- 510 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GÜLLER açıyor, KOKU SAÇIYOR..
GÜLLER AÇIYOR, KOKU SAÇIYOR..
Saygıdeğer gönül dostlarım. Isparta gülleriyle birlikte sevgiler, selamlar size. Türkiye devletim, Isparta ilim, Şarkikaraağaç ilçem, Bey köyümle gururluyum. Yüce Mustafa Kemal Atatürk’ün (NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE) sözü hafızamızdan silinmemeli. Bu ülke topraklarında özgürce dolaşıyor sak arazileri iklim şartlarına göre değerlendiriyorsak Atatürk ve silah arkadaşlarına çok şey borçluyuz. Vatan şehitlerimizi rahmetle anmalıyız.
Ülkemizin her yerinde meyveler, sebzeler de bolluk olduğu gibi bu mevsimde de rengarenk güllerin kokması, her yörenin Cennet bahçesine dönüşmesi, ne kadar hoş, bu güzelliklerin yazılarla, şiirlerle dile gelip anlatılması da turizm açısından çok önemlidir. Her yörenin kendine has yetiştirdiği ürünler vardır. Isparta ilimiz diğer yörelere göre biraz daha şanslı. Çünkü bu yörede her tür gıdaların üretilmesi, pazarlanması mümkündür.
Duyguların şiirlerden yol alıp, bestelenip şarkı, türkü, olarak okunması, ruhların okşanması daha da güzeldir. Ülkemize yabancı turistlerin akın ettiği mevsim de doğanın güzelliğin sembolü olan güllerin kokması da gurur vermektedir. Festival sebebiyle gül şehrimize gelen yerli, yabancı turistlerin, konukların memnun kalacağından eminim. Isparta ilimiz de çok şükür konaklama yerleri her yıl sayısını artırmaktadır.
Ağırlanacak mekanların sayısı da çok fazladır. Isparta gülünün her mevsim koku salması da özelliğinden, güzelliğindendir. Halkımızın çalışıp ter döktüğü gibi, gezmeye eğlenmeye de hakkı olduğunu yansıtmaktan onur duyarım. Festivallerin artması, amacına ulaşması dileğim. Gül ile ilgili ne kadar çok söz söylense yine yetersizdir. Çünkü Peygamberin sembolüdür.
Toprağın içerisinden filizlenip çıkan dallar diken arasından domurcuk yaprakların içinden mis koku saçmaktadır. Eşinize, dostunuza, misafirlerinize sunduğunuz zaman sevginizi, itibarınızı artırmaktadır. Gülden üretilen mamullerle de gıdamızı aldığımız gibi vücudumuzun da güzelliğini korumaktayız. Ispartalı olmakla gururluyuz. Çünkü Türkiye’nin gül bahçesidir.
Ülke ve dünya geneline mamullerimizi sundukça bu mutlulukları da paylaşıyoruz. Isparta ilimize gelen misafirler mutlaka hediyelik alırken gülden vazgeçmiyor. Gül ürünlerini doktorlarımız da hastalarına önermektedir. Gülün sağlık açısından önemi büyüktür. İkramlar sunuldukça itibarınız da artıyor. Gülsüz bir dünya düşünülemez. Çünkü gül tüm çiçeklerin kraliçesidir.
Gülün saygıda, sevgide, hoş görü de rolü büyüktür. Hane içinde ki mutluluğun temeli de güllerle atılmaktadır. Sevdiğin insana duygunu güllerle de yansıta bilirsin. Çünkü aşkın iksiri güllerde, çiçeklerde gizlidir. Şiirimin bir dörtlüğünde bunu ifade ediyorum. Oda koridorlar salonlar halı, Aşkına güç verir bir tek gül dalı, Havası temiz olursun sevdalı, Güzelliğin simgesidir Isparta. Güllerle, ve gül şehrim Isparta ile ilgili daha nice şiirlerim var. Konumla ilgili eserlerimi paylaşıma sunmaya çalışıyorum. Hoşça kalınız.
* ISPARTA da İ K R A M *
Hoş geldin diyerek gül suyu döker,
Tepsinin içinde gül, lokum, şeker,
Dalında rengarenk gül boyun büker,
Neler ikram eder Isparta bana.
Kolonya, şampuan, sabunu güzel,
Reçeli vitamin mideye özel,
Esansın tarihide efsane ezel,
Neler ikram eder Isparta bana.
Her model halısı yere serilir,
Üniversite de lisans verilir,
Temiz havasından hasta dirilir,
Neler ikram eder Isparta bana.
Dav razı bir başka kayak kaydırır,
Ulaşım kolaydır çabuk vardırır,
Vatanı bekletir günler saydırır,
Neler ikram eder Isparta bana.
Her çeşit meyvesi aşırı boldur,
Yemeği lezzetli tabağı doldur,
İnsanları Zeki tatlısı baldır,
Neler ikram eder Isparta bana.
***** KOKLA *****
Rosense ürüne yapın yatırım,
İkramı sundukça artar hatırın,
Mis hava içinde rahat oturun,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Domurcuk haliyle çok güzel durur,
Yapraklar açınca sıcaktan kurur,
Dalından kopsa da kıvamı korur,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Dikenler içinden açan seçilir,
Etekten dökerken çuval açılır,
Kuruması için yere saçılır,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Fabrikaya giden güven ellerde,
Lokumu, reçeli, tatlı dillerde,
Aşkı, sevgisi de var gönüllerde,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Gül suyu, parfümü, kolonya özel,
Şampuan,sabunu temizler güzel,
Esansı, yağından Zekice haz al,
Isparta gülünü her mevsim kokla.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.