- 697 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
RAKI - AYRAN TARTIŞMASI
YENİ BİR YAPAY GÜNDEM MDDESİ
RAKI – AYRAN TARTIŞMASI
Dr. Sadık Özen
2005 Yılında, Orhan Pamuk’un yazmış olduğu kitabındaki Sözde Ermeni Soykırımı iddialarına karşı yazmış olduğum kitabımın adını “ETNİK SORUN YARATMA ÇABALARI ve MİLLİYETSİZ AYDINLAR” koymuştum. Bu konu o yıllarda henüz yeni sayılırdı.
O günden bu güne iktidar partisi yöneticileri maşallah öyle bir deneyim kazandılar ki, kamuoyunda büyük olumsuzluklara neden olan önemli konular ortaya çıktığında; hemen yeni bir yapay gündem yaratarak halkın bu konu üzerinde yoğunlaşmasını sağlıyorlar.
Niteliksiz çoğunluğun oluşturduğu, tek yönlü politikaya odaklanmış olanlar hemen bu yapay konu üzerine balıklama atlıyor ve bir anda gerçek konudan uzaklaşılıyor. İşte bu son derecede ince ayarlı bir siyaset. Bu siyaseti başarıyla yürütenleri kutlamak gerek. Adamlar en küçük fırsatlardan çok mahirane bir şekilde yararlanıyorlar.
Ülkemizin son derecede hayati sorunlar varken, Türklük, Cumhuriyet, Egemenlik, Bağımsızlık ve Akil İnsanlar tartışmaları ülke gündeminin en başına oturmuşken yapay olarak yaratılan “Milli İçki” ayran ya da rakıdır diye ciddi bir tartışma olabilir mi?
Görüldüğü üzere hem de öyle rahat ve öyle kolay olabiliyor ki; akıl alacak gibi değil. Ama ne yazık ki toplumumuzun kültürel düzeyi bu hale gelmiş bulunuyor.
Aslında bu konu tartışmayı gerektirmeyecek kadar basit ve anlamsızdır. Zira tartışılan şeyin biri “İçki” diğeri “İçecek” tir. Yani elma ile armudun toplanamayacağı gibi bir şey.
Adeta sapla samanın karıştırılması gibi. Ama son yıllarda bu hep oluyor ve ülkemiz için çok önemli konular adeta tereyağından kıl çekercesine gündemden düşürülüyor. Son derecede acı bir durumdur bu.
Bütün ulusların olduğu gibi bizim de ta Etiler ve Sümerler döneminde başlayan tarihi bir içki kültürümüz vardır. Ama bu hiçbir zaman Hristiyan Ülkelerindeki kadar önem kazanmamıştır. Çünkü mensubu olduğumuz İslamiyet Dini’nin kuralları içki kullanımına izin vermezler.
Bilindiği üzere; tartışma, Türkiye Geleneksel Alkollü İçki Üreticileri Derneği (GİSDER)’in, Türk Rakısı’nın Avrupa ve tüm dünya ülkelerinde “Türk İçkisi” olarak tescil edilmesi yönündeki çalışması ve Türk Patent Enstitüsü’ne (TPE) "Türk Rakısı" olarak tescilinin yaptırılması ile başlatılmıştır.
Oysa Türk Rakısı’nın bütün dünyada ünlü bir içecek olduğu uzun yıllardır bilinmekte olup, bunun tartışılacak bir yönü olmaması gerekirdi. Özellikle de “Ayran” ile kıyaslanması söz konusu olmamalıydı. Ayranın dünyanın en sağlıklı içeceklerinden biri olduğu doğrudur.
Ancak ayran içki değil, insan sağlığı için son derecede önemli bir içecektir. İçki ile içeceğin farkı; birinin keyif verici ama insan sağlığına zararlı, diğerinin ise besleyici ve sağlık açısından yararlı oluşudur. Bu farklılık, hiçbir tartışmaya yer vermeyecek kadar açıktır. Özellikle yapay bir gündem yaratılmak için kullanılmıştır. GİSDER’in patent alma çalışmaları da iki yıldır sürdürülmekte olup yeni bir olay değildir.
Konuyla ilgili olarak ayrıntılı bilgi edinmek isteyenler; Sayın Kültegin Ögel’in, bu konudaki son derecede değerli “Türkiye’de Alkol Kültürü” başlıklı araştırma yazısını okuyarak ayrıntılı bilgi edinebilirler.
Aslında “KIMIZ” Türkler’in Milli içkisi sayılabilir. Zira kısrak sütünün mayalanmasıyla elde edilen Kımızda % 1-3 derece arasında değişen alkol vardır. Bu özelliği itibariyle Kımız hem içki, hem de sağlıklı ve besleyici bir içecektir, üstelik sadece Orta Asya Türkleri’ne özgüdür.
Esasen, tartışmanın artık sona erdirilmekte olduğu görülüyor. Zira “Yapay Gündem” maddesi olma görevini tamamlamıştır. Bir süre sonra; Yeni Anayasa çalışmaları nedeniyle halkımızın yeni bir yapay gündem maddesiyle karşılaşacağı kesindir.
03 Mayıs 2013
YORUMLAR
sadikozen
Sayın Sadık ÖZEN,
Anlamsız bir tartışmaydı. Konuyu dile getirenler, böylesi anlamsız tartışmalarla kamuoyunu meşgul ederlerken, perde arkasında gözlerden uzak, oyunlarını oynamaya devam ediyorlar.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, selam ve saygılarımı sunarım.