- 1238 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
NAMAZ VE DİN İSTİSMÂRI.
Namaz: Ergenliğe erişmiş, akıl sağlığı yerinde olan her müslümana farzdır.
Bizi yaratan Yüce Allah’a borcumuzdur ve günde beş vakit gerek camii’ye giderek, gerek vaktinde gerekse işlerimiz sebebiyle vaktinde ve camiide kılamazsak evimizde iş yerimizde kazasını kıldığımız bir ibâdettir ki vakti olanın camiide kılması makbul olanıdır, cemaatle kılınan namazın huzuru ve sevabı başkadır, özellikle sabah namazlarını camiide kılmak çok sevaptır.
Ama bazıları vardır ki bu kutsal ibâdeti bile insanları kandırmak maksadıyla kullanır.
Abdestli, abdestsiz, yolda, sokakta, piknikte, tarlada, özellikle insanların göreceği yerlerde namaz kılar, hatta daha çok insan görsün diye bir vakit namazı farklı yerlerde üç beş kere kılar!
Öyle insanlar tanıdım ki adamın işyeri var, işyerinin üskatında evi var, arka tarafında ofisi var, ama adam ne evinde ne ofisinde kılardı namazını, vitrin camının önüne bir koli parçası serer, orada kılardı, neden?
İnsanlar desin ki: "ooo bu adam namaz kılıyor, bunda Allah korkusu var, bundan kimseye zarar gelmez"
Bu adam aslında alkolikti ve yaptığı iş neydi biliyor musunuz? Tefecilik, yakmadığı can kalmadı.
Yine bir esnaf arkadaşım genç yaşta sakal bırakmıştı, dedim ki: "dostum tamam sünnettir ama durup dururken nereden çıktı bu sakal?"
Aldığım cevap şuydu: "arkadaş ne yapayım düzen bunu götürüyor, sakallı olanlardan daha çok alışveriş yapıyor insanlar, sakal bıraktım işlerim arttı"
Maalesef bu din sömürüsü son yıllarda had safhaya ulaştı, örneğin deniz feneri: hayır topluyoruz diye insanların vicdanlarını okşayıp halkı soydular.
Sonra paravan şirketler kurdular, faiz değil, kar ortaklığı diye inançlı insanların birikimlerini gasp ettiler, hatta gurbetçi vatandaşlarımızın birikimlerini Türkiye’ye aktaracağız, ülkemiz kalkınacak diye o garibanların yabancı diyarlarda binbir güçlükle kazandıkları paraların üzerine yattılar.
Demem o ki: Hayır ve ibâdetin gizli olanı makbuldür, ibadet de kabahat de gizlidir.
Bu sebeple "dindarım" diye övünen insanlara kimse aldanmasın, bu sömürüye kimse alet olmasın, bir insan özel ve ticâri ilişkilerinde Allah’ı dini çok kullanıyorsa temkinli olun, kesin kazıklanacaksınız demektir! güvenilir bir insan sürekli yemin etmez, yemin genellikle yalan konuşanların iknâ yöntemidir.
Allah karşımıza samimi insanlar, samîmi müslümanlar çıkarsın, din alıp din satan sahtekârları uzak tutsun hayâtımızdan, zîra İslam dînine ve insanlara en çok zarar veren bu din tacirleridir.
.
YORUMLAR
yazının bazı yerlerine katılıyorum yalnız :
1-"işlerimiz sebebiyle vaktinde ve camiide kılamazsak evimizde iş yerimizde kazasını kıldığımız bir ibâdettir "
hangi işlerimiz ? benim bildiğim kadarıyla işleri yüzünden namazı erteleyenlere kuran da kınama var. kişi hasta olup yatagından kalkamasa dahi namazını ima ile bile olsa kılmak zorunda müslümanım diyorsa...savaşın en şiddetli anında bile müslümanlar nöbetleşe namazı kılarlardı peygamberin uygulaması buydu.
2-"Abdestli, abdestsiz, yolda, sokakta, piknikte, tarlada, özellikle insanların göreceği yerlerde namaz kılar, hatta daha çok insan görsün diye bir vakit namazı farklı yerlerde üç beş kere kılar!"
böyle tanıdıgınız birileri mi var siz namazı üç beş kere kılarken o kişiler HERBİRİNE ŞAHİT OLDUNUZ MU ?yoksa zandan kulaktan duymadan mı ibaret bu bilginiz ?
3-"Bu adam aslında alkolikti ve yaptığı iş neydi biliyor musunuz? Tefecilik, yakmadığı can kalmadı."
-di li geçmiş zaman kullandığınıza göre bu adam bu işleri namaza başlamazdan önce yapıyormuş anlamı çıkıyor o halde kötü biri dönmüş buna sevinmeli değil mi ? neden önceki halini anlatıp GIYBETE giriyorsunuz ? bu mantıkla yola çıkarsak Hz Ömer de peygamberi öldürmek için yola çıkan bir adamdı eee napalım şimdi Hz Ömeri kötü mü analım ? insanlar değişir gelişir olgunlaşır gerçeği bulur vs vs
4- "vakti olanın camiide kılması makbul olanıdır, cemaatle kılınan namazın huzuru ve sevabı başkadır, özellikle sabah namazlarını camiide kılmak çok sevaptır."
"Demem o ki: Hayır ve ibâdetin gizli olanı makbuldür, ibadet de kabahat de gizlidir."
????
camide kılınca daha sevap amaaa gizli olmamış oluyor !!! çelişki değil mi bu hem ayrıca gizli yapılması gereken ibadetler oldugu gibi açıkça ve açıkta yapılması gereken ibadetler de vardır camide namaz gibi cihad -ama savaş kısmı- gibi yemek vermek gibi mukabele gibi -liste uzun-
Yazınız çok ham duruyor bu haliyle...
Yazınız bana şunu hatırlattı '' dışarıdan baktım yeşil bir türbe ,içine girdim esdağfur tövbe'' bu yorumunu İslam'ı hakkıyla yaşayanlar için demiyorum yazınıza DİN İSTİSMARCILARINA mukabil bir kaç satır yazayım dedim .Allah kişilerin şekline ve dış davranışlarına bakmaz .O kalpten geçenlerden haberdardır . Ama bazı kuş türleri var ki bunu algılamaktan yoksun .Her girdikleri yere göre renk değiştiren Bukalemon yaratıklar . Yusuf İslam müslüman olurken diyor ki ;
Ben Müslümanlara bakarak Müslüman olmadım.Kur-anı rehber edindim .Bu İslam dinini Müslümanlar olarak nasıl paçavra ettiğimizin ısbatı değil mi .Çok yazık haaa.. bu devran böyle mi gitmeli elbette hayır.Kişi inanç fukarasıysa başını günde iki yüz kere secdeye koysa arınımaz kirinden ve bu haliyle din soytarısından başka bir şey değildir
Şimdi çıkar boş kafanın biri bize dinsiz der, ama mühim değil yeter ki kendimize gelelim .. milleti kandırmayalım. Birileri bize inansın ,işlerimiz yolunda gitsin diye palyaço olmaya gerek yok .. cennetin anahtarı da kimsede değil . o yalnız TAKVA SAHİPLERİNDEDİR .gösterişten uzak Allah'tan korkan ve titreyen yüreklerindir .Kimse İslamı kullanarak baş olup mediven çıkmaya çalışmasın ..Ne gelirse başa gelir, baş dönerse taşa gelir bunu böyle bilsin cümle alem
SAYGILARIMLA CAN ABİM
Birselamver25 tarafından 6/20/2013 6:02:27 PM zamanında düzenlenmiştir.