- 1072 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sessiz Ama Kararlı
Hep hayaller kurmaya çalışırdım. Her seferinde yıkılmasına aldırmadan. Annem için ailem için sevdiklerim içindi hepsi. Temiz ve saf haliyle saklıydı hepsi düşlerimde. Kendim içinse; bir sevgili birkaç çocuk ve tabii ki birkaç can dost. Şimdilerde hepsi birer birer yalan oldu. Gelecek usulca yitip gitti. Geçmiş ise usulca çekti beni içine. Sessiz ama kararlı bir şekilde.
Yaş ilerliyor artık yavaşça. Hayat mücadelesi de bunla birlikte artarak devam ediyor işte. Binlerce insanla tanışıyorsun ve tanışmaya devam ediyorsun. Hayat filminde hep bir figüran ekleniyor senaryoya. Eklenen her kişiden bir farklı boyut kazanıyor senaryo. Bazen gelişiyorsun bazen ise geriye götürüyor insanı. Kimi zaman gülüyorsun kimi zaman ağlıyorsun ve senaryo devam ediyor. Çalışıyorsun koşturuyorsun devamlı bir savaşın içinde kalıyorsun. Kendi hayatını oynuyorsun ama diğer oyuncularda var bu filmin içinde. Kurduğun yaşamın içinde dahiller onlarda.
Yaşantıda bazen kırılıyorsun. Bazen seviniyorsun. Ben aşkı insanlığı sevdim aslında. Her seferinde yenilmeme rağmen. Yıkılmadım hep ayakta kaldım. Aslında ayakta çürüdüm içten içe. Sessiz ama kararlı bir şekilde.
Hep gülümserken gördü beni insanlar ve hep mutluyum zannettiler. Ben her gece ağlarken beni kimse görmedi. Yıkıldığımı göstermedim. İsyan ettim bazen. Hayat bu muydu yani ? insanların beni mutlu görmesi ben ağlarken. Sessiz ama kararlı.
Kimsenin kırılmaması mıydı mutluluk? Üzgün gezerken ben. Ve kimseyi kırmamak için mi hayaller kuruyorum? Kendi hayal dünyamın enkazı altında ezilirken. Ama yıkılmak yok yinede. Hayallere,sevgiye ve gülümsemeye devam. Sessiz ama kararlı.
Annem var şimdi uzaklarda aklımda her saniye. Yaşı ilerledi ve hastalıkları mevcut. Birde ben eklenmemeliyim diye direndim hayata. Boğuştum,hastalandım bazen yenildim. Ama direndim. Sessiz ama kararlı.
Ne hayallerim gerçek oldu. Ne insanlar beni unuttu. Yüzümde gülmedi zaten zamanla. Yıkılan hayallerin ardından mı hayaller kuracağım? Gerçekleşmeyenler dururken geride. Geleceği nasıl tahmin edeceğim? Bugünün bile yaşayamazken. Sessiz ama karlı bir gidiş benimki.
Ne hayallerim gerçek olacak. Ne önümde mutlu yarınlar olacak. Annemin mutlu yüzünü göremeyeceğim mesela. Delicesine birisini sevemeyeceğim. Çocuğumu kucağıma alıp koklayamayacağım. Sevdiklerimin mutluluğunu da göremeyeceğim. Sessiz ama kararlı bir gidiş benimki. Kimse olmayacak yanımda. Duymayacak kimse gidişimi. Sessizce gideceğim. Acılar içinde dünyaya getirdi beni anam. Bense sessizce göçüp gideceğim. Geride bıraktığım bir şeyde olmayacak ve gözüm arkada kalmayacak. Gerçekleşmeyen hayallerde kalmayacak geride. Sessiz ama kararlı bir şekilde gideceğim.
Belki ilerde birileri bulacak bu satırları. Belki biraz düşünecek belki yırtıp atacak. Bir yolcunun kaleminden sen dökülenler diyecek beklide. Belki boş gözlerle bakacak ve öylece sessizleşecek bu satırlar.
Hayaller mi?
Ne hayalinden bahsediyorsunuz ki? Yıkılmış bir enkaz işte hepsi. Bende içlerinde kalmış bir harabeyim sadece. Sessiz ama kararlı bir gidiş benimki.
02.04.2012 18:36