BİZ İNSAN DEĞİL MİYİZ?
Anlaşılmaz fikirlerin arkasına saklanıp tek dayanağımız yaptığımız benliğimizin daha icat edilmemiş silahlarını kuşandık üzerimize.
Kim olduğu hakkında hiçbir kanaate sahip olmadığımız birçok masumu düşmanımız ilan ettik. Ve onlara doğrulttuk öfke silahlarını. Gayz kurşunları yağdırdık, yaraladık insanları dil oklarıyla. Onlardan çıkardık bütün hıncımızı. Bazen bir çocuk olup mızmızlandık, bütün nazarları üzerimize çevirmek için; bazense kavga çıkardık haksızlığımızı örtmek için.
Sevgiyi hapsettik en kuytu köşelere. Belki kaçar diye prangalar vurduk ayaklarına, En aşağılık yalanlarla karaladık onu. Vatanından sürgün ettik ilk önce ve sonra da cihanın doğusunda ve batısında aramaya başladık onu.
Kurmaca hayatların peşinde ömrümüzü heba ettik hep.Yıllardır yolunu gözlediğimiz sevgi hangi yüksek gerilim hattına takıldı acaba? Sevda hangi uslanmaz sevda avcısının elinde hapis? Mutluluk hangi aşılmaz yüce dağın arkasında? Sevinç hangi duygusuzun yan cebinde? Utanma hangi arsızın dilinde? Ahlak hangi ahlaksızın tahakkümü altında?
Doğruluk hangi yalancının sermayesi, iffet hangi namussuzun hamurunda kirlendi? Vefa hangi vefasızın pazarında satıldı? Gönül hangi sevdanın sultası altında? Derman hangi derdin ardına gizlenmiş? Dünya hangi güzel yüzüyle yolumuza tuzak kurmuş şuh edalı bir sevgili misali? İnsanlık adına küheylanlar gibi koşturan yiğitler nerede?.. Dostlar hangi vadiye taşındı kim bilir.
Yaşatmayı yaşam sayan yüreklerin taşıdığı hayat suyunu Yunus misali yüreklere taşımayı gaye edinmeli insan. Yürekten yüreğe ırmaklar akıtmalı, çağıl çağıl çağlamalı; dertlere derman, sevinçlere ortak olmalı.
Tek dostumuz kendimiz, düşmanımızsa insanlık olmamalı cazibesine bütün benliğimizi kaptırdığımız dünyada. Kuşku duyulacak biri varsa biz olmalıyız. Bir düşman varsa ortada o bizim içimizdedir. Hata varsa yapılmış bizden kaynaklanır. Aslında her şeyin sebebi biz değil miyiz dünyada?
Öyleyse bize düşen her şeyden önce insan olmak değil mi? İnsanlığı başkalarından bekliyoruz, peki biz insan değil miyiz?..