve dağıtımı için yapılacak çalışmalar, bir çalışma takvimi ile basım sırasında belirlenerek tüm üyelere bildirilecektir.
Kitabın içeriğine yayın kurulu karar verecektir. Bu tamamen bir konuda yazılmış şiirlerden olabileceği gibi, bölümler halinde birkaç konu da olabilecektir.
Örneğin: Yalnızca aşk ve sevda konulu şiirleri içeren bir seçki olabileceği gibi, toplumsal içerikli, Aşk Şiirleri, Atatürk ve Cumhuriyet Şiirleri gibi bölümlerde bir seçki de olabilecektir.
Bunun için seçkiye girmek isteyen şairler üyeliklerini en kısa zamanda yaptırmalarını ve 15 Mayıs’a kadar şiirlerini bize ulaştırmaları gerekmektedir. 15–31 Mayıs tarihleri arası Danışma Kurulu ve yayın Kurulundan oluşacak bir jüri yukarıda belirtilen kıstaslara göre değerlendirmesini yaparak seçkide yer alacak şiirleri seçip, basımı için yayın kuruluna teslim edecektir. Bu seçim sürecinde kapak tasarımı, sayfa yapısı, kâğıt seçimi gibi kitabın yapısal çalışmaları da tamamlanmış olacaktır.
B) ŞAİR KİTAPLARI
Kitap yayınlamak isteyen şair arkadaşlarımız, öncelikle derneğimize üyeliklerini yaptırmaları gerekmektedir. Ondan sonraki durumlarda, Çıkaracağı kitabın sayfa ve adet üzerine de gerekli hesaplamaları yapılacak, ön görülen ödemeler o çerçeve içerisinde bir takvime bağlanacaktır. Yayıncıyla gerekli anlaşmalar sağlıklı bir biçimde yapılacak ve yazarın bütün hakları korunacaktır. Dağıtım şartnamesi doğrultusunda, ön ödeme alınacaktır. Bu çalışma sistemi içinde, dernekçe yapılması gerekenler yapılacaktır. Satış ortamı sağlıklı bir biçimde sağlandığı takdir de, yazarından parasal talep olmayacaktır. Yapılan masraflar kitabın satışından elde edilen gelirin %50’si ile karşılanmış olacaktır. Diğer %50 Dernek ve yazar arasında paylaştırılacaktır .
Daha geniş bilgi edinmek üzere, web sitemize veya ilgili yetkiliye müracaat edilmesini rica ederim.
Saygılarımla.
Mürsel Adıgüzel Metin YALTI
Dernek Başkanı Danışma Kurulu Başkanı