Kayıp Ressam / Birsen Eker
İyi Geceler dedi ay,arkasından Güneş çıktı.
’Merhaba dedi Güneş Denize Ve Yemyeşil ormana...
Herşey ressamın boyası bitince başladı.
Bir gün ressam tualini bayarken boya bitti ve tuali yarim burakıp şehre gitmesiyle tualdeki hayat can bulmuştu.
Yemyeşil bir ormanda iki çeşit insanlar yaşardı.Renkliler ve Renk sizler.
Renksizler her zaman dışlanır ve ormanın biraz ilerisinde yaaşarlardı.Renkliler ise ormanda şatoda yaşarlardı.
Ama dilden dile dolanan bir aşk vardı renklilerden bir genc renksizlerden bir kızı seviyordu. Kralın kulagına kadar gelmişti.
Bir gece şatoda balo düzenleniyordu renksiz gencler ve genc kız çaktırmadan şatoya perdenın arkasından baloyu seyredıyordu. Renklilerden bir konuk sıcak oldugu için canım oraya gecınce renksızlerı gördü ve avazı çıktığı kadar bağırdı.
’Renksizler burda koşun!’Genc kız ve arkadaşları tüm hızıyla şatoyu terk etti yanlız küçük bir renksiz kendini kurtaramadı döve döve yakarak şatodan aşağiya attılar.
Genç kız hadi siz gidin dedi diger renksizlere ben birazdan gelirim diyerek renkli sevgilisinin yanına koştu.
Aşkım "biz neden renksiziz? ressam bizi neden yarım bıraktı" diyerek aglamış bütün gece...
Sabaha dogru renkli kaldırmış kal hadi ressamı bulmaya gidelim ben canta hazırladım biran önce gidelim diyerek yola koyulmuşlar.
Biraz ilerledikten sonra genc kız arkasında bir şeyin oldugunu hissetmiş korkmuş renkli onda ilerde oldugu için sesini duymamış gen kız arkasını dönmüş ve kırmız büyük büyüleyici bir çeçegin onu dallarıyla alıpuykuya dalmasıyla baslamıs.
"Kız rüyasında renksizlerin renklerini aslında oldugunu ve ormanın rengarenk çiçekler ve mutluluk içinde"görmüş.
Renkli sevgilisi kızı kaldırmış "uykucu hadi kalk ressamın evini buldum"koşarak eve gitmişer ama ressam yokmuş.
Açık bir pencere bulmuşlar ve içeri girmişler içeriyi biraz konnturol ederken bir sürü tualin yarım kaldıgını fark etmişler. biraz tuallere bakarken genc aşıklar.
bir ses duymuşlar. Genc kız biir tualin ortusunu kaldırmış ve tualde bir genç kız resmi var.
bu genç kız bu iki aşıga sorar: Selam gencler ressam pek misafir almaz ama sizin burda ne işiniz var?"
Genç kız ressam bizi böyle cogumuzu renksiz cogumuzu renklı yaptı nedenini osrmaya geldık, der.
Tualdeki genç kız şu aşagıdaki rafta az kalmış boyalar vargidin alın der.
Bu sırada ormanda şatoda kral genc aşıkların ressamı aramaya gittiklerini ogrenır ve cok sinirlenir tüm renksizkeri hapseder zincirleyipşatoya hapseder ve gündüzleri kendi işleri için calıştırır.
Ressam gelmemiştir ogun hava yagmurludur ve genc aşıklaro gece orda kalır. bir baska ses duyar ressamın evınde genç aşıklar, savaş sesidir renkli genc tualin örtüsünü kaldırır ve askerler savaşıyor amabir nedeni yok olarak görür ordan bir küçük asker tualden cıkar ve "yeter beni kurtarın nolur burda askerlerin arasında kaldım bende sizle geliyim der.
Genc aşıklar "peki gel yanlız bizden once bizim ormanımıza git neler olmuş bir ogren derler" tamam der küçük askeronder gider ve renksizlerin evlerının yakılıp yıkıldıgını şatoda kralın esiri oldugunu ogrenır aksam olur ve genc aşıklar ormana sonunda gelır. küçük asker olanları anlatır, bir plan yaparlar herkes uyuduktan sonra renksiz esirlerin penceresizne gider genc renksiz kız ve fısıldayarak elindeki tüm bayaları verır ve sabaha kadar kendilerini boyarlar tüm renksizler.
Genç kız kendinide boyadıktan sonra hızla sevdıgının yanına kosar" askım tum boyayı verdım onlar kendılerını boyadılar bu planımız iyi sonuz vericek mi emin misin ? " der genc aşığa...
" Elbette eminim aşkım " der ve sabah olur.
tüm renkliler gördüklerine şaşırır ve kralı çagırırlar kral koşarak gelir "bu nasıl olur?" der bir gecede bu kadar renkli ve görkemli olmuşsunuz der ve tüm esirleri serbest bırakır artık tüm esirlerde serbest olduguna göre kraldan bir istekleri vardır.
genç aşıkları evlendirmek,kral kabul eder ve artık ben yaşlandım genç aşıklar bir kaç günde bu kadar güzel yaptıklarına gore bu krallıgımı da onlara bırakıyorum artık ben yaşlandım der ve odasına gider. herkes cok mutludur genclere haberi ulaştırılar ve gençlerin düğününü 40 gün 40 gece yaparlar artık herkes cok mutludur yemyeşil agaçlar rengarenk çiçekler cıvıl cıvıl kuşlar ötmektedir tualde...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.