- 931 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MASKELER YÜZ ,YÜZLER MASKE OLMUŞ
MASKELER YÜZ,YÜZLER MASKE OLMUŞ
Bana aldanmayın!
yüzüm bir maskedir,
Sizi aldatmasın.
Binlerce maskem var,
Çıkarmaya korktuğum,
Ve,
Hiç biri ben değilim...
Olmadığımı göstermek
İkinci doğam oldu.
Her şey dışta düzgün ve cilalı,
Hiç yıpranmayan,her zaman saklayan
Omaske!...
Altta ne güven,ne de rahatlık...
Altta,
Karışıklık, korku ve yalnızlık içinde bocalayan
Gerçek ben!...
Ama saklarım bu gerçeği savunuculukla...
kimsenin bilmesini istemem...
İşte,
Maskerimi onun için takarım...
Onun için,arkalarına saklanacak,
Maskeler yaratırım...
Onlar
Gösterişte kullanabileceğim
Parlatılmış yüzlerim,
Beni korur bakan gözlerden.
Beni olduğum gibi kabul edecek,
Sevecek,
Bakışlar bulamazsam,
Solacak kurayacak gerçek ben...
Bana sen değerlisin diyecek,
’Maskesizken’daha bir insansın
Daha yakın,daha bir dostsun
Diyecek bir bakışa
Beni gören bir bakışa
Muhtacım...
Kim olduğumu merak ediyor musun?
hiç merak etme...
Ben çevrendeki
Her erkek her kadınım...
Maske takan her insanım.
CHARLES C.FINN (Çeviren:Doğan Cüceloğlu)
Sevgiyi felsefe edinmiş gönül dostu Yunus Emre’nin özlü bir deyişi var bilirsiniz "Bir ben vardır benden içeri" nede güzel anlatmış.Bizlerde tıpkı Yunus gibi,İçimizdeki beni keşfedip, sevgi dolu,erdemli davranışlara dönüştürmeliyiz.Toplumsal baskılar ne olursa olsun bu güzel duygularınızı siz kontrol edin,maskeler takmaya gerek duymayın,kendinizi ne kadar ortaya koyabiliyorsanız siz o kadar siz olabilirsiniz.Kendi duygularınızı,kendi hayatınızı yaşayabilmektir önemli olan.Bir kişi iç dünyasında düşündüklerini,hissettiklerini sözlerine yansıtabiliyorsa özgürdür,tabiki ben özgür olabilmek için sevginin, huzurun,hoş görünün,içtenliğin olduğu kavramlar çerçevesindeki özgürlükten bahsediyorum,içinizde var olan kavga ,şiddet, riyakarlık. çıkar, vefasız,canavarlaşmış duyguların dışarıya yansıtılmış özgürlüğünden değil...Kişiler başkalarının kendilerinde görmek istediklerini söyler,onların görmek istediklerini yaparsa çoktan renkli maskelerini yüzlerine takmışlar demektir.
Neden insanlar iç dünyalarını,duygularını sözlerine ve davranışlarına olduğu gibi yansıtmazlar? Neden maskeler takarız? Nedeni, öz güven eksikliği olabilir mi? Değersizlik inancı? Kabul edilmemek? Çekingenlik? Korku? Peki çıkarlarına zarar geleceğini düşünmek olabilir mi? Hepsi bence maskelerin takılmasının nedenleridir,aslında kimisi düşündüklerimi olduğu gibi söylersem ayıp olur diye düşünür utanır, çekinir,kimi içinde gerçeği olduğu gibi paylaştığında kendi çıkarlarına zarar geleceğini düşünür,kimisi de kabul görmeyeceğini...Ve kendi benliğini unutup başkalarının nasıl göreceğini düşünerek hareket edenler o renkli binbir surat maskeleri takmak zorunda kalırlar.İçinde bulunduğumuz toplumda insanlar birbirlerine güven duymadığı ve korktukları için de ilişkilere dürüstlük ve açık sözlülük yerine yalan ve hile ile şekil verirler. Fakat asla maskelerle dolaştıklarını itiraf edemezler.Aksine birbirlerinin yüzlerine dürüst olduklarını söylerler,ama ne yazık ki her iki tarafda bu iki oyunun farkındadırlar." MASKELERİN YÜZ, YÜZLERİN MASKE OLMUŞ" bu dünyada siz ’inanmış’ gibi yaparak bir maske de siz takmayın.Benliğinizi yitirmeyin,kendiniz olmaktan vaz geçmeyin.Bir yüreğin bir yüreğe dokunabilmesi için sevgi,içtenlik ve dürüstlük şarttır.O maskelerin ardında gözlerdeki içtenliği,yüzlerdeki gerçek sevgi dolu tebessümü,gülümsemeyi görmediğinizde buzdan bir kütleye çarpmış gibi hissedersiniz,yüreğiniz üşüyecektir emin olun.Buz tutmuş bir yürek tıpkı cam kırıkları gibi ufalanıp rüzgarda savrulup uçar gider.Kendimi bazen toplumda bir maskeli baloda gibi hissediyorum.Herkes de renkli maskeler var.Birinin yüzüne baktığınızda nasıl bir maske takmış yada hangi maskede nasıl bir yüz var ardında gizlediği diye kuşkuyla bakmaktan kendimi alamıyorum.Şunuda unutmayalım ki gerçek yüzünüzü ne kadar gizlerseniz gizleyin maskelerin ardına, maskede gizlenilmeyen tek yer gözlerdir ve gözler asla yalan söylemezler,gözler kalbin aynasıdırlar .Yalan nedir bilmez onlar. Siyah, mavi, yeşil olsun ,gözden kalbe giden yoldur onlar...
Evrende herşey sevgi üzerine kurulmuştur aslında, asıl olan sevgidir.Bizler çıkarlar uğruna sevgiyide harcamışızdır malesef.Şunu unutmayın" Bazen;bir kelebeğin ömrü kadardır hayat...Ne kırmaya gelir nede kırılmaya".Siz değerlisiniz ve gerçek dostlarsınız,sevgiyide,umudu da,yaşamaya değer kılan gerçek dostlar...Öyleyse KİMLİKSİZ MASKELERDEN ARINMIŞ, GERÇEK SİZLERLE KARŞILAŞMAK DİLEĞİYLE.
SEVGİYLE KALIN