- 508 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müslümanlar İnandığı ve Kabul Ettiği Hadise
Müslümanlar İnandığı ve Kabul Ettiği Hadise
Malumunuz Miraç Kandilini idrak edeceğiz. Miraç kelime anlamı olarak ” Arapça çıkış, yükseliş hatta merdiven ve asansör demek İsra suresine ismini veren gece yürüyüşü demektir.” “Miraç mucizesi, Hicretten 1,5 sene önce, Receb ayının 27. Gecesi, Resûlullah (sav) Mekke’de iken gerçekleşmiştir.”
Âlimlerin ekseri peygamber efendimizin Miraç Hadisesini hem ruhen hem de bedenen gerçekleştirdiğini söylemektedirler. Peygamberimiz bir abd idi. Abd, ubudiyetle yani ibadet sorumluluğu ve zorunluluğunu icap ettirir. İbadet ise davranışa dökmeyi yani bedenle yapmayı gerektirdiği için bedeni olarak ta Miraca yükseldiğini dile getirmektedirler.
Miraç, imanın şartlarına inanan Müslümanların ikna ve kani olduğu ve kabul ettiği bir hadisedir. Mümin olmanın şuuru ve Müslümanlığının icabını yerine getirmeyi yükümlülük olarak görenler Miraca önem verir. Miraç Hadisesindeki mesajları okumaya çalışır. Miraç, insanın yaratılış şifresinin, deşifre olduğu, anlaşıldığı ve her insanı birebir ilgilendiren içeriği ile dikkate değer bir meseledir. Âdemoğlu olarak bizler, kabul edelim ve etmeyelim; anlamlı bulalım ve bulmayalım var olan bir hakikattir.
Miraç Hadisesi Kur’an-ı Kerim’de İsra ve Necm suresinde yer alması gerçekleştiğine kesin delildir. ““Âyetlerimizden bir kısmını ona göstermek için kulunu bir gece Mescid-i Haramdan alıp, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâya seyahat ettiren Allah, her türlü noksandan münezzehtir. Şüphesiz ki O herşeyi hakkıyla işiten, herşeyi hakkıyla görendir.” İsrâ Sûresi, 17:1. Necm Suresinin ilk ayetleri de Miraç Hadisesinden bahsetmektedir.
Bediüzzaman Said Nursi’ de Sözler kitabında 31.Sözde uzun uzadıya Miracı anlatmıştır.Adı geçen eserde Miraca neden gerek vardı?, Miracın hakikatı iç yüzü, içerdiği anlam, bize bakan yüzü, hikmeti ve Miracın bize kazandırdıkları, neticesi ve bize sundukları güzel ve ikna edici şekilde anlatılmıştır. Fazla uzun gitmemek ve okuduğumuzu hakkıyla ifade edememekteki acziyetimiz ve yetersizliğimizden yukarıda ifade edilenleri açmayacağım. Merak edenler internetten bununla ilgili yazılı ve görsel kaynaklara rahatlıkla ulaşabilir. Mesela www.sorularlarisale.com. Adresinden yararlanabilirsiniz.
Miraç Mucizesinin anlamı, içeriği, sebebi ve sonucu ile ilgili uzun hakikatleri yukarıda adı geçen esere havale ederek Miraç Mucizesinin bize bakan sonuçlarına ve Rabbimizin verdiklerine çok kısa şekilde değinelim.
1- Peygamberimiz Miraç Mucizesi ile İmanın şartları olarak kabul ettiğimiz iman esaslarını görmüş, yaşamış ve aktarmıştır.
2- İslamiyet esaslarını, ubudiyet ve ibadet bakımından Rabbimizin bizden taleplerini, mükellefiyetlerimizi Miraç Mucizesi ile de aktarmıştır. Beş vakit namaz Miraçta Müslümanlara farz kılınmıştır. Namazın müminler için miraç manasında olduğunu müjdelemiştir.
3- Allah’ın kudretine perdesiz şahit olmuş, rahmetini, keremini ve ihsanını görmüş ve bunun diğer Müslümanlar için de hakiki bir iman ve amel-i salihle ahirette mümkün olacağını müjdelemiştir.
4- Peygamberimiz Miraç ile Rabbimizin Rü’yeti ile müşerref olmuş ve Cemali ile şereflenmenin her şeyin üstünde olduğunu belirtmiş, Müslümanların da bu şerefe nail olacağı müjdelenmiştir.
5- Miraç Mucizesi ile insanın Allah katında kıymetinin çok yüce olduğu, halife-i zemin olduğu ve meleklerin fevkinde değere haiz olduğu da anlaşılmış oldu.
İnsanı da sair diğer mahlukattan kıymetli yapan da Allah’a şuuri imanı, bilmesi tanıması (marifetullah), Ona karşı duyduğu sevgi ve göstermiş olduğu ubudiyeti yani yapmış olduğu ibadetidir.
İdrak edeceğimiz Miraç Kandilini yukarıda çok kısa olarak zikrettiğim anlamlarla karşılamalı Ona kul olmanın şerefini ve hazzını doyasıya yaşamalıyız.
Miraç Kandilinizi tebrik eder, dualarınızı beklerim…
Veysel KOŞAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.