AŞK PEYGAMBERİ:MEVLANA
Gözyaşlarımız nasıl içimize işlerse sizinde öyle içinize işlesin bu sözlerim.Aynı onlar kadar yanık,saf ve berrak...
Bırakalım aksın yüreğimize gözyaşlarımız.Dökülsün nehirler,akarsular gibi sızlayan yüreğimize...Aşkın peygamberi için çağlasın gözyaşlarımız Mevlana için...
Mevlana der ki:
"Kalem yazarak koşar gider ama aşk bahsine gelince çatlar aciz kalır.
Aşkı şerhetmek ve anlatmak için ne söylersem söyleyeyim...
Asıl aşka gelince o sözlerden mahcup olurum."
Mevlana aşkını,yüreği ateşler içinde yanarken Mesnevi’sinde avuç avuç taşıdı bize tüm bildiklerini.
Ve onu da şöyle açıkladı: " Suskunluğum ateşleri içmekti, içtim.
Yalnızlığım boynuma çöken hükümsüzlüktü,hükümsüzüm.
Hafızamdaki bütün harfleri döktüm, alfabesizim.
Mevlana’ya göre aşk gidenin dönmediği ya da gelenin gitmez sanıldığı bir serüvende ibaret değildi.
Mevlana’ya göre Aşk,
Aklı erteleyip
Yanmak mıdır bir nice nur içinde?
Aşkla akıl bir zıtlık içerisindedir.O,aklı kitap taşıyan topal bir eşeğe benzetir.Aşka yöneldikçe akıl zayıflayacak ve nüfuzunu yitirecektir.
Peki siz aşkı nasıl yorumlayabilir siniz?
Tüm kalbinizle,ruhunuzla ve kendi aslınızı görerek...Mevlana gibi görmek için ilahi sevgiyi,eserlerini kuru kuruya okumak yetmez bence.
Kendi iç dünyamızı aydınlatmadan,zifiri karanlığı bir kenara itmedikten sonra şafak vaktindeki nasıl görebiliriz ki?
İlahi aşkı yüreğinde uyandırmak isteyenler için Mevlana’nın şu sözü bizlere bunu açıklayacaktır umarım.
"Bu alem ne de olsa yalnızlık yeri değil,sohbet,dostluk ve eğlenme yeridir.Fakat ilahi güzellikten veya ondan haber getiren nurlu bir yüzden mahrum olursak hayatın tadı tuzu kalmaz."
Ve bu yazımı sonlandırırken Mevlana’nın aşka aşık biri olduğunu da söylemem gerekir.
Onu da aşk peygamberinin şu sözleriyle açıklayalım:
"Aşka aşık olduğumu nerden bildin sultanım
Eğer aşık olmasaydın ne bilirdin a canım,
Gerçek o ki; "Aşk imiş her ne varsa alemde!"
Yaşadığım mucizeyi anlatamaz lisanım...
Saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.