- 861 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİRAÇ KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN
Tüm müslüman aleminin ve inanların mübarek Miraç Kandilini kutlar şu geçirmiş olduğumuz zor dönemlerde hayırlara vesile olmasını dilerim.
cenab-ı hak, ben sizleri kavim kavim yarattım tanışıp kaynaşasınız diye sözünü unutmamak için bu mübarek gecede dua ve yakarışlarımızla kalp gözümüzün açılması adına mücadele verelim. İslam alemine ve müslümanlara karşı yapılan saldırıların karşısında durabilmek adınına, dış mihrakların aramıza sokmuş olduğu nifak tohumlarına alet olmayalım. müslüman müslümanın kardeşidir lafını hatırlayalım, kendi menfaatleri doğrultusunda ülkemizi etnik gruplara ayırmaya çalışan ve mezhep çatışmasına sebep olan çirkeflere imkan vermeyelim. aynı dine inanıp farklı fikriyatlara kanmayalım. özümüz sözümüz inancımız bir olsun. dünyayı ele geçirebileceğini zanneden akıl fukaralarının oyunlarına düşmeyelim.
ve unutmayalım ki; kimse kimseden üstün değildir ve kimse kimseden üstün yaratılmamıştır. Cenab- Hakk’a karşı biz inanan kullarına kefil olan Peygamber efendimizin yüzünü kara çıkarmayalım. Sen bizi doğru yoldan yürüyenlerden eyle Yarab, biz senin günahkar kulların olarak nefsimize hakim olamayabiliriz ve yolumuzdan şaşabiliriz, sen bizi doğru yolda hidayete erdir.
Bu gece, peygamberimizin bütün insanlığı temsilen Cenab-ı Hakkın yüksek huzurana kabulü anlamına gelen Miraç Gecesidir. Hicri Recep AYının 27 gecesinin tanık olduğu bu ’Büyük Buluşma’ bizlere insanın ilahi rızaya ve desteğe ulaştığı akıl ve idraki zorlayan nice üst derecelere ulaşabileşeceğini gösterdiği gibi, mana aleminde yükselip ilahi rahmet ve huzura erişmenin öncelikle gönül ve ruh temizliğinden, ahlaki erdemlere yükselişten her şeyin sahibi olan Yüce Allah’a bağlılık ve boyun eğmeden geçtiğini hatırlatmaktadır. Bu gecede farz kılınan ve bizzat Peygamberimizin tarafından mü’minlein miracı olarak nitelendiren namaz da, iç dünyamızdaki yükselişi ve arınmayı ifade eder.
saygı sevgi hoşgörü ve selamlarımla... Nazım UZUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.