- 838 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
CENNETLİK TEYZEM-2
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kadriye 6 tane yetime yetimliklerini unutturmakla kalmadı, 5 tane çocuk da kendi doğurdu. Üvey çocuklarından en büyüğünü evlendirdikten sonra, 6. çocuğuna hamileyken eşini kaybetti. Son çocuğu Fazilet’i doğurduğunda tam 11 tane yetime hem anne, hem de baba olmakla yükümlüydü artık.
Ailenin tak geçim kaynağı atadan kalma fındık bahçeleriydi. Kadriye Teyze yaşamın tüm olumsuz koşullarına göğüs gerdi, dul haliyle bu 11 tane yetime anne ve babalığını sürdürdü. İki üvey oğlunu ve tek üvey kızını evlendirdi. Kalan iki üvey oğlu Şükrü ve İbrahim’i birer meslek sahibi yaptı (her ikisi de ayakkabı ustası oldu). Bu aşamada Karadeniz insanının bir saplantısı karşısına çıkıyordu; silah...
Günümüzde Karadeniz insanı Temeli ve Fadime’siyle anılırken o zamanlarda silahıyla anılırdı. Silahlar yalnız düğün, derneklerde değil, kavgalarda da kullanılmaktan geri durulmazdı. İşte Kadriye Teyzenin üvey oğullarından evlilerle bekar Şükrü arasındaki münakaşada silahlar konuşmuş, yaralamalar olmuş ve bu olay Şükrü’nün hapse girmesine neden olmuştu.
Kadriye Teyze bir yandan Şükrü’yü hapiste sürekli ziyaret ederek annelik görevini yürütürken yavaş yavaş olgunlar sınıfına giren öz oğullarını da hayata hazırlamayı sürdürdü. Büyük oğlu Hasan okumayı seçmişti. İlkokuldan sonra Öğretmen Okulunu bitirerek öğretmen oldu. İkinci oğlu Mehmet, soba-teneke ustası oldu. Öz çocuklarının üçüncüsü olan kızı Zeynep kısmeti çıkarak aileden erken uçtu. Bundan sonra gelen Hüseyin, Emine ve Fazilet ilkokulu bitirdikten sonra Hüseyin Ticaret Lisesini, Fazilet Öğretmen Okulunu seçerken Emine Kur’an Kursuna giderek hafız oldu.
Süleyman Demirel Hükümeti’nin çıkarttığı af yasası Şükrü’ye yaramıştı. Hapisten çıktığında tam bir Demirel hayranı idi. Öyle ki bir süre sonra evlenince oğlunun ismini Süleyman koydu. Ardından İbrahim de evlendi. Üvey çocuklarının hepsini baş göz etmişti Kadriye Teyze, şimdi yalnızca öz çocukları kalmıştı.
Hüseyin Ticaret Lisesi bitiminde İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisine girdi. Fazilet Öğretmen Okulu’nu bitirerek ilkokul öğretmeni oldu. Hasan bir ebe-hemşire ile evlendi. Bu aşamadan sonra bir dizi şok olaylar yaşandı. Fazilet öğretmenlik yaptığı okuldan tanıdığı bir meslektaşına kaçmıştı. Bu Fazilet’in annesine benzer kaderinin ilk görüntüsüydü. Bundan sonra Emine ve Mehmet de evlendi. Bundan sonra arka arkaya ikinci ve üçüncü şok olay meydana geldi. Önce İbrahim’in hanımı öldü, arkasından Hasan’ın hanımı bir kriz sonucu intihar etti. İbrahim’in bir kızı ve Hasan’ın bir kızı ile bir oğlu yetim bakmakta artık uzmanlaşan Kadriye Teyze’nin şefkatli ellerine kalmıştı.
Kadir Tozlu
(devam edecek)
YORUMLAR
öyle hayata can veren
kan olan nice yüksek şahsiyetler var bilmediğimz..
bildiğim biri Yüksel Hanım..
birilerinde uygun kendince mecbur kaldığında
üç kendinin yetimi, dört de Fehmi Ustanın öksüzleri vardı, gün geldiğinde ikiz kızları oldu Asiye yaşamadı Ayşe sonradan kardeşten ileri yedi delikanlının hatta mahallenin el bebek gülbebeği idi paylaşılmaz bebeğin kolları çıkar gün aşırı yorgancı-çıkıkçı Musa'ya yollanılırdı, o arada bir kızları daha oldu.. Fehmi Usta bilmeden hangisi kendinin hangisi taygeldi hepsini evlendirdi, ev sahibi etti küçük kız yatılı mektepteydi, o erken gelen haber geldi.. Annesi yaşlıydı evin geçimini Ayşe üstlenmişti.. her şey tamammış gibi yol eder olmuştu görücüleri... babası olsa isteyebilirler miydi Ayşeyi.. herkes uçunca evde tek Ayşe olunca değil.. o sevdalıydı aşıktı sevgiliydi kızına.. nasıl düşkündü.. kıyamazdı.. onu şımartmaya bayılır eve eli boş gelmezdi.. onun evden gideceğini düşünemezdi.. kimi isterse içgüveyisi alalım gerdi.. ama Fehmi Usta.. Cennet mekan olsun
DEVAMI VAR
efendim yazınız hiçte beklediğim gibi olmadı tam tersi oldu okurken zaman zaman gözlerimde nemlendi o kadar çocukla başetmeyi artı doyurmanın ötesinde okutmayıda başarmış bazı aksaklıklar olmasına rağmen hiç bir engel onu yolundan alı koymamış azminden hiç bir şey yitirmemiş dediğiniz gibi cennetlik olmuş kadriye teyzemiz AALLAH güç kuvvet versin hayırlı ramazanlar dileğimle saygılarımla selamlar