- 616 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Nerelisiniz oğlum siz/ Biz Ardahanlıyız teyze/ Ardahan Öyküleri 315
- Nerelisiniz oğlum siz?
- Biz Ardahanlıyız teyze.
Birisi:
- Ne oldu teyze, bişe’ mi oldu?
- Yok oğlum bişenin olduğu yok.
- Siz nerelisiz teyze?
- Ben mi?
- He sen hala.
- Iııımmm... nereyi desem, bilebilecen mi ki?
- Hele bi de!
Hala mı, teyze mi, hangi sıfat altındaysa " Nerelisiniz oğlum" diyen kadın Hırslandı. İçten içe düşündüğünü dışarladı:
- İt enügü anan yaşdayım...
- N’oldu teyze kendi kenden neye hersleniyersin?
- Adam yerine koydum bişey sordum.
Gene birisi:
- Teyze sen ne sormuştun ki?
- "Nerelisiniz oğlum" demiştim? Şimdiyse Ardahan’ın neresindensiniz oğlum? diye soruyorum.
"O Yokta" O Yokta’yı anlamayan çıkar mı? Eh çıkar! Niye çıkmasın? Türkçenin sözdizimi çok farklı ve alt tabakalarda mehaz benzemezleri çoktur.
"O Yokta", ’ Öyle Değil’ demektir. Ardahan’da biz "Öyle Değil’i" kullanırız, kullanmaz değiliz.
"O Yokta", " Öyle Değil " yerine "O Yokta" dediğimizde anlaşılmaz olur kimlerce.
Çünkü: Sözdizimi aşar.
Sentakslar sentaks’ı...
Sözler sözü...
Neşideler neşidesi...
Posof’ta ilkti duyduğumda. Ve sonra beri: Çocuktum, YURDA kadın ismini işittim.
Benim hafızam, alakadar eder kelimeler dilime pelesenk olmuştur. Ta ki bunları çözümleyinceye değin.
Kimini Etimolojik çözmüşüm: Kiminiyse biryerlere raptetmişim.
O YOKTA cümlesi, ÖYLE DEĞİL cümlesini aşar, kanımca.
Şimdilik buncağızı söyleyebilirim. ( BUŞKAZI DİYEBİLİRİM)
YURDA ismi harf notasyonuyla, kadınların bilhassa duda(k)cıklarından akması, akışı: Harf, ses bulutunda ve diğer notasyonlarda... onlardan çokca şeydi; daimiyle: Özümü katarsisvari bir halet-i ruhiye’de buldumdu.
YURDA...
YU(R)DA...
YURDA... CAN...CAN...
DEY orada, o zamanlardan tebarüz ediyor!
Gel de inanma!
GEL İNANMA!
İNAN! CANIM İNAN!
Yuda... yuda... yuda...
İsimler değişmiyor. O isimleri söyleyen ağızlar ve dudaklar değişiyor. zaman değişiyor zamanla birarada söyleyen, çağıran, çığıran değişiyor.
Gel de inanma!..
Yalçıner Yılmaz
Ardahan- 18-06-2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.