- 717 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Günümüzün Aşkları ve Eski Aşklar...
Günümüzde birçok değerli ve güzel şeyin anlamını yitirdiği gibi ne yazık ki;aşklarımız ve sevgilerimiz de bundan nasibini aldı ne yazık ki....
Günümüzde sevmek ve aşık olmak kelimeleri en adi ve değersiz ilişki ve çıkar menfaatleri için bile kullanılır oldu ve giderek bu kavramlarımızın içleri boşaltıldı daha önce birçok değerimizin içlerinin boşaltıldığı gibi...
Artık aşkı iki öpücük ve ele ele tutuşmak zanneden insanlarla beraber yaşıyoruz.Ve bu insanlara siz geröekten sevmiyorsunuz dediğinizde yok ya biz sevişiyoruz daha bundan ne kadar fazla birbirimizi sevebilirizki diyorlar....
Gerçekten bu düşüncede o kadar çok insanımızla karşılaştım ki;inandım ki artık bu zamanda ne yeni bir Ferhat,Şirin çıkabilir ne de yeni bir Leyla,Mecnun çıkabilir aslında en çok üzüldüğüm nokta ise benim yüzyıllardır asilliğiyle ve sadakatiyle,sevgisiyle tüm dünyada ün yapmış milletimin insanlarının bunu yapıyor olması ayrıca beni yaralıyor.
Aşkı iki tak tak bir şak şak zanneden bu embesil insanların gerçek aşktan ve duygusallıktan ise zerre kadar haberi yok çünkü onların kafası sadece fiziksel anlamdaki güzelliğe odaklanmış, hiç bir fedakarlığa dayanmayan bir gecelik yada bir kaç aylık ömrü olan ilişkiler peşindeler ve bunun adını aşk koymuşlar kendilerince ama aşk bu değildir.
Aşk çiledir,aşk yanmaktır,aşk halden hale geçmektir sevgiliyi uzaktan da olsa görebilmek onun bir bakışı uğruna canını verebilmektir ki bizim edebiyatımızda da geçmişimizde de bu tip aşklara yani gerçek anlamdaki aşklara rastlamaktayız.
Ki;bu aşklarda kavuşmak bir önem arzetmekten ziyade aşkın bitşine sebep olduğu düşünülerekten sevgiliyi hep uzaktan sevmenin daha güzel ve üstün olduğu kanaatine varmışlardır.Aşk derdinin verdiği haz ve ızdırap bu eski aşkların beslenme kaynağıydı ve bu tarz aşklar ölümsüz nağmelerin ve şarkıların yazılmasına ve bir çok ölümsüz şiirin yazılmasına neden olmuştur.
Ama günümüzdeki şarkılara baktığımızda görüyoruz ki;yok fişini çektim işin bitti yok güle güle yenisi bulurum yok elimi sallasam ellisi gibi aslında aşk sandıklarının aşk olmadığıını gösteren binlerce böyle umursamaz ve sadece kendini düşünen insanlara ait sözler bunlar
Artık günümüzde bencillik aşklarımıza da yansıdı hiç kimse için kendi rahatımızı bozamıyoruz yada sevdiğimiz insan için hiçbir fedakarlığa yanaşmıyoruz hatta bazen keşke olmasa ne güzel kendi evimde kendi düzenimde yaşar giderim diye düşünüyor artık birçok insanımız...
Ama eskiden aşkı için gözlerini kaybedenler,aşkını ispat için canını verenler,aşkı için parmağını kesenler,dağları delenleri görmek mümkündür ama günümüzde herşey mantık evliliği ve birlikteliği içinde bu adamın parası var, bu kadın taş gibi yok efendim bilmem daha bir çok nemenem şeyler üstüne bina edildiği iddia ediliyor aşkların ama bunlar aşk değil zaten olamaz da neyse kafam karışık zaten beynim dönüyor bu konuda çok uzun ve önemli bir bütünlük kuramayacağım bu yorgun kafayla burda keseyim bari...
Yüreğinizden ve gönlünüzden gerçek aşkların eksik olmaması temennisiyle...
Saygılarımla
M.ZAHİD AY (3.4.2008)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.